Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2009. február 25. 0 hozzászólás
 

A Source motort használó játékokban mindig is fontos szerepet játszottak a hatalmas, nyílt terek vagy épp a szűk, poros és dombos kis utcák. Ezeknek a helyeknek a létrehozására a Displacement tool-t

A Source motort használó játékokban mindig is fontos szerepet játszottak a hatalmas, nyílt terek vagy épp a szűk, poros és dombos kis utcák. Ezeknek a helyeknek a létrehozására a Displacement tool-t használhatjuk, amivel könnyedén létrehozhatunk dombos területeket vagy folyosóinkra íves falakat. Ezeken a falakon vagy kültéri talajokon akár két féle textúrát is használhatunk amivel még jobban testre szabhatjuk az adott felületet. Nyissuk meg tehát a Hammer editort és kezdjünk is hozzá az első dombos terep kialakításához. Teljes tutorial
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Ashkandi


Azonban miielőtt elkezdenénk összerakni a displacement-et, érdemes gyorsan tisztázni pár dolgot ezekről a felületekről:

- A displacement nem entity, sima falnak minősül amin sétálhatunk és az ellenfelek is sétálhatnak.
- Nem zárják le a pályát, tehát a displacement egy sima lyuknak számít a VIS futtatása szempontjából, mindig építeni kell alá rendes falat, hogy ne legyen lyuk a pályán.
- Csak az egyik oldalról láthatóak, tehát a talajunk alulról átlátszó lesz.

Szerintem mindenki találkozott már a játékok során olyan pályaelemekkel, amik a displacement segítségével készültek. Az Episode 2-ben található White Forest erdős területei is displacement-ek segítségével készültek, de City 17 csatornáiban is találkozhatunk velük.

Először is keressük meg a nodraw textúrát ( olyan textúra, amit nem jelenít meg a játék ), majd ezzel a textúrával építsünk egy egyszerű téglalapot. A textúra választó ablaknál a filterhez írjuk be, hogy blend, így megkapjuk azokat a textúrákat, amik jól használhatóak a displacement-hez ( bármilyen textúrát használhatunk, de ezek a textúrák valójában két textúrát tartalmaznak, amivel például sziklás és füves területeket lehet létrehozni ). Az én választásom a blendgrassdirt001a textúrára esett, így félig füves, félig poros talajom lesz. Ha kiválasztottuk a megfelelő textúrát, a téglalapunk felső oldalára rakjuk rá és ha minden igaz, akkor körülbelül így néz ki a talajunk.

Most jelöljük ki a téglalapunk felső oldalát, és a Texture Application tool ablak felső fülén válasszuk ki a displacement-et. A create gomb megnyomása után feljön egy kis ablak, amin beállíthatjuk, hogy milyen részletesen szeretnénk felosztani a felületet.

Természetesen a nagyobb szám hatására sokkal több, kisebb részt kapunk majd. Nekem most a hármas felosztás pont megfelel, nem érdemes túl sűrűn felosztani a kisebb felületeket mert úgyse látszik annyira a domborzat, viszont túlságosan kihasználja a játékosok számítógépét ami egy Counter-Strike parti esetében nem a legjobb dolog. Most láthatjuk, hogy a többi oldala eltűnt a téglalapnak és csak a felső része maradt meg.

A Paint geometry segítségével emelhetjük ki vagy süllyeszthetjük le a felület egy es részeit, állíthatjuk a változás méreteit és erősségét. Egy egyszerű forma elkészítéséhez pár perc szükséges, csak emeljünk ki néhány részt és kész is a dombos terep.

Ezzel kész is a füves területünk ami lassan kezd a természetes talajra hasonlítani, de azért van még mit javítani rajta. Most kihasználjuk a Blend textúrák adottságait és néhány helyre rajzolunk némi köves, poros foltot. Most a Texture application ablakban keressük meg a Paint Alpha gombot és rajzoljunk a talajra pár foltot.

Most sokkal változatosabban néz ki a talaj és akár poros utcákat is készíthetünk a két textúra segítségével. Ha több kisebb displacement segítségével dolgozunk, akkor a Sew beállítás segítségével igazíthatjuk össze az éleket. Ehhez készítsünk egy másik ilyen talajt, aminek a szélei máshogy néznek ki, igazítsuk oda az első talaj mellé, jelöljük ki a két displacement-et és nyomjunk rá a Sew-re. Ilyenkor a Hammer editor szépen összedolgozza a két talajt. Ha valaki hatalmas területeket akar készíteni, ennek az eljárásnak a segítségével tudja kialakítani a megfelelő terepet sok kisebb részből.

 

A displacement segítségével tehát bármilyen dombos, ferde, hajlított felületet létre lehet hozni ami lehet akár egy erdős talaj, boltíves folyosó, henger alakú oszlop, szemétkupac vagy omladozó házak törmeléke. Természetesen ajánlott használni még szép fa modelleket, különböző hulladéknak minősülő deszkákat, téglákat, kartondobozokat, vagy akár némi vizet is az üres talajon.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3342
 
1406
 
 
 
kép 4858
 
2309
 
 
kép 2708
 
2563
 
 
 
kép 5191
 
2323
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu