Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Interjú 2009. augusztus 05. 0 hozzászólás
 

Mostani riportalanyom egy olyan személy, aki biztosan nem idegen a közösség nagyobb része számára. Egy nem éppen jelentéktelen hazai klán csapatkapitánya, régi motoros, és hát élőben egy örök

Mostani riportalanyom egy olyan személy, aki biztosan nem idegen a közösség nagyobb része számára. Egy nem éppen jelentéktelen hazai klán csapatkapitánya, régi motoros, és hát élőben egy örök mókamester. A n1ce-6aming színeiben játszó, dragonNinjáról van szó, aki a tikkasztó, nyári melegben válaszolgatott kérdéseimre és engedett betekintést az Ő nézőpontjába. Nem hazudtolta meg önmagát: őszintén, tisztán és tömören fejezte ki véleményét a csapatáról, a közösségről és a közelgő BECUP-ról. Egy könnyed kis olvasmány, amelyet érdemes elolvasni, hiszen egy sokat megélt róka, reális és kritikus szempontból mesél a dolgokról. Az interjút a kibővített részben találjátok.

Kellemes olvasgatást!

Az Interjúhoz
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Fakabat


dNFakabat:
Üdvözöllek kedves dN! Meglepő módon, először megkérnélek, hogy mutatkozz be a nagyérdeműnek!

dN:
Én is üdvözlök mindenkit, Máté vagyok, Salgótarjánban élek, szeptembertől dolgozom is és jelenleg diploma előtt állok.

Fakabat:
Akkor vágjunk is bele a közepébe! Eléggé régóta mozogsz a Sourceos közösségben, a legtöbb LAN-on megtalálható vagy, és hát nem egy, méltán híres csapatban megfordultál már. Mikor és hogyan kezdődött ez a komoly kapcsolat az e-sport és közted?

dN:
A méltán híres miatt szerintem majd kapod a savat! :D Először az 1.5tel szembesültem, még a középiskolás számtek termekben, ahol funolás szintjén a cél az volt, hogy minél jobban fröcsköljön a csapattárs feje az autoshotitól. Aztán a gimi utsó nyarán megvettem az 1.6ot (a másik nagy esélyes a FIFA volt, mivel akkortájt a sportjátékokért őrjöngtem), főleg azért mert láttam, hogy rendkívül népszerű online játékról van szó. Elkezdtem funolgatni, sőt volt klánom is, majd amikor a source kijött, átálltam rá, mivel szebb volt a grafika és több volt a nyomorult, akit még én is le tudtam lőni. Ekkortájt már klán-warozgattunk is pár haverral, aki átjött 1.6ból, VeG4 néven.

Fakabat:
Ahogy elnézem, nagyon nem bántad meg a Sorucera való átállást, hiszen a mai napig is azzal játszol. Mikor szántad el magad arra, hogy egy viszonylag komolyabb cél érdekében, LAN-okra és egyéb versenyekre fogsz járni? Vagy másképp indult el ez az egész történet?

dN:
Igazából csak élet hiányában történő időelcseszésnek szántam a játékot. Ezidő tájt kerültem be az SuicideX-be, ott a jó társaság megfogott, viszont én szerettem volna többet is. Ahogy láttam a lanokat és a nagyobb csapatokat, mindig is ott akartam lenni a legjobbak közt, és mint kiderült, csapaton belül sem voltam egyedül, így elkezdtünk építkezni.

Fakabat:
A SuicideX azért egy ismert kis csapat volt itthon, tehát ez az építkezés nem is ment annyira rosszul. Hogyan emlékszel vissza ezekre az időkre és minek volt köszönhető, hogy oszlottatok?

dN:
Sednol és Angelo volt a csapat vezetője, igazából a széthúzás velem kezdődött és végződött is: volt pár ember, aki komolyabban szeretett volna játszani, volt pár, aki nem. Rengeteg feszültséghez és problémához vezetett ez, mondhatni rengeteg munka volt a csapatban, még egy LAN top10be kerüléshez is. Nem játszott talán ennyire központi szerepet az aim, mint most. Jó pár ütőképes felállása volt a csapatnak, gondolok itt a D-LANos negyedik helyre, vagy a PGCC LAN döntőkre, dobogós helyekre, vagy a CAL Euro Main győzelemre. Viszont az az eredmény sose jött, ami nagyon kellett volna, és bennem tartotta volna a motivációt illetve a kedvet, hogy igenis megéri minden kis csip-csup dologgal foglalkoznom a csapatért. Úgyhogy a tavalyi BECUP után úgy éreztem, hogy a játék nekem fontosabb, mint a többieknek, így kiléptem. Ezek után kártyavárként omlott össze minden: jött velem Azazel és Nascar is, aD! pedig inaktív lett az asszonyka miatt.

Fakabat:
Mindenképpen előnyös, hogyha ennyire céltudatos vagy és ezért érthető is talán, hogy így döntöttél. Hogy jött a képbe a n1ce-g6ming?

dN:
Anno még Azát keresték oda, már nem is tudom pontosan ki helyére, de talán Eti, hogy játsszon velük. Majd kiesett még 1 ember és felmerült az én nevem. Végülis a dologból nem lett semmi, Flegby maradt és felcsípett magának egy új szkvadot, mi pedig a maradékból próbáltunk építkezni: Nasi, Aza, én + 2 fiatal tehetség. TGED előtt sok név felmerült, végül az akkortájt (x-1) szer széteső haxx két embere,
Kolbász KOBY Róbert és DAUER ON volt a lanképes felállás. Ott sajnos nem igazán értettük meg egymást a 2 emberkével, teljesen más játékstílust képviseltek, mint mi, így ezt a felállást is jegeltük. Aza is engedett a női nyomásnak és inaktív lett. Én pedig mixelgetni kezdtem meg dmelgetni. Ekkortájt keresett meg system, a már új n6-os felállásból, hogy lenne e kedvem velük játszani. DE amúgy komolyan, érdekel ez valakit? :D Szal megkeresett és kb. 3szor igent is mondtam. Butának tartottam őket és a motiváltságot is hiányoltam belőlük. Szerencsére hatalmasat tévedtem és eddig talán a legjobb, legdinamikusabban fejlődő csapatba kerültem.

Fakabat:
Ha jól tudom, hamar te lettél a csapat kapitánya. Illetve furcsa ezen kifejezés használata, hiszen Flegbyről sem szabad megfeledkezni! Valójában az n6-on belül Flegby milyen szerepet lát el? Beleszól a csapat fejlesztésébe, gyakorlásaiba is, vagy csak a háttérmunkálatokat végzi?

dN:
Igen, a játékosokkal én foglalkozom, játékon belül és kívül, segglyukon és nyelven innen és túl. Flegby tevékenysége az idegrendszerünkre és a honlapra terjed ki. Próbál minden körülményt megteremteni, ami ahhoz kell, hogy mi minél hatékonyabban gyakoroljunk és minél jobb eredményt érjünk el. Sajnos utóbbival, egy Vista második helyet levéve, még adósak vagyunk... reméljük ez BECUP után változni fog.

Fakabat:
Ugye azt írtad, hogy a Suicide-nál zavaró volt, az igazán kiemelkedő eredmény hiánya, ami a motivációt tartotta volna benned. Mégis mivel nyújt többet az n6, hogy lassan 8hónap után, mindig egy-egy fránya hajszálnak köszönhetően ugyan, de még mindig nem sikerült egy igazán jó eredményt elérnetek, ennek ellenére te látsz fantáziát és lehetőséget a csapatban arra, hogy elérd a céljaidat?

dN:
Van 2 ember, akire lehet építeni és számítani, ez Rando és System. Tehetségesek, akarnak és tudnak is, továbbá System fingja a legöblösebbet 1v1 szituációban a mikrofonba... A másik két ember sajnos rengetegszer cserélődött mióta itt vagyok. A 8 hónap alatt kb. 6-7 embert kipróbáltunk a maradék 2 helyre, ez rengeteg. Az eredmény hiányát is ennek tudom be. Ellenben, most találtunk 2 motivált emberkét, akik neten már bizonyítottak nekünk, és már csak a LANos bizonyíték hiányzik, de ha azt nyújtjuk, amit a felkészülés utóbbi 1-2 hetében, úgy gondolom, jó pár fórumpofa el fog halkulni...

Fakabat:
Ha már így szóbahoztad, térjünk is át a LAN-okra. Tudtommal eléggé sok LAN-on megfordultál már, és ennek köszönhetően van összehasonlítási alapod. Mit gondolsz, a mostani rendezvények minősége és hangulata mennyiben tér el a régebbiektől?

dN:
Amit szomorúnak érzek, nem igazán történtek gyökeres előrelépések illetve változások. Játékosként sokan panaszkodnak erre-arra, meg sírnak egyik LANra meg a másikra. Az utóbbi 3 évben gyakorlatilag az összes LANon ott voltam, egyik sem zajlott zökkenőmentesen. Voltak napos csúszások (ld. BECUP), voltak szerver illetve admin problémák (ld. D-LAN, ICL) voltak egyéb körülményeket magába foglaló problémák (büfé ld. ICL). Igazából, amit én etalonnak tekintek, azok a régi GPS rendezvények, amik páratlanok voltak a maguk nevében. Elsősorban a közvetítés és a coverage volt az, ami magával vitt, természetesen a minimálisan felmerülő problémák száma mellett. Talán a BECUP volt az, ami valami hasonlót próbált összehozni és hellyel-közzel sikerült is neki.

Fakabat:
Ugye már kevesebb, mint 1 hónap választ el minket a következő BECUP rendezvénytől, így egyre többen latolgatják, hogy kik lehetnek az esélyesek meg hasonlók. Te mit vársz el a csapatodtól és magától a rendezvénytől?

dN:
Kényes kérdés, ha sokat mondok, abba kötnek bele, hogy mit verem a nyálat, ha keveset mondok, akkor az jön, hogy MIREVEREM magam, mikor egy mix is betámad. Ha meg a realitást, akkor a Reason meg a Riders el se jön :D


Fakabat:
Térjünk át most picit, magára a játékra és a közösségre, de csak szépen sorjában. Te, mint egy jó csapat irányítója, miként látod kis hazánk többi csapatának, hasonló pozícióban lévő játékosait? Értem én azt, hogy szerinted mennyire számítunk taktikus, okos játékosoknak és szervezett játékot képviselő csapatoknak?

dN:
Érzékeny téma. Szerintem egyáltalán nem mondható scene-ünk okos játékosokkal teletűzdeltnek. Mostanában elhatalmasodott a mindenhol futkorászok, w+mouse1 zombie tömeg, akiknek fogalmuk sincs a játékról, de úgy lőnek fejest, hogy anyám átjön a másik szobából mi szikrázott. Európában kevés, olyan országot tudnék mondani, ahol úgy lőnek, mint itthon, viszont még kevesebbet, akik ennyire rendezetlenek és buták, mint az itthon játszó csapatok. Ezt valahol még Kodi fejtegette, hogy nincs irányító játékos a sceneben elég, ebben abszolút igazad adok neki. Aktív irányítók közül talán SmileNt, Res1stet, tommot és kobyt tudnám említeni, aki tényleg irányít is nemcsak középen ül.

Fakabat:
Te milyen, alapvető tanácsokkal tudnád ellátni a magyar irányítók nagyobb részét? Miket tartasz fontosnak és nélkülözhetetlennek ahhoz, hogy valaki sikeresen tudja irányítani a játékosait a pályán? Véleményed szerint, egy irányítónak csak a játékon belül kell nagy szerepet vállalnia, vagy azon kívül is?

dN:
Érdemes egy öregebb, tapasztaltabb irányítót felkeresni, minél hamarabb, értelmes, használható kérdésekkel persze. Sokat kell hozzá demozni és értelmezni a demokat, mi miért történik. Rengeteg türelem kell hozzá és hasznos, ha az ember minél jobban meg tudja osztani a figyelmét. Fontos a határozottság illetve valamilyen szinten a tekintély is. A sikerességet asszem nem tőlem kellene kérdezned :D Az, hogy mennyire kell szerepet vállalnia, ez csapat és irányító függő.

Fakabat:Te már tapasztaltad, hogy milyen a játék egy jó, támogató managerrel illetve anélkül. Ha választanod kéne a kettő közül, melyik lenne a nyerő?

dN:
Nehéz lennem megmondani. Utóbbi természetesen megkönnyíti a dolgát az embernek, egészen addig, amíg a játékba nem szól bele, ez zavaró tud lenni és többször rombol, mint építene.

Fakabat:
Rendben, beszéltünk már sok mindenről, ami egy csapathoz szükséges. Mit gondolsz, minek köszönhető az, hogy itthon már jó pár éve, ugyanazok mozognak a toppon is és a középmezőnyben is? Kevés példa van arra, hogy valaki hirtelen, az ismeretlenség homályából, fölemelkedjen vagy csodát vigyen véghez... ez afféle sajátosságunk, köszönhetően annak, hogy kevés vezető alkat van nálunk, vagy ez teljesen mindennapos? Egyáltalán hogyan jellemeznéd ezt az egész állóvizet, ami az utóbbi időben nálunk létrejött?

dN:
Aki használható lenne csapatépítés terén, annak nincs motivációja vagy ideje. Aki meg csapatozni akar, az meg vagy rettentő buta, vagy nagyon sok időt kellene beáldozni azért, hogy mindent megtaníts neki. Szerintem kevés olyan ember van, aki önerejéből nekiülne és felhúzná magát egy olyan szintre, amivel már van értelme mit kezdeni. E mellett még kevesebb olyan ember van, aki idejét arra "pazarolná", hogy ezeknek segítsen a semmiért. Tipikus magyar mentalitás: rögtön egyből mindent akarnak és igazából semmit nem tesznek még az asztalra... Külföldön ilyeneket körberöhögnek, idehaza még ő sértődik meg, ha nem állsz szóba vele.

Fakabat:
Szerinted mi lehet erre a megoldás? A TOP csapatoknak kéne más példát mutatniuk vagy pedig semmi köze ennek ehhez, és majd csak kinövi magát a közösség ebből a gyermeteg és szerencsétlen helyzetből?

dN:
Nem kell itt példát mutogatni meg másban keresni a hibát. Mindenkinek szép csendben neki kellene ülni a gémnek 4 olyan emberrel, akinek ugyanúgy van motivációja, kedve és ideje játszani. Aztán gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni, a többi meg jönne magától. Mindemellett érthető, ha kevés ember akar komolyan játszani, mivel az itthoni e-sport egy vicc. Igazából, ha tud valaki más hasznos hobbit, csinálja inkább azt.

Fakabat:
Ezután a mondat után, vegyük végig a dolgokat! Több éve Sourcezol, a fene tudja, hogy mennyi pénzt és időt áldoztál eddig arra, hogy ott legyél a LAN-okon és megfelelj olyan elvárásoknak, amik csak a jobb eredményt szolgálják. Cserébe azért ismernek, de komoly és jelentősen kiemelkedő eredményt nem értél el. Ráadásul, akit lehet, még meg is próbálsz lebeszélni erről az egészről. Ennek ellenére, függetlenül attól, hogy az ember mikor beszél veled, mindig érződik benned egyfajta motiváció, egy lendület, jókedv és még sok-sok olyan dolog, amiből egyáltalán nem az előbbi dolgok szűrődnek le. Honnan merítessz erőt és motivációt? Minek köszönhető, hogy minden LAN-on új tervekkel, célokkal és elszántsággal tudsz megjelenni?

dN:
A motivációt és az erőt mindenki magának tűzi ki: én szeretek ezzel a játékkal játszani és mégjobban szeretek nyerni. Igazából a csapatomban is jól érzem magam, így miért ne csinálnám? Ezek mellett lusta vagyok, és az időm sem annyira engedi a főiskola, barátnő, meló és barátok mellett, hogy más hobbit válasszak, ami szórakoztat is.

Fakabat:
Végülis érthető. Beszélnél egy picit kérlek az elkövetkezendő időkre vonatkozó elképzeléseidről? Vagy te sem mersz a következő LAN, azaz a BECUP 09 utánra nagyon tervezgetni?

dN:
Eléggé instabil mostanában az életem minden része, úgyhogy lapozzuk :D

Fakabat:
Nos, ismételten túl vagyunk egy délutánon és egy újabb interjún is. Véleményem szerint, eléggé sok témát érintettünk és bizonyos részek eléggé tanulságossá sikerültek. Köszönöm, hogy időt szántál rám és válaszoltál a kérdéseimre. Remélem élvezted a beszélgetést és semmi olyan nem maradt benned, amit meg szerettél volna osztani a többiekkel... vagy ha mégis, akkor most itt a nagy alkalom! :)

dN:
Szerintem ezt senki nem fogja végigolvasni :) Szeretnék minden BECUPON induló csapatnak sok sikert kívánni és nézzetek rá időnként a www.n6.hu -ra is! Köszi szépen

IRC: #n6.hu @ QuakeNet

SteamGroup: http://steamcommunity.com/groups/n6fans


 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3187
 
1481
 
 
 
kép 4136
 
1477
 
 
kép 5162
 
2280
 
 
 
kép 5472
 
2340
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu