Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2008. október 18. 0 hozzászólás
 

Réges-régen még amikor nagyon gyerekcipőben járt az Airsoft Magyarországon, akkor egy lelkes csapat indított egy kezdeményezést, melyben mindenkinek megadták a lehetőséget, hogy kipróbálja miről szól ez

Réges-régen még amikor nagyon gyerekcipőben járt az Airsoft Magyarországon, akkor egy lelkes csapat indított egy kezdeményezést, melyben mindenkinek megadták a lehetőséget, hogy kipróbálja miről szól ez a játék. Természetesen én is kíváncsi voltam, és ki is próbáltam, tetszett, de nem maradtam meg az érdeklődési vonalon, bár egyik barátomat sikerült megfertőznöm vele, őneki azóta teljes arzenálja van AS fegyverekből. Azóta úgy látszik hazánkban az AirSoft elismert rétegsport lett, elég sokan élnek ennek a szenvedélynek.

Ha valaki nem tudná mi az AirSoft akkor egy gyors magyarázat a softair.hu weboldalrol.

A szó jelentése műanyag gömblövedéket kilövő, alacsony energiájú légfegyverekre, és a velük űzött csapatjátékra utal. Az airsoft-fegyverek az eredeti eszközök hasonmásai, ám teljesen eltérnek az igazi lőfegyverektől. Teljesítményük tipikusan 0.5-3.3 Joule, ezért meg sem közelítik a szabadon tartható légfegyverekre előírt 7.5 J, vagy a festéklövő-fegyverekre érvényes 15 J korlátot. A "BB" gömblövedékek nem hagynak festéknyomot, így az eltalált játékosnak kell a találatot jeleznie. Az airsoft tehát a résztvevők becsületességén, korrektségén alapszik - inkább komoly hobbi, mint versenysport.

Pár napja kaptam egy dokumentumot, melyben Magyar Katonai Szimulációs verseny -re hívták fel a figyelmemet. Elolvasva a történetet nagyon tetszett, bár én biztos, hogy nem tudnék ilyenben részt venni, és gondolom olvasóink többsége így van vele, mégis érdekességnek számít, igazi csemegének.

Lényegében egy szimulációs gyakorlatot szervez egy kicsiny csapat, melyben feladatokat kell elvégeznie az induló Squadoknak. Természetesen minden reális, csak vér nem fog folyni, de lesznek reális fegyverek, üldözők, sniperek, valódi táj, hatalmas bejárható terület. Nekem nagyon tetszett az elképzelés, csak tisztelni tudom azokat akik eféle sportot képesek tolni. A kibővített részben megtaláljátok az egész verseny leírását!

A verseny leírása
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: GeRgO


 I. Magyar Katonai Szimulációs Verseny
„Improvizál, alkalmaz, elhárít"

FONTOS: Airsoft felszerelésnek kell lennie és 18 vagy fölöttiek jelentkezését várják.

 

Időpont: 2009. január 23-25
Megjelenés: Érd, január 23. 1900-2100
Kezdés: 23-án éjjel, busszal az összes rajt átvisszük a
kiindulási helyszínre, onnantól mindent helyszínen
tudnak meg a versenyző rajok.
Befizetés: előre utalással, bankszámla később
Szervezők: Milsim Bt. + Red Legion + I.R.A.
Támogató szervező: dawe
Támogatók: folyamatosan frissítve lesz, egyenlőre csak
tárgyalások folynak

Elérhetőség: softair.hu


Részvételi díj tartalmazza:

- Szervezéssel járó költségek (szállítás, mentőszolgálat, kellékek,
meg hogy gennyesre keressük magunkat)
- Kajáltatás (2x vacsora)
- Folyamatos forró pia (nem alkoholos természetesen)
- versenyzőknek egyéb hasznos cuccok (legfontosabb kellékek a
túléléshez ilyen körülmények közt, meg némi energiás kaja)
- emlékpóló, vagy emlék field cap
- díjazás, valószínűleg csak a győztes rajnak lesz, mert
mindenképpen raj szinten hasznos cuccot akarunk adni, az olyasmi
meg drága, de ha meg tudjuk oldani, akkor több helyezett is kap
valamit.
- vándorserleg (plusz valami egyéni cucc, ami a győzteseknél marad)


A verseny célja:

A résztvevő felderítő rajok fogságból indulnak, onnan ki kell szabadulni, mélységben felderítő, diverzáns feladatot (minden rajnak különböző, de rajonként egy feladat lesz) végrehajtani, és kijutni. A verseny várhatóan 40 órás lesz, minimal assistance-al, ami annyit jelent, hogy a rajok pontosan úgy magukra vannak hagyva, mintha éles helyzetben, mélységben dolgoznának, extra felszerelést senki sem kap (a kiírásban részletezetteken felül), csak az lesz náluk, amit hoznak magukkal. Információt egyszer, az első csekponton kap, annyit, amennyi a feladat végrehajtásához szükséges, onnantól csak magára számíthat a raj.


A szituáció leírása:

A felderítő raj mélységben fogságba esett. A feladat, a fogságból kiszabadulni egy órán belül, majd felvenni a kapcsolatot a titkosszolgálat egy operatív tisztjével, akitől megkapják a felszerelésüket, a rendelkezésre álló információkat. Ezután az eredeti feladat végrehajtása, majd kivonás az ellenséges területről.


Plusz info:

Figyelem: HARDCORE MILSIM!!! Nem feltétlenül a harcról fog szólni!

A verseny első alkalommal kerül megrendezésre, ezért kicsit több infót adunk, mint szeretnénk, de ha rendszeres verseny lesz, akkor az itt lévő információkhoz hasonlók már nem lesznek megadva.
A rajoknak a verseny előtt lesz egy kb. egy órás eligazításuk a területről, és a küldetésről. Itt célszerű lesz figyelni, mert a fogságban nem lesz semmi felszerelés náluk, így emlékezetből kell kitalálniuk az induló helyről (ez annyira nem bonyolult). Fel lesz vázolva a vészhelyzeti terv (ezt kell alkalmazni a rajnak, mikor kiszabadul). A feladatokat részletesen csak itt lehet átbeszélni, szóval ez is IQ-ból fog menni a verseny során, a titkosszolgálati tiszt (vagy ügynök, kinek mi tetszik), csak az eredeti parancsot fogja a rajnak átadni (térkép, feladat, pár körülmény), valamint mindenkinek a saját maga által összeállított felszerelését.
Felhívom a figyelmet arra, hogy a kihívásokat többféleképp is le lehet küzdeni, és mindent szabad, amit nem tilt a szabályzat. Csak leleményesség kérdése, hogy a csapatok hogy oldják meg a problémákat.
Igyekszünk úgy szervezni, hogy a lehető legélethűbb legyen a verseny.
A környéki rendőrök és lakosok valószínűleg be lesznek vonva, de mindenképp úgy kell tekinteni a területre, mintha ellenséges területen lennétek.
Ha a rendőrség be lesz vonva, akkor elkaphat, és jelenthet, akkor a csapat kiesett, ha nem lesz bevonva, akkor egyszerűen elkap, mert nem szabályosan van szállítva a fegyver.
Ha a lakosság be lesz vonva, akkor valószínűleg lejelenthetik az észlelés helyét, ha nem lesz bevonva, akkor a szokásos buta nézés lesz.
Ez a bevonásos dolog azért képlékeny még, mert a környéken (ahova még megérheti kerülni) csak két település van.


Jelentkezés, oldalak, posztok:


Jelentkezés:

Jelentkezni itt a fórumon lehet, legkésőbb 2008. december 31-ig. A részvételi díj befizetése átutalással történik legkésőbb 2009. január 10-ig. Befizetésnél a közlemény rovatba, ha magának fizeti az ember, akkor a softair.hu-s nickjét, ha csapatnak fizeti, akkor a csapatnevet írja be. Befizetett részvételi díjat visszatéríteni nem fogunk, ha valaki mégsem jön, szerezzen valakit maga helyett, vagy írja le veszteségnek. A befizetésről értesítést kapunk, és az alapján itt is érvényesítjük a jelentkezéseket.
A tuti jelentkezők (csak a felderítő rajok, tehát a versenyzők) a jelentkezés lezártával, minél hamarabb (mondjuk január első hetében), pm-ben küldjék el nekem a levelezési címűket, ahova postán kiküldünk ROE-t, meg még pár hasznos bullshitet (field manualok kivonatolva, elsősegély, technikák extrém hidegben, ilyesmik).
Számlaigény esetén pm rám!


Felderítő csapatok:

A verseny csak a felderítő rajokat érinti. min 6, max 8 fős rajok, fejenként 4000 HUF a részvételi díj. Minden induló rajban lesz egy fő rajpk, akivel szükség esetén kommunikál a szervezés, egy fő medic, aki a szükséges orvosi felszerelések meglétéért, szállításáért felel, egy fő trustie, aki egy személyben felelős a csapat vagy csapat tagok bárminemű negatív viselkedéséért.
Minden posztra lesz egy helyettes is, ha esetleg a dedikált tag kiesne.
A felderítő rajok óránként lesznek indítva, és az indulásuktól kezdődően lesz mérve a rajok ideje.
A rajok feladata egységesen: Beszivárgás, checkpointon felszerelés és feladat felvétele, feladat végrehajtása, kivonás megszervezése, vagy kivonási pontra jutás (később részletezve).
Létszámlimit: csak az induljon, aki elég felkészültnek érzi magát (nem az as tudás számít, hanem az állóképesség), így országos szinten kb 5-6 rajra számítunk, de nincs limitálva, hogy hány raj jöhet.
Valószínűleg jönnek külföldi kollégák is (elsősorban a szlovén és horvát srácokra számítunk). Nekik nem lesz külön elig, mindent megkapnak postán, meg valószínűleg a verseny előtti napon átdumáljuk velük a dolgot.
A verseny végeztével minden rajpk-nak pár napon belül kell egy jelentést írnia, és elküldenie e-mailben (nem élménybeszámoló, hanem jelentés: rövid, lényegretörő, informatív), ezt közzé fogjuk tenni.


Elfogó vadászok:

Vadásznak bárki jelentkezhet, stand aloneban, vagy csapatilag is, a részvételi díj 2000 HUF.
Feladataik: Táborkiépítés (kellékeket biztosítja a szervezés, de sátrat hálózsákot azért aki tud hozzon), útvonalak járőrözése, objektumbiztosítás, riasztás esetén a felderítő rajok üldözése.
Létszámlimit: nincs, de kb 100 főre számítunk (elküldve senki nem lesz).
Az elfogók alkalomszerűen lesznek szervezve az egyes küldetésekre. Az időben hosszabb küldetésekre (pl objektumőrzés) egységesebb formában lesznek beosztva a rajok, azaz a csapatokat nem fogjuk szétválasztani.


Sniperek:

A sniperek versenyen kívül indulnak, részvételi díjuk szintén 1500 HUF. Pontosan annyi sniper lesz, ahány felderítő raj. Valamivel több infójuk lesz a felderítők helyzetéről, mint az elfogóknak.
Feladatuk: Minden sniper (csakis stand alone) kap egy felderítő rajt, és nagyjából tudni fogja merre haladnak, az a dolga, hogy kövesse őket, és belátása szerint bármikor meg is támadhatja a felderítő rajokat, pozíciót, mozgást nem jelent senkinek. Csakis felkészült emberek jelentkezését fogadjuk el, mert lehet, hogy 40 órát kell eltölteni nem túl barátságos körülmények között. Kivonást bármikor kérhet (nem bírja vagy elvesztette a célrajt, mindegy, nem kell megindokolnia a kivonás okát), erről a felderítő raj nem lesz tájékoztatva.
A sniperek részére kötelező felszerelés a gps, és a mobiltelefon, mivel óránként be kell jelentkezniük egy sms formájában, amiben a nickjüket, a koordinátikat, és a haladási irányukat kell közölniük. Amennyiben ezt elmulasztják, 10 perc múlva megpróbáljuk felhívni, és ha nem fogadja a hívást, speciális kutató-mentő csapat indul az utolsó ismert pozíciója felé, és a haladási irányában elkezdi keresni (szervezés biztosítja a mentőszolgálatot a verseny idejére).
Létszámlimit: pont ahány felderítő raj lesz (ha nem jelentkezik annyi sniper, ahány felderítő raj, akkor ez a poszt megszűnik, a sniperek elfogó sniperekké avanzsálnak)


Szabályok:

Az esetleges tűzhacok során a MASZ 2008 előírásai vannak érvényben, az alábbi megkötésekkel, eltérésekkel:


Medic szabályzat:

- Sniperek találat esetén egy órára kiesnek a játékból, addig nem folytathatják a tevékenységüket, gyakorlatilag halottak (ha közben a célraj meglép, jöhet az üldözés, nyomolvasás stb). Találat esetén hangosan HIT (kizárólag HIT) kiáltással jelzik azt.
- Vadász rajok üldözéskor találat esetén hangos HIT kiáltással jelzik a találatot, az őket a helyszínre szállító autóig visszasétálnak, megvárják a többieket, és ha mindenki elesett, akkor indulhat az egész raj folytatni az üldözést. Járőrben megszokott medic szabály érvényes rájuk, azaz a rajban lévő medic a rendelkezésére álló szalagokkal „gyógyít", egy embert max 2 alkalommal. Amint valamelyik ember megsebesül harmadjára is, az egész raj halott és megy a HQ-ra. Medic saját magát nem gyógyíthatja. Objektumvédelemkor, nem jelzi sehogysem a találatot, (nem csak késelés esetén, hanem mindennemű találat esetén, meghagyva a lehetőséget a csendes behatolásra) csendben leül vagy lefekszik ott, ahol lelőtték.
- Felderítő rajoknál a találatok súlyossága is számít, az eltalált ember közli a medikkel, hogy hol kapta a találatot, a sérült testrészt a következők szerint kell ellátni:
Láb találat esetén, gézzel körbe kell tekerni, és egy faág segítségével sínbe kell helyezni. Innentől a sebesült a verseny végéig sínbe rakott lábbal haladhat, értelemszerűen futni innentől nem tud, lassítja a rajt is.
Kar találat esetén (fegyvertalálat is kartalálatnak számít), a sérült kart teljes hosszában be kell kötözni, a sérült így folytatja a versenyt (a sérült kezét használhatja, a gézt sárral, álcakrémmel stb álcázni lehet).
Fej és mellkas (a hát, hátizsák találat is ennek számít) találat esetén a sérült részt körbe kell gézezni, és leukoplaszt segítségével az alkarhoz kell rögzíteni egy infúziót. A sérült innentől saját lábon nem közlekedhet (hordágy, vagy háton cipelés).

Végtag találat esetén bármilyen második találat után a sérült saját lábán közlekedni nem tud.

Súlyos sérültnek az számít, aki saját lábán közlekedni már nem tud. Súlyos sérültet ért találat (tehát ha van végtagtalálat, akkor a harmadik, ha test vagy fejsérült esetén a második) azonnali kieséssel jár. A raj ennek ellenére dönthet úgy, hogy viszi magával a halottait is, így nem fedi fel a pozícióját a vadász rajoknak. Ha úgy dönt, hogy halottat vagy súlyos sérültet hátrahagy, arról a szervezést tájékoztatni kell, és egy elfogó raj kimegy érte, de a felderítő raj számoljon azzal, hogy így a vadászok tudni fogják a körülbelüli helyét a rajnak, így a területen erősebb járőrtevékenységre számíthatnak.

A raj dönthet úgy is, hogy hátrahagyja a súlyos sérültet, a kivérzési idő fél óra. Ekkor a szervezést tájékoztatni kell a halott helyzetéről, és az elfogó rajok behozzák HQ-ra a kiesett embert, számára a verseny itt véget ér.

A medikek a gézt saját maguknak biztosítják, és annyit hoznak magukkal, amennyit akarnak, megkötés nincs. Infúziót minden raj 3-at kap a szervezéstől, melyek csak egyszer használhatóak (utána sajnos ki fognak vérezni a súlyos sérültek).

A medikeknek, rajpk-knak, trustie-knek külön eligazítás lesz a versenyt megelőző, előre kihirdetett időpontban (kb egy-két héttel előtte).


Kivonás:

A kapott feladat teljesítése után a rajt az ellenséges területről ki kell vonni, ez kétféleképpen történhet:

A raj az előre kijelölt kivonási zónába megy és itt „kivontnak" tekintendő. A kivonási zóna környéke erős járőrrel lesz védve, de a raj csendben, magát nem felfedve eljuthat a kivonási zónába. A zóna a feladat helyszínétől viszonylag messze lesz kijelölve (30-40 km!!!)

A raj dönthet úgy is, hogy kivonást kér. Ekkor szólnak a szervezésnek (valószínűleg mobiltelefonon), hogy hova kérik a kivonást, és mikorra. A raj által kiválasztott kivonási pontnak járművel megözelíthető, nyílt térnek (pl egy rét) kell lennie. A kivonást legalább egy órával előbb kell kérni. A kivonási pont legalább 15 km-re kell, hogy legyen a végrehajtott feladat helyszínétől. Kivonást csak kivonási pont pontos GPS koordinátáinak megadásával lehet kérni. A kivonási pontot füsttel meg kell jelölni (szervezés biztosítja) a kivonás időpontjában. A járművet PMR rádiócsatornán lehet irányítani, ha nem találja a kivonási pontot (ezt a vadászrajok nemhogy lehallgathatják, hanem le is fogják hallgatni). A kivonási pontot biztosítani kell. A járműre lőni lehet, de felesleges, mert nem kilőhető, aki a járműben van, az ki lett vonva. Ha a raj ezt a kivonási módot választja, készüljön fel, hogy a vadászok összpontosítani fognak a területre, intenzív ellenséges tevékenység, és a kivonás során áldozatok várhatók (ez a kevésbé diszkrét megoldás).

Látszik, hogy mindkét lehetőségnek megvannak az előnyei is és a hátrányai is.

A raj részéről a küldetés akkor tekinthető teljesítettnek, ha a kapott feladatot maradéktalanul végrehajtották, és a rajból legalább egy fő túléli, és kivonják.

Pontozás:

Mivel ez egy verseny, pontozás is lesz. Az elbírálás idő alapú lesz, aki a legkevesebb idő alatt teljesíti az nyer. Az időalapú elbírálásból következik, hogy a raj a büntetéseit is időben kapja. A raj minden egyes hátrahagyott emberéért (mindegy, hogy halott vagy csak sebesült) egy óra büntetést kap. Ha nem csinálja meg a kapott feladatot, 5 óra büntetést kap. Illetve kezdéskor ha nem tud időben kiszabadulni (1 órájuk lesz rá), és elindulni a csekpont felé, 2 óra büntetést kap.

Körülmények:

A verseny körülményei, amik alapján a rajok ónak maguknak kell eldönteni, hogy milyen felszerelést hoznak magukkal, címszavakban:

- a verseny várhatóan 40 órás lesz
- közepesen nehéz terep
- január vége, tehát várhatóan mínuszok, éjjel vaksötét, nappal verőfény (vagy hóesés)
- a szervezés folyamatos mozgó metőszolgálatot biztosít az éles sérülések esetére
- törés, ficam, húzódás, görcs, nem számít súlyos sérülésnek, ha a raj úgy dönt, elláthatja a sérültet, és viheti hordágyon vagy háton (ha ilyen sérült kerül a mentőbe, az halott hátrahagyásának minősül)
- a szervezés minden induló rajnak biztosít egy nagyméretű jelzőrakétát, csak és kizárólag éles vészhelyzet esetére!!!
- mindenki saját felelősségére vesz részt a versenyen, aki bizonytalan kérdezze meg a dokiját, h bírni fogja-e, mert ez tényleg nagyon megterhelő verseny lesz
- a rajok a verseny során ellenséges területen vannak, saját magukról kell gondoskodniuk, de az űbertúlélők kíméljék meg a szervezést és ne kezdjenek csapdázni az erdőben pl, mert az ilyesmi kishazánkban tilos.
- a „pálya" légvonalban 45-50 km hosszú és 10-15 km széles, tehát kb 500 km^2
- verseny össztávja kb 70 km, kéretik a felszerelést eszerint hangolni
- szemetet sehol nem szórunk szét!!!
- a „nagypályára" való tekintettel nem a közelben van a parkoló, ideiglenesen kiszállni a versenyből nem lehet, ha valaki nem bírja, és ki akar szállni, az a rajnak egy halott hátrahagyásnak minősül
- az érintett erdőgazdaságokkal, vadásztársaságokkal le lesz egyeztetve az időpont és a helyszín, szóval vadász tevékenységre nem kell számítani, de ha esetleg odatéved egy vadász hangosan szólni neki, hogy nem vad vagytok
- lakott területeket a verseny témája miatt is kerülni ajánlott
- lesz sok erdő, reméljük hó, még jobban reméljük, hogy mélyen sub-zero, fagyos víz is, ha nem elég leleményes a raj


A kiírásból látszik, hogy helyenként még nem kristályosodott ki teljesen a dolog, ezért szólok, hogy az érdeklődők néha-néha olvassák át újra, mert ezt fogom szerkesztgetni. Minden, ami képlékeny még, az folyamatosan pontosítom, de sokminden függ attól, hogy mekkora érdeklődés lesz a dolog iránt, és hányan fognak ténylegesen jelentkezni.
A verseny nem meghívásos, senkit nem utasítunk vissza (nem tudhatjuk, hogy az ismeretlen ember mire képes), kivétel ez alól a sniper pozíció. Snipereknél fenntartjuk a jogot, hogy mi válogassuk ki, hogy ki jöhet snipernek (aki kimarad a sniperkedésből, eldöntheti, hogy hogyan tovább, azaz lesz elfogó, vagy kéri vissza a kesst - náluk vissza fogjuk tudni adni).

Ha van kérdésetek, vagy valami nem tiszta (hosszú a kiírás, én sem biztos, hogy észreveszek mindent, amit elcsesztem), itt a topikban lehet kérdezni.
Pm-et légyszi hanyagoljátok, mert a válaszolási fegyelmem szar, és ha benned felmerült a kérdés, mást is érdekelhet.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
 
kép 5658
 
5339
 
 
kép 4833
 
2297
 
 
 
kép 686
 
1433
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu