Chat
Online
Chat now
8 látogató
 
vissza az oldal tetejére
 
 

Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


jamesbla hozzászólt a(z) Tesoro teszt Vol2, Gungnir egér című cikkhez. 8 órája
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2012. június 12. 30 hozzászólás
 

Ezúttal teljesen más szemszögből kerül bemutatásra a CSGO, hiszen olyan valaki kapta keze közé egy alapos tesz erejéig, aki megjárta már a hazai top csapatok krémjét így láthattuk többek között az ancients és az Obi színeiben is. Tehát most egy ízzig-vérig esportoló szemmel jöjjön a Counter-Strike: Global Offensive, íme ToMMo mindenre kiterjedő írása. Hidegélelem kötelező!

Előzetesbe

Azzal kezdeném mindenek előtt, hogy nem igazán foglalkoztam ezzel az új csodával, és az eddigi hírekkel hála a már huzamosabb idejű inaktivitásnak, de az előző CS2HU-s beta teszt-re már felkaptam a fejem, és azonnal ki is kellett próbálnom. A lehetőséget ezúton is köszönném én is KILI-nek, aki biztosította az accountot.
Szóval kipróbáltam én is a játékot, eleinte igen vegyes érzelmekkel az olvasottak alapján, azonban ahogy a mondás tartja „evés közben jön meg az étvágy”, ez itt is igaz volt. Ezért fel is bátorodtam, hogy egy kicsit más szemszögből, kompetitív oldaláról közelítsem meg a játékot, mint már mondhatni „öreg róka” ebben a szakmában.
Azt még persze elmondanám, hogy mint minden, az én véleményem is szubjektív lesz, így jó pár ütközés is lesz az előző véleményekhez képest, de próbálok egy átlátható, jó képet festeni a játék azon részeiről amit fontosnak tartok.

Beállítások/Egyebek

A játék OPTIONS menüje nagyon kezelőbarátra sikerült véleményem szerint, tele olyan opciókkal amik eddig nem voltak jellemzőek. Lásd be lehet állítani hogy gombnyomásra folyamatosan guggoljon, de persze maradt az eddig nyomva tartós módszer is.

Az egérgyorsítást is lehet állítani a menüben is már, vagy gyakorlatilag teljesen kikapcsolni.
A célkeresztet egész széles spektrumon állíthatjuk egészen olyanra mint amilyet eddig használtunk, vagy az újabb játékoknál jellemző fajtára. Teljesen egyértelműen látszik, hogy próbálták a mai igényeket kiszolgálni, ugyanakkor megfelelni a régi játékosoknak is. Persze azt sem felejthetjük el, hogy a konzolosok érdekei is igencsak benne vannak ebben, de nem hiszem, hogy lehet panaszunk, hiszen a mi opcióink is megmaradtak, így nem para.
Azt azért hozzá tenném, hogy véleményem szerint ez egy nagyon ügyes húzás arra is, hogy egy globális scene-t hozzanak létre a népszerű fps játékokból (lehet a játék neve sem véletlen), de majd a végén visszatérek erre a kérdésre és kifejtem mire gondoltam.

Egyszóval a menüben szerintem nem fogunk csalódni, mind a hobbijátékosok meg fogják találni benne az igényeiket, mind pedig azok, akik komolyabban szeretnének foglalkozni a dologgal, lesz lehetőségük kellőképpen személyre szabni, vagy akár lebutítani a játékot.
Egy negatívumot muszáj megemlítenem, mert engem totálisan kiakasztott…A buymenu mellett előszeretettel használtam anno a buy equipment menu gombot is…fel nem tudom fogni miért nincs most ez benne, bár ne felejdük ez csak beta, szóval én bízom benne, hogy majd visszakerül ez is.

Valamint pötyögős vásárlóknak előre jelezném, hogy vannak olyan változások, amit ha megszoktál az elmúlt sok-sok évben a CS-ben akkor bizony eleinte határozottan idegesítő lesz. Ilyen pl, hogy az M4 bizony 4/2-es vásárlási kóddal bír a régi 4/3-hoz képest. Ami ha belegondolunk teljesen logikus, mert így az AK-val egy kódon van, de a megszokás nagy úr tud lenni. Mindegy ezeket a dolgokat nem is ragoznám tovább, mert igazából csak megszokás kérdése, de jellemzően az újszerű buymenu a kezdő illetve más scene-ből érkező, vagy netán konzolosoknak is nagyon kezelőbarát lesz.

Hangok

Egészen rövd leszek ezen a téren, mert az előző cikkben szerintem egészen jó képet adott erről a kollega. A hangok letisztultak, igen jól hallani a játékban szerintem is, ami nem is meglepő, mert már az 1.6-ban is jó volt ez a tulajdonsága a játéknak, de a COD2-ben is már fontos volt ez, szóval 2012-ben ennek nem szabad problémát okozni. Kevesebb úgymond zavaró tényezős hang van a játékban mint a source-ban anno, szóval ez verseny szempontból mindenképpen pozitív.

A fegyverhangok valóban furcsák eleinte, hiszen eléggé megváltoztak, hiányozni fog a mély erős hang, ugyanakkor 1-2 nap játék után már észre sem vettem. Annyival egészíteném ki a régebben leírtakat, miszerint nem nagyon lehet megkülönböztetni a fegyver hangokat távolról, ez szerintem nincs így, csak máshoz szoktunk, de ha más nem a lövési gyorsaságból stb. hamar tudunk következtetni, meg szerintem ez is csak megszokás kérdése. Sőt személyesen nekem még jobban is tetszenek a jelenlegi „távolsági hangok”.

Fegyverek/Lövésrendszer

Nyilvánvalóan az egyik legfontosabb kérdése ez a játéknak, hiszen jó részt ezen áll vagy bukik a sikere. Nos én az előzetes dolgokhoz képest kicsit máshogy látom a dolgokat ezen a téren. Gyorsan leszögezem a legfontosabbat, amiben még egyetértek, miszerint a hitbox valami fantasztikus. Komolyan mondom, én mindkét előddel nagyon sokat játszottam, mindkettőben kitanultam hogy kéne lőni, de itt a legegyszerűbb a képlet: RÁ A MODELLRE. Így kell 2012-ben működnie egy játéknak. Nincs csúszás, valóban rajta van a hitbox. Bizony emberek simán el tudtam menekülni fal mögé, ha elhibázták a lövést, és láttam ahogy a golyók elsuhannak mellettem, vagy a falba kötnek ki, nem pedig a lemaradt hitboxomat sebzik. Persze az érem másik oldala, hogy nagyon kínos tud lenni, hogyha megszoktad már hogy odatúrsz valahova ami eddig bejött, és most már nem fog. De hamar meg lehet szokni, hogy az ember úgy lőjön, hogy az emberre rá.

Már csak azért is, mert ez a motor, ez a grafikai rendszer amit kaptunk, igen erősen mutatja a golyókat lövés közben, így nagyon jól lehet korrigálni, hogy ne mellé lőjünk.
Szóval ennyi év után sikerült kapnunk a source motorra is egy véleményem szerint legalább olyan jó hitboxot mint ami miatt az 1.6-ot annyian preferálják mind a mai napig.

Most pedig akkor elkezdeném kicsit a kötözködést. Felejtsük el az összes eddigi olyan információt, miszerint nem lehet tunkolni a játékban. Az az egy biztos, hogy jobban meg kell válogatnunk, hogy melyik szituációban milyen megoldást választunk. Valóban nem opcionális mondjuk Dust2 A-lerakóról hosszú végére rotálni, mert ritkán fog sikerülni felettébb, de source-ban is azért aki komolyan játszott a távolsági szituációkban kis sorozatokkal operált. Ez most is így lesz. Középtávol és közeli szituációknál ugyanakkor marad ami eddig is működött. Persze való igaz, hogy másabb valamelyest a lövés rendszer, de megnyugtatnék mindenkit, hogy aki 1.6-ban vagy source-ban tudott lőni, az itt is fog tudni. Egy kis alkalmazkodási készség persze kelleni fog. De különösen nagy előny, hogy látod ahogy a golyók becsapódnak, így tudod korrigálni a lövésedet.

Csak a rend kedvéért önnön magam igazolására:

Ismerős a leírt golyószórási kép?

A futásból lövés őrületében kételyeim vannak egyelőre, annyit még nem játszottam, hogy reális legyen teljesen a kép. Ha véleményt kéne mondanom, akkor azt mondom, hogy nem lehet már úgy futásból lőni mint source-ban ez egyértelmű, és nagyon jó dolog is. Azonban volt szerencsém pár nagy kalandorral találkozni, akik az őrületbe kergettek egy-két ilyen jellegű momentummal, de ennyi az 1.5-1.6-ban is volt szerintem, legalábbis emlékszem olyan movie-ra is ahol az SK-s gyerek D2 ct kezdőjére 3 embert túrt le futásból. Szóval ritka, de azért ne lepődjünk meg nagyon ha megtörténik. Bevett módszerré azonban hála Istennek itt nem fog válni, legalábbis nekem a source-s berögződős közelről oldalazós dolgok nem igazán jöttek be.

Ha még a mozgásnál és lövésnél tartok, akkor a guggolás valóban fontos lehet ismét. A régi módi 3 golyó fejre majd beleguggolás elég nagy hatékonysággal bevált, ellenben a rota átirányítása a következő célpontra még a látható golyószórással sem egyszerű, ellenben annál látványosabb, és legalább nagyobb értéknek számít.
Másik nagyon fontos dolog, hogy bizony az ugrás után korántsem lassulunk le annyira mint eddig. Valóban érezhető az, hogy ha magasabbról esel le jobban lelassulsz, és vannak mértékek. Viszont szerintem az ugrás kiemelt szerepet fog jelenteni tűzpárbajokban, hiszen így hogy nem lassulunk le annyira menekülésre adhat lehetőséget. Lásd mire gondolok: biztos látta már mindenki KODIAK híres pánikugrálását elhibázott szitukban jellemzően mindkét elődjátékban. Na ha eddig is bejött, akkor itt az valóban jelenthet majd megmenekülést olykor.
Meg persze kíváncsi leszek, majd élesben egy dust2-es rövid SK-ra, hogy a nyert mondjuk saccolok 1-1,5 mp milyen taktikai előnyt jelenthet stb. Ezeket sajnos még annyira nem volt alkalmam kipróbálni.



Emellett még teljesen igazat kell adjak a korábban leírtakhoz, miszerint nagyon jó dolog, hogy visszatért a késes futás. Hiszen pisztollyal valamivel lassabb, fegyverről meg nem is beszélve. Nekem személy szerint tetszik, hogy a két játékot ilyen jól összegyúrták, és a legjobb elemeket próbálták beletenni mindből, ugyanakkor újakat is hoztak mellé.

Akkor röviden a fegyverekről is írnék, bár nem sokat, mert ezt a témát szerintem nagyon jól kimerítették. A képlet egyáltalán nem fog változni.

Továbbra is az AK-COLT páros fog működni a kompetitív rendszerben, hiszen változatlanul a játék szerintem legjobban eltalált fegyverei.

Mellettük pedig a GALIL és a FAMAS is nagyon el lett találva, bár én irányítóként eddig is előszeretettel megvetettem a csapattársaimmal adott szituációban, de most talán még jobban lehet majd ezekre támaszkodni.

SMG téren sem kell megijedni, az MP7 teljesen hasonló tulajdonságokkal rendelkezik mint az MP5, valószínűleg csak azért újítottak, hogy modernebbnek tűnjön, új célközönséget jobban vonz, de minket ez nem nagyon fog érdekelni amíg a megszokott játékot tudjuk vele játszani. A többiről nem nyilatkoznék, mert én nem használtam oly sokszor őket, ezzel kapcsolatban részletesebb leírást már mástól kaptatok, biztos lesz aki majd UMP45-tel stb. fog jönni és hatékony lesz. Nekem is hiányzik a hajszárító bizonyos mapok 2-ik körénél majd, de túl tesszük magunkat, nem ez fogja meghatározni a játék sikerét. Jelenleg én sem tartom kizártnak, hogy esetleg ezen a ponton átalakuljanak a dolgok, hiszen itt az ár/teljesítmény arány fontos lesz, szóval ezt a kérdést nyitva hagyom.
Pisztoly téren azt hiszem mindenki hiányolni fogja az USP-t, de csak mert a szívünkhöz nőtt. Jelzem a P2000 szerintem ugyanolyan hatékony, és a Glock is teljesen jó, én eddig is szerettem, most talán még jobb is. Kiegyenlített tehát a kezdő pisztolyok harca, jó pisztolykörök elé nézünk. A DEAGLE pedig továbbra is a kategória királya. Látványosan nagyokat lehet vele osztani továbbra is, így azt hiszem ezen a téren nem változtak a dolgok…SK-k legkedveltebb fegyvere lesz, na meg persze az AWP mestereké.
El is értünk akkor ehhez a ponthoz. AWP!!!

Hatékony nagyon azt kell, hogy mondjam. Nem mintha ez eddig nem így lett volna. Én kicsit tartok tőle, hogy olyan erőssé is vált, mint a source első éveiben. Egyelőre nem nagyon látom amit már beletettek az elődbe, hogy ne lehessen vele olyan gyorsan lőni, így kicsit túl erősnek tartom. De van még hátra két hónap talán ez is meg lesz még oldva, mindenesetre engem aggaszt a kérdés. Viszont a source-ba beletett hibaszázalék megmaradt no zoom esetén. Bár nem hord el Kenyába olykor, de azért nem is biztos, hogy a képernyő közepébe csapódik be, szóval akad szórás.

Gránátok

A legkétkedőbb hozzáállással fogadtam az itteni változásokat, de azt kell, hogy mondjam a legelején már leszögezve, hogy nagyon jól kitalálták ezt a rendszert.

Elmúltak az idők, hogy mindenkinél 2 flash lehet ez máris egy fontos váltás taktikai szempontból. Az viszont jelentős változás aminek bizonyára mindenki örül, hogy a vakulás nagyon jól el van találva. Ha mögéd esik, vagy elfordulsz, az valóban JELENTŐSEN csökkenti a hatását, míg ha belenézel, bizony már-már idegesítően nagyon vakulni fogsz nem is kis időre. Megoldották ezeket a bugokat úgyfest.

Tehát mindenkinél összesen 3 gránát lehet a vásárolható 5 fajtából. Véleményem szerint ez olyan taktikai mélységeket rejt magában, amiket még elképzelni sem tudunk jelenleg tapasztalat nélkül. Helyből ez az 1 flash rendszer máris arra sarkall, hogy jól meggondoljuk mikor használjuk el, vagy ha egy taktikába van beépítve és kénytelenek voltunk előre elhasználni akkor bizony kell pótember előre meghatározva akinél van stb. Nagyon izgalmas ez a része a dolognak szerintem. Arról pedig nem is beszélve, hogy itt vannak a jól megszokottakon kívül az új gránátok. Tehát a legjobb esetben vásárolható csapaton belüli 15 gránátból számtalan variációs lehetőség létezik, amire különféle taktikákat lehet építeni mind T illetve CT oldalon is. Nem akarom ezt a dolgot annyira túlajnározni, csak azért mindenki gondoljon bele egy picit, aztán élesben majd kiderülnek ezek a dolgok. Ja és természetesen nem mindegy az sem, hogy melyiknek mennyi az ára. A 3 alap gránát maradt a régi árban, de a DECOY 200 dollárja potom pénz a használhatóságáért adott esetben, míg a molotov 850 dollárja pedig még a használhatóságát nem megkérdőjelezve is el fog gondolkodtatni körökben, hogy érdemes-e megvenni. Egy szó mint száz a különböző taktikák bizony nagyobb szerephez juthatnak, mármint az előre kitalált variációk. A spontán esetekről már nem is beszélve.

Könnyedén megfoghatunk egy molotovval egy CT rövid SK-t, de ehhez előre kell gondolkozni, hiszen alapesetben meg lehet nem az a gránát élvez elsőbbséget már csak az ára miatt sem.

Pár szót akkor mondanék a két új gránátról amit tapasztaltam.

A MOLOTOV-ot nagyon jól leírta az előttem nyilatkozó ember. Nagyon hatékony tud lenni, valóban erős mind rush megfogásnál, mind állóháborúban, viszont az ára igen magas. Ez warokon eléggé rá fogja nyomni a bélyegét, hogy csak valóban jól kigondolt esetekben vegyék meg. Főleg kiélezett meccseken lehet, hogy lehetőség se nagyon lesz rá, ugyanakkor lehet, hogy egy ilyen mérkőzést egy remek húzással el is dönthet. A gazdagabb csapatot pedig további előnyökhöz juttathatja, hiszen nehezebb lehet meglepő ráfutásokat produkálni, persze ha fel vannak készülve az eshetőségére csak akkor. Valamint a visszájára is elsülhet ennek a robbanóeszköznek a használata. Mert alapjában ha valahova odadobjuk valószínűleg nem számítunk onnan ellenfélre. De például rám dobták úgy, hogy pont a közepén álltam, és hát bolond lettem volna visszafelé menekülni…késsel átfutva rajta viszont simán túlélve a dolgot meglephettem az ellenfelet. Nagyon várom már, hogy az igazi játékban a számtalan eshetőségből kialakuljon a használhatósága.

A másik újdonság a DECOY gránát, a terelés megtestesítője. Itt ismét kicsit szembe kell mennem az előttem leírtakkal. Szerintem az egyik legfontosabb és leghasználtabb gránát lehet a játékban mérkőzéseken. Az ok szimpla. Mivel nagyon jól hallani a játékban, így a hangzavar segít abban, hogy mégse tudják hol vagyunk. Sokan azért nem tartják hatékonynak, mert persze bedobod valahova a legidiótább is levágja, hogy csak terelés. De mit csinál akkor az ellenfél, ha bedobsz Dust2 B-re egy füstöt és ott durrogtatsz el egy ilyen gránátot, majd vele egy időben megcsinálod ugyanezt rövid kőnél. Közben az egyik helyen 4 ember bemegy, hisz csak 1 ember kell eldobálni a másik helyen. Tehát az ereje abban rejlik szerintem, ha több helyen vetjük be egyszerre, hiszen megakadályozzuk az átzárást, és túlerővel mehetünk be adott helyen. Több kör után pedig már bele lehet ültetni a hintába teljesen az ellenfelet szerintem, így a játék egyik legjobb újdonságának tartom. Persze fontos lesz ki milyen gránátot vesz, így az irányítók szerepe nő. Érdekességként még most az is felmerült bennem, hogy helyenként magát a gránátot színlelve kezd el valaki lövöldözve terelni, és közben kiderül a végére, hogy valóban ott van amit terelésnek hittek. Szóval számtalan az opció, tűkön ülve várjuk. Lehet alkotni a playbookokat keményen.

Pályák/Játékmenet

Valószínűleg átjött már az eddig leírtakból, hogy meglehetősen tetszik a játék. Na a pályáknál azért akadtak fenntartásaim. Egészen jó szándék vezérelte a készítőket ezt azért az elején leszögezném. Nem véletlen szedték ki inferno banánban az ultimate awp-s helyet meg ilyesmi. Azért mindenesetre szokatlan lesz sok minden. Nem fogok ezekről sokat írni, mert egyrészt szép leírást kaptatok már a pályákról, másrészt ez az a pont, ami valóban csak sok éles mérkőzés során fog kiderülni, hogy mennyire lett eltalálva.

Egyértelműen az volt a cél a változtatásokkal, hogy ne legyen olyan, hogy halomra lehet védeni egy mapot, és alig lehet betámadni. Kérdés, hogy ez mennyire sikerült. Itt maponként leírok egy-két észrevételt most amolyan pro és kontra jelleggel.

NUKE pályán elvették a hátsó lejárót, azaz egy támadási pontot az amúgy eddig is kevésből. Pozitívuma, hogy az AWP-s sem tud lemenekülni ezentúl, így valamelyest kiszolgáltatottabb lesz. A tejüvegek megint nem sokat segítenek a támadásokon. Valamint a csati teljesen 1.6 jellegű lett, így a lecsúszás is bizony nehezebb. A fenti lerakón még több az objektum ami fedezék a ct-knek mondanom sem kell, hogy ez sem jó a T-knek.

Más oldalról viszont a flashek iszonyatosan jól használhatónak tűnnek. A lenti lerakónál ugye sok pozíció eltűnt, így a rámpás védő menekülési útvonalai is megcsappantak keményen. Ha a fenti lerakót elfoglaljuk, az ottani objektumok bizony már minket segítenek, és a kakas sem akkora ultimate hely innentől bizony. A nyikorgós nyitott állapotban maradása egyszeri kinyitás után pedig a CT-ket is óvatosabb mozgásra készteti, valamint legalább a hangját is csak egyszer hallják.

INFERNO map egy szép kis egyvelegét alkotja immáron az 1.6-nak és a source-nak. Nagyon sokat nem is tudok róla írni, mert sokat már a source-ba is beleraktak ami jellemző volt. A banán az ultimate awp hely megszüntetésével korrektebb lett, ámbár a kocsinál meg a berakott deszka jó fedezéknek bizonyul. A romba átkerült a jó kis generátor vagy mi a fene, hát sok fejtörést fog okozni szerintem kiélezett szitukban ha jól használják, de mindkét oldal számára, szóval nem előny senkinek. Fontos még, hogy a házban bizony nincs már rács, ami ct rushnál a ct-knek előny, egyéb esetekben viszont egyértelműen a terror oldalnak kedvez a hang hiánya miatt. De legalább nincs már ott a kis szertáras beugrós rész zöldajtónál. Mindig is a legjobb pályának tartottam inferno-t, szerintem most is az lesz, és talán kiegyenlítettebb is lett, majd kiderül. Ja és az elnevezések a lerakóknál visszaálltak az 1.6-os verzióra :)

TRAIN a legnagyobb kérdőjel. Hát ezt a mapot bizony rendesen átalakították. Nincs férgülés vonat alatt, ez nem biztos, hogy baj ha T oldalról nézem. Közelebb van a kinti lerakó, ami megint egy kemény húzás a készítők részéről. Ellenben két kakas ülő hely is van, ami adott esetben óriási előny. Emellett a már NUKE-nál említett óriás tartályok vagy én nem tudom mik, meg egészen sok fedezéket nyújtanak. Összességében azt mondom a kinti lerakó kiegyensúlyozott lett, ha a pro és kontra dolgokat nézem, szóval kíváncsi leszek warokon ez mit mutat. A benti lerakónál viszont már koránt sem látom ezt így. Mivel elvették a vagonok alatti részeket, kevesebb a fedezék a ct-nek ez biztos. Persze a 0-s lejtő, valamint 3-as vége tökéletes fedezékek továbbra is főleg AWP-vel, valamint itt is ott pihennek a lerakós objektumok. Egy biztos, hogy azt sikerült elérni, hogy a benti lerakó nagyobb szerephez jut mert érdemes lesz támadni. Ha belegondolunk, 0-s füst meg 3-as füst és senki nem akadályoz kb lerakóig. Főleg ha vannak még további gránátok és miért ne lennének. Ehhez jönnek a terelős témák. Nagyon izgalmas mappá tették szerintem, talán ezt várom a legjobban, hogy milyen lesz élesben. Ja és a vonatok teteje bizony használatosabb lehet mint eddig, úgy mint 1.6-ban.

DUST2-nél nincs sok említésre méltó változás szerintem. Valószínűleg azért is mert eddig is elég kiegyenlített map volt, legalábbis ez az én véleményem. Meccsenkénti felkészültség döntötte el merre billent a mérleg, még ha ez a billenés sokszor nagy arányt is jelentett. B alsóban a dobozra bizony nem ugrálunk immáron, valamint a rövid kő is alacsonyabb lett. Ilyen apró változások vannak helyenként a pályán, de a képlet nem változott. Mint ahogy az sem, hogy a legjátszottabb map magasan a CS:GO Beta-ban is ez, mint az elődeiben. A gránátokat nem volt szerencsém kipróbálni mindenhol, hogy épp át lehet-e dobni, de szerintem rejtenek nagy lehetőségeket magukban.

DUST az a map, aminek rendkívül örülök, hogy megváltoztatták, mert így talán visszatér a war mapok közé. Több útvonal, több variáció, és ezek használható variációk. Valamint ha valahol, hát itt egy molotov köröket/meccseket dönthet el az biztossá vált. Nagyon jót tett az is, hogy a CT kezdős lerakót közelebb hozták a T-khez. Nem akarok jósolgatni, de szerintem visszatér a versenypályák közé ilyen módon. Publikon is máris élvezhetőbb ahogy észrevettem, bár még azért akkora teret nem hódított.

AZTEC mapról szívesen nyilatkoznék, de valamiért annyira nem játszották amikor én játszogattam, hogy így nem akarok badarságokat állítani. Bár az valahol jelzésértékű, hogy miért nem kaptak rá az emberek. Mindenesetre ezt kihagyom, és majd meglátjuk mi lesz, marad-e az eddigi sorsa.

A többi pályáról pedig azért nem írnék, mert egyrészt egészen jól leírták már előttem, másrészt mindig jó publikon elhülyülni office-n vagy italy-n meg ilyenek, én is imádom mindkettőt. Viszont komolyan úgy sem kell velük foglalkozni, így lényegtelenek a változások, továbbra is öröm rajtuk játszani, ennyi.

Összegzés/jövőkép

Valószínűleg az irományom hangvételéből kiderült, hogy igencsak megfogott a játék már a beta verzióval is. A képlete igen egyszerű, próbálták mindkét elődből a jó dolgokat belegyúrni ebbe a játékba, mindezt úgy, hogy egy kiegyenlített játékmenetet biztosítsanak, meghúzva ehhez a megfelelő lépéseket mind pályák, mind egyebek terén. Emellett egy látványos, szép játékot kapunk, amire valóban nem sok panaszunk lehet. A közvetíthetősége is jobb lesz ezáltal valamint emelkedik a színvonal. Anno a source is bekerült a TV-be a CGS-sel, ez a játék pedig egyenesen azt érdemli, mind pörgősség/akció, mind taktikai/izgalmasság faktor szempontjából, és még a látványvilág is korrekt.

Felmerül a kérdés tehát, hogy lesz-e belőle igazán sikeres játék kompetitív szempontból is. És akkor most térnék ki arra amit már az elején említettem.

Lesz egy jó réteg aki átjön 1.6-ból, mert megunta már azt, megtetszik neki, nem tud már annyira sírni mint source-nál. Lesz egy olyan réteg, ami az egyik legjelentősebb, aki a source-ból érkezik, mert abba már belefásult, nyitott az újdonságra, valamint annyira közel sem különbözik a játék, talán ez a tábor lehet a legnagyobb. Emellett jól észrevehető, hogy a versenyjátékosok felé nagyon próbálják úgymond erőszakolni az új játékot, hiszen már beta verzióval is versenyekkel kedveskednek nekik stb. Persze ők nem akarják a jól megszokott játékot otthagyni, hisz kockázati faktor egyértelműen. Viszont ahol pénzt kapnak oda mennek ez már csak ilyen. A CGS is megmutatta, hogy megszokják amit kell és addig gyakorolnak, amíg oda nem érnek. Véleményem szerint a Valve, és egyéb olyan cégek akiknek mind ez érdeke, már nagyon ügyesen dolgoznak ezen az ügyön. A WCG például mindig is híres volt arról, hogy bedobta versenyzőket CS:CZ-be is és CS:Source-ba is ha akarták, ha nem. Most sem lennék meglepve, ha a selejtezőket még megtartaná mindenki abban amiben akarja, aztán a nagydöntőn pedig CS:GO-val kellene játszaniuk. Akkor a CPL környezet felől is lehetett már hallani dolgokat, mondjuk ez nem meglepő. Ha valahol biztos, hogy teret fog hódítani a GO a többivel szemben akkor az az USA. Akkor pedig beindulhat ismét valami, ami egészen idáig eljut mint anno a CSS-nél. Ha pedig jönnek az úgy nevezett példaképek, akkor bizony az említett két táborból még többen fognak átjönni.

És most jön a lényeges rész. Szerintem ezzel a kezelőbarát felülettel, valamint az egész képi világgal amit most megteremtettek közelebb hozták a játékot kicsit a COD táborhoz. Persze alapvető előnyben van a CS-s a COD-oshoz, mert az alapok megmaradtak. De mikor máskor próbálna meg CS-vel játszani, ha nem akkor, mikor mindenki másnak is új a játék. Emellett jól tudjuk, hogy a COD4 és a COD2 is elég magas cheater rátával bír, amibe beleuntak. Most lehetőségük van magukra konfigurálni, kicsit codosabbra az egészet, emellett aki FPS-sel játszik/játszott az sosem lesz ezekben béna, és egészen hamar alkalmazkodik. Emlékszem anno is rendesen összekeveredtek a scene-k  a source legelején. Szóval ez ismét megtörténhet szerintem.

Arról a rétegről még nem is beszéltem, aki most ér abba a korba, hogy játszogatna ezekkel a játékokkal akár komolyabban is, vagy csak egyáltalán most kezdő (igen biztos, hogy lesznek nagyon fiatal hangok a szervereken stb, ez van, kár is ezen mérgelődnie akárkinek). Ők bizony sem 1.6-ot, sem source-t nem fognak már venni, annál inkább ezt a legújabb verziót.

A legvégére hagytam pedig azt, amit nem szabad elfelejteni, hogy bizony konzolosok is immáron itt lesznek velünk. Megint egy igen nagy bázisról beszélünk, és most kaparinthatják először a kezükbe a kedvenc platformjukon a taktikai multiplayer fps-ek örökös királyát.
Ha pedig mindent összeadunk akkor könnyen lehet, hogy bizony az egyik, ha nem a legnagyobb scene jöhet létre. Ami miket vonz? Népszerűség = támogatók. Ha pedig így lenne, akkor nem nagyon hiszem, hogy a nagy szervezeteknek más lenne az érdekük, mint a játék mögé állni. Persze ezek csak feltevések, és még a jövő zenéje.
De mi ez, ha nem egy GLOBÁLIS OFFENZÍVA?! :)

 

 
Címkék: csgo, teszt, tommo
vissza
HeNtEs
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
Eddig 27 hozzászólás érkezett. Szólj hozzá Te is!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
 
  Legjobb tudomásom szerint a konzolos játékok (a névegyezés ellenére is) sokszor különbözhetnek PC-s társaiktól. Attól, hogy egeret is lehet csatlakoztatni egy konzolhoz, még másképp fog benne a karakter mozogni szerintem. Persze nem óriási különbségekre kell gondolni, inkább apróbbakra. Nem ugyanaz vagy éppenséggel teljesen más hardveres és szoftveres környezetben fut egy PC-stől eltérő kódhalmaz, és pont ez okozhatja a differenciát. Amik casual szinten fel sem tűnnek, viszont egy LAN-ra járónak már esetleg zavart okozhatnak.
De nem csak a játékkal lehet probléma, maguk a csatlakoztatott eszközök is másképp viselkedhetnek. csak egy példát mondok: pro egér, amihez a júzer a PC-jére fel tudja rakni annak szoftverét, míg a konzolra nem. Ugrott egy-két makrója, a csilliom dpi-je, egérgyorsítás más lehet stb.

A szervezetek terén más a véleményünk, viszont azt nem tudom, hogy figyelembe vetted-e, hogy jelenleg is nyomott a gazdasági helyzet. Egyelőre mindenki csak kivár, félti a pénzét, és csak a tutiba rakja. Ez pedig nem egy újabb nagy lan/játék támogatása. Ilyen céllal pénzt perpill csak a Valve fog belerakni a játékba, még az előbb általam harmadikként emlegetett ESWC is necces.
Elég erős kijelentés (és szerintem tévedés is), miszerint a CGS csak a válság miatt szűnt volna meg. Látni kell, hogy míg az amerikaiak vevők voltak azokra, amiket felmutatott (nem véletlen, hogy te is amerikai csapatokat írtál pélaként), máshol kevésbé érdeklődtek a téma iránt. Természetesen elegendő pénzzel sikerült az EU-ban is összehozni négy csapatot, de azok vajmi keveset mutattak fel (a viccesen ható neveken kívül). Majd utána - ha emlékeim nem csalnak - az ázsiai és ausztrál térségből is jött még négy csapat, de ez is inkább presztízs, mintsem igazi esport célokat szolgált. Sohasem tartoztak se az ausztrálok, se a malajziaiak az esport élvonalába, tucatnyi európai csapatot rakhattak volna be a helyükre. De azoknak nem akaródzott valamiért menni.
A Valve ezzel szemben eleddig okosan használta fel a befektetett pénzét. Nem akarta ráerőszakolni a játékosokra az elképzeléseit, helyette folyamatosan fenntartja az érdeklődést a játéka iránt (DOTA2). Persze ehhez hasonló marketingstratégiát a CS:GO esetében biztosan nem fogunk látni, de a közösségteremtés/összefogás terén szerzett értékes tapasztalataikat remélem kamatoztatják. Az ő érdekük is, hogy ne hagyják magukra a játékukat.

Vitatkozni meg sohasem kár, ha azt kultúrált keretek között teszi az ember :) Azt hiszem a badarság szó talán még ebbe is belefér :D
 

ToMMo

jún. 18., 19:50
Valóban belefér :)
És sok a helytálló megállapításod is, szóval no para. Kíváncsian várom mi lesz ezzel a játékkal a jövőben, én bizakodó vagyok eleddig. :)
 
 
 
ToMMo  Sajnos nincs időm alapos válaszra most, de ha más nem hétvégén lesz. De először is már réges régen vannak konzolok ahova egeret és billentyűzetet tudsz csatlakoztatni, ergo semmilyen hátrányban nincsenek, szóval ez badarság ahogy mondtad. Ellenben a patchelés stb amit írtál igaz lehet.
A szervezetekben teljes mértékben nincs igazad, a wcg biztos hogy nem fog meghalni, valamint a cpl valóban halott, de ezekszerint nem szoktál olvasni olyat miszerint már jó ideje szeretnék feléleszteni, hidd el megfogják tenni.
Harmadrészt pedig a CGS csak és kizárólag a gazdasági világválság miatt szűnt meg...nagyon jó adatokat produkált a maga nemében, csak így sem maradhatott meg, mert pont akkor ütött be a szar mindenhol, ekkor pedig nem az újdonságokat támogatták ezt értsük meg.
Amúgy a coL, a mibr stb. teljes átállást produkált cgs-kor, szóval ez a legnagyobb badarság hogy azt mondod az 1.6-osok leszarták...igen akiket a kutya se draftolt mert addig szartak a game-ra, azok leszarták...de aki akart odajutott...
Na mind1 vitatkozni kár, más a véleményed, ennyi...ebben nincs baj, ellenben a badarság szót ne használd, ha te is csak szubjektív véleményt írsz, amit jelzem az elején és a végén is leszögeztem, hogy én is így vagyok ezzel :)
Ugyanakkor az építő jellegű kritikát köszönöm, mert voltak jó meglátásaid is.

Üdv
ToMMo
 

jún. 18., 13:03
Legjobb tudomásom szerint a konzolos játékok (a névegyezés ellenére is) sokszor különbözhetnek PC-s társaiktól. Attól, hogy egeret is lehet csatlakoztatni egy konzolhoz, még másképp fog benne a karakter mozogni szerintem. Persze nem óriási különbségekre kell gondolni, inkább apróbbakra. Nem ugyanaz vagy éppenséggel teljesen más hardveres és szoftveres környezetben fut egy PC-stől eltérő kódhalmaz, és pont ez okozhatja a differenciát. Amik casual szinten fel sem tűnnek, viszont egy LAN-ra járónak már esetleg zavart okozhatnak.
De nem csak a játékkal lehet probléma, maguk a csatlakoztatott eszközök is másképp viselkedhetnek. csak egy példát mondok: pro egér, amihez a júzer a PC-jére fel tudja rakni annak szoftverét, míg a konzolra nem. Ugrott egy-két makrója, a csilliom dpi-je, egérgyorsítás más lehet stb.

A szervezetek terén más a véleményünk, viszont azt nem tudom, hogy figyelembe vetted-e, hogy jelenleg is nyomott a gazdasági helyzet. Egyelőre mindenki csak kivár, félti a pénzét, és csak a tutiba rakja. Ez pedig nem egy újabb nagy lan/játék támogatása. Ilyen céllal pénzt perpill csak a Valve fog belerakni a játékba, még az előbb általam harmadikként emlegetett ESWC is necces.
Elég erős kijelentés (és szerintem tévedés is), miszerint a CGS csak a válság miatt szűnt volna meg. Látni kell, hogy míg az amerikaiak vevők voltak azokra, amiket felmutatott (nem véletlen, hogy te is amerikai csapatokat írtál pélaként), máshol kevésbé érdeklődtek a téma iránt. Természetesen elegendő pénzzel sikerült az EU-ban is összehozni négy csapatot, de azok vajmi keveset mutattak fel (a viccesen ható neveken kívül). Majd utána - ha emlékeim nem csalnak - az ázsiai és ausztrál térségből is jött még négy csapat, de ez is inkább presztízs, mintsem igazi esport célokat szolgált. Sohasem tartoztak se az ausztrálok, se a malajziaiak az esport élvonalába, tucatnyi európai csapatot rakhattak volna be a helyükre. De azoknak nem akaródzott valamiért menni.
A Valve ezzel szemben eleddig okosan használta fel a befektetett pénzét. Nem akarta ráerőszakolni a játékosokra az elképzeléseit, helyette folyamatosan fenntartja az érdeklődést a játéka iránt (DOTA2). Persze ehhez hasonló marketingstratégiát a CS:GO esetében biztosan nem fogunk látni, de a közösségteremtés/összefogás terén szerzett értékes tapasztalataikat remélem kamatoztatják. Az ő érdekük is, hogy ne hagyják magukra a játékukat.

Vitatkozni meg sohasem kár, ha azt kultúrált keretek között teszi az ember :) Azt hiszem a badarság szó talán még ebbe is belefér :D
 
 
 
 
noavatar
иucleaя  nahát, látod pont ezért van nekik ott a lent emlitett casual mód, rövid játékok, szokható környezetben.
értem én, hogy hova akarsz kilyukadni,de kétlem hogy az uj CS sikere rajtuk állna vagy bukna el.
mondjuk ezt bármelyik FPS-re levetítheted, de ha ugy vesszük, talán még a CS egyszerűbb is , mint egy COD-os perkgyüjtős fejlesztgetős szintlépős kaszt alapú FPS.
Itt mész és lősz publikon, vagy taktika alapján harcolsz warokon. utóbbi lényegtelen egy maszületett noobnak, előbbi pedig kis gyakorlással élvezhető játékká alakul.
 

Nick

jún. 17., 15:16
Sehol nem említettem, hogy ettől függne a játék sikere, nemtom miből következtettél erre.
 
 
 
 
Nick  Én nem az olyan játékosokról beszéltem mint mi, akik ezt az oldalt is látogatják. Tudod hány olyan játékos van, aki azt se tudja, hogy egy játéknak van/lehet közössége? Hogy van közösségi oldala? Azt se tudja, hogy létezik war is, ezek a casual playerek, én róluk beszéltem.
Nem játszanak mással, illetve semelyik játékkal nem játszanak sokat, így aztán tapasztalatuk sincs fps játék terén, akkor se ha több játékkal játszottak már. Nem azt mondom, hogy ez baj, csak azt, hogy ilyenek vannak és nem is kevesen.
 

иucleaя

jún. 17., 15:12
nahát, látod pont ezért van nekik ott a lent emlitett casual mód, rövid játékok, szokható környezetben.
értem én, hogy hova akarsz kilyukadni,de kétlem hogy az uj CS sikere rajtuk állna vagy bukna el.
mondjuk ezt bármelyik FPS-re levetítheted, de ha ugy vesszük, talán még a CS egyszerűbb is , mint egy COD-os perkgyüjtős fejlesztgetős szintlépős kaszt alapú FPS.
Itt mész és lősz publikon, vagy taktika alapján harcolsz warokon. utóbbi lényegtelen egy maszületett noobnak, előbbi pedig kis gyakorlással élvezhető játékká alakul.
 
 
 
 
noavatar
иucleaя  meg amugy is ott a casual mod a CSGO-ban, 10 körönként mapváltás, egy délután alatt legalább háromszor lepörögnek az alap mapo, onnantól pedig csak a célzést, meg a játékmenetet kell szokni és kész. nameg ugye a BOT-ok.
minden benne lesz, ami egy kezdő számára is megfelelő felkészülési hátteret nyujt.
 

Nick

jún. 17., 14:22
Én nem az olyan játékosokról beszéltem mint mi, akik ezt az oldalt is látogatják. Tudod hány olyan játékos van, aki azt se tudja, hogy egy játéknak van/lehet közössége? Hogy van közösségi oldala? Azt se tudja, hogy létezik war is, ezek a casual playerek, én róluk beszéltem.
Nem játszanak mással, illetve semelyik játékkal nem játszanak sokat, így aztán tapasztalatuk sincs fps játék terén, akkor se ha több játékkal játszottak már. Nem azt mondom, hogy ez baj, csak azt, hogy ilyenek vannak és nem is kevesen.
 
 
 
 
Nick  Egyébként az lehet még érdekes, hogy mivel ez egy új játék, várhatóan új játékosokat is fog vonzani, viszont a CS játék köré már elég komoly közösség épült, akik mind ismerik már a legtöbb pályát és persze sokkal hamarabb tudnak alkalmazkodni az új játékhoz, mint azok akiknek a CSGO az első CS játékuk. Szóval ha én egy új játékos lennék, eléggé zavarna, hogy a körülöttem lévő játékosok már mind profi szinten játszanak (egy új játékoshoz képest), így egyszerűen nem lehet érvényesülni. Szerintem sokan lesznek az új játékosok közül, akik hamar beleunnak ebbe, még mielőtt ráéreznének annyira a játékra, hogy legalább a pub lenne élvezhető.
 

иucleaя

jún. 17., 13:30
meg amugy is ott a casual mod a CSGO-ban, 10 körönként mapváltás, egy délután alatt legalább háromszor lepörögnek az alap mapo, onnantól pedig csak a célzést, meg a játékmenetet kell szokni és kész. nameg ugye a BOT-ok.
minden benne lesz, ami egy kezdő számára is megfelelő felkészülési hátteret nyujt.
 
 
 
 
Nick  Egyébként az lehet még érdekes, hogy mivel ez egy új játék, várhatóan új játékosokat is fog vonzani, viszont a CS játék köré már elég komoly közösség épült, akik mind ismerik már a legtöbb pályát és persze sokkal hamarabb tudnak alkalmazkodni az új játékhoz, mint azok akiknek a CSGO az első CS játékuk. Szóval ha én egy új játékos lennék, eléggé zavarna, hogy a körülöttem lévő játékosok már mind profi szinten játszanak (egy új játékoshoz képest), így egyszerűen nem lehet érvényesülni. Szerintem sokan lesznek az új játékosok közül, akik hamar beleunnak ebbe, még mielőtt ráéreznének annyira a játékra, hogy legalább a pub lenne élvezhető.
 

иucleaя

jún. 17., 13:28
igaz, bár a noobok csak ha egy százaléka fogja megtenni ezt a lépést, (játék megvesz, kipróbál, csalódik, account elad) akkor már sokat mondok. igazábol nem hiszem el, hogy a mai világban, amikor FPS FPS hátán, és nemlehet már mozdulni a COD-októl,meg BF-ektől, tele a piac klónokkal, szóval nem hiszem el, hogy valaki nulla skillel ülne a CSGO elé. A vásárlás, a játékmenet, a kezelhetőség, és a pályák legrosszabb esetben is két nap intenzív játékkal kiismerhetők, megszokhatók szóval csupán alkalmazkodni kell és kész, fölösleges picsogni, hogy dejól lősz csíter vagy, én meg tegnapkezdtem miért nem vagyok pro. Rá kell fordítani egy kis időt, és kész; akinek ez nem tetszik, az játszon a Sim-szel.
 
 
 
 
noavatar

Nick

jún. 17., 12:28
Egyébként az lehet még érdekes, hogy mivel ez egy új játék, várhatóan új játékosokat is fog vonzani, viszont a CS játék köré már elég komoly közösség épült, akik mind ismerik már a legtöbb pályát és persze sokkal hamarabb tudnak alkalmazkodni az új játékhoz, mint azok akiknek a CSGO az első CS játékuk. Szóval ha én egy új játékos lennék, eléggé zavarna, hogy a körülöttem lévő játékosok már mind profi szinten játszanak (egy új játékoshoz képest), így egyszerűen nem lehet érvényesülni. Szerintem sokan lesznek az új játékosok közül, akik hamar beleunnak ebbe, még mielőtt ráéreznének annyira a játékra, hogy legalább a pub lenne élvezhető.
 
 
 
 
  
 

ToMMo

jún. 17., 11:05
Itt a zene:

http://www.youtube.com/watch?v=yv8xz7I2Wb4

The unguided - Phoenix down
 
 
 
 
  
 

sbK

jún. 16., 16:31
Kevesebbet nyalj, mert már szőrös a nyelved :D:D:D:D
 
 
 
 
bazsowicz  im so fucking ace ToMMo visszatért, és nem is akármilyen módon ;]

Tetszik az írás, bár nem egy bazsowicz, azt meg kell hagyni :D
Másrészt itt a kommentekbe szúrt Pene meglátások és az arra pötyögött reakciód szerintem sok helyes téves és csúsztat, de inkább holnapra halasztom a wall of textet...
 

ToMMo

jún. 16., 10:02
Bocsánat, hogy a kommentelésnél kissé elragadtattam magam, nem volt az én napom éppen az. :)
Annak viszont örülök, hogy a nagy írónak tetszett összességében a cikk, ezt elismerésnek veszem. :D
Ez a te területed még mindig bazsokám, de a játékban már én mozgok otthonosabban muhahhahaa :D :D :D
 
 
 
 

bazsowicz

jún. 15., 23:48
im so fucking ace ToMMo visszatért, és nem is akármilyen módon ;]

Tetszik az írás, bár nem egy bazsowicz, azt meg kell hagyni :D
Másrészt itt a kommentekbe szúrt Pene meglátások és az arra pötyögött reakciód szerintem sok helyes téves és csúsztat, de inkább holnapra halasztom a wall of textet...
 
 
 
 
  Alapos cikk, viszont van egy-két probléma vele. Az első az, hogy az oly sokat emlegetett "globális offenzíva" nem fog megvalósulni. A konzolosok teljesen más piaci szegmenst képviselnek az elektronikus sport szemszögéből, mint a PC-sek. Egy konzolról játszó nem lesz képes felvenni a versenyt egy LAN-on a PC-sekkel, ergo ez a szegmens számunkra, számítógép előtt ülő játékosokra nézve lényegtelen. A kettőt szinte teljesen külön kell választani és külön is kell kezelni, hisz kevés az olyan esemény, ami mindkét közösséget megszólítja, olyanról meg nem is tudok, ahol egy játékból egyszerre lennének jelen mind PC-sek, mind konzolosok. Ennek számos olyan oka van, amire a Valve sem tudja jelenleg a választ: A különféle platformok egyszerre történő peccselésének gondjal ( http://www.joystiq.com/2012/03/05/counter-strike-global-offensive-loses-cross-play/ ); a különböző eszközök hálózatainak és hálózati kódjainak összehangolásának problémája; a beviteli eszközök sokszínűségéből fakadó hatalmas skillbeli és egyéb (esport szempontból lényegtelen) kölünbségek.

A másik probléma pedig az a cikkel, hogy olyan szervezeteket emleget fel, mint akik potenciális támogatói lehetnek a CS:GO mögötti közösség(ek) felépítésének, amelyek egytől egyig problémásak.
CPL? Mióta halott is? Utolsó komolyan vehető rendezvénye?
WCG? Éppen idén lett bejelentve, hogy nem is lesz, majd most épp ott tartunk, hogy talán 1.6 meg még pár húzónévvel meg lesz tartva valami. Arról persze, hogy mikor, vagy éppen arról, hogy milyen rendszerben, vagy éppen arról, hogy a kvalikkal mi lesz, senki sem tud semmit. Erre alapozni szerintem badarság.
CGS? Mit is mutatott meg? Hogy két teherautónyi pénz sem elég ahhoz, hogy a legjobbak átmenjenek az 1.6-ból? Hogy az amerikaiak csináltak maguknak egy CS:S Megasztárt? Idővel persze gyarapodott a közösség, de ez nem a belelapátolt pénz vagy éppen az oly sikeres (sic!) versenysorozat, hanem inkább az otthoni számítógépek fejlődésének volt szerintem az oka.

Ha meg kell nevezni valamely szervezetet, amely fel tudja futtatni a CS:GO-t (és amely jelenleg is aktív és komolyan elfogadott nem csak CS:S körökben), akkor elsőként pont a Valve jöhet szóba. A DOTA2-es szcénának már összedobtak egy egymillió dolláros versenyt, épp most hozzák tető alá a másodikat, és egy ugyanilyennel előrukkolhatnak CS:GO-ból is. Elismert márka a játékosok körében.
Másodikként az ESL-t hoznám fel példaként. Személy szerint sokkal jobban örülnék neki, ha ők és nem a CGS karolná fel a CS:GO-t. Nem vagyok kíváncsi semmilyen draftolásra, nem érdekel a túlságosan is csilivili show és a hype (és szerintem az európai játékosok is inkább a "visszafogottabb" dolgokra kíváncsiak). Érdekelnek viszont a játékosok és a meccsek. És az európaiak számára ez is egy komoly márkanév.
Harmadikként pedig - ha már tényleg európaiként és nem amerikaiként gondolok az egészre - akkor az ESWC jöhet szóba.

És félreértés ne essék, jó alternatíva lehetne a CGS, de sokak szemében leírta magát. Túl amerikai, túl erőltetett stb. Viszont ha ők rukkolnak majd elő az első olyan komoly tornával, amire sikeresen lecsábítják a csapat FPS-ek koronázatlan királyait (fnatic, NAVI, Penta, mouz (és zárójelben Verygames)), akkor meghatározhatják évekre a CS:GO sorsát. Ha ez nem sikerül nekik, csak egy lesznek a sok versenyszervező szervezet közül.

Egyvalamit viszont lehet és kell is tanulni mind az amerikaiaktól, mind mondjuk a koreaiaktól esport terén, mégpedig a közvetítések professzionalizmusát. Na, az jöhet a CGS-es verzióban.
 

ToMMo

jún. 15., 08:39
Sajnos nincs időm alapos válaszra most, de ha más nem hétvégén lesz. De először is már réges régen vannak konzolok ahova egeret és billentyűzetet tudsz csatlakoztatni, ergo semmilyen hátrányban nincsenek, szóval ez badarság ahogy mondtad. Ellenben a patchelés stb amit írtál igaz lehet.
A szervezetekben teljes mértékben nincs igazad, a wcg biztos hogy nem fog meghalni, valamint a cpl valóban halott, de ezekszerint nem szoktál olvasni olyat miszerint már jó ideje szeretnék feléleszteni, hidd el megfogják tenni.
Harmadrészt pedig a CGS csak és kizárólag a gazdasági világválság miatt szűnt meg...nagyon jó adatokat produkált a maga nemében, csak így sem maradhatott meg, mert pont akkor ütött be a szar mindenhol, ekkor pedig nem az újdonságokat támogatták ezt értsük meg.
Amúgy a coL, a mibr stb. teljes átállást produkált cgs-kor, szóval ez a legnagyobb badarság hogy azt mondod az 1.6-osok leszarták...igen akiket a kutya se draftolt mert addig szartak a game-ra, azok leszarták...de aki akart odajutott...
Na mind1 vitatkozni kár, más a véleményed, ennyi...ebben nincs baj, ellenben a badarság szót ne használd, ha te is csak szubjektív véleményt írsz, amit jelzem az elején és a végén is leszögeztem, hogy én is így vagyok ezzel :)
Ugyanakkor az építő jellegű kritikát köszönöm, mert voltak jó meglátásaid is.

Üdv
ToMMo
 
 
 

jún. 13., 18:36
Alapos cikk, viszont van egy-két probléma vele. Az első az, hogy az oly sokat emlegetett "globális offenzíva" nem fog megvalósulni. A konzolosok teljesen más piaci szegmenst képviselnek az elektronikus sport szemszögéből, mint a PC-sek. Egy konzolról játszó nem lesz képes felvenni a versenyt egy LAN-on a PC-sekkel, ergo ez a szegmens számunkra, számítógép előtt ülő játékosokra nézve lényegtelen. A kettőt szinte teljesen külön kell választani és külön is kell kezelni, hisz kevés az olyan esemény, ami mindkét közösséget megszólítja, olyanról meg nem is tudok, ahol egy játékból egyszerre lennének jelen mind PC-sek, mind konzolosok. Ennek számos olyan oka van, amire a Valve sem tudja jelenleg a választ: A különféle platformok egyszerre történő peccselésének gondjal ( http://www.joystiq.com/2012/03/05/counter-strike-global-offensive-loses-cross-play/ ); a különböző eszközök hálózatainak és hálózati kódjainak összehangolásának problémája; a beviteli eszközök sokszínűségéből fakadó hatalmas skillbeli és egyéb (esport szempontból lényegtelen) kölünbségek.

A másik probléma pedig az a cikkel, hogy olyan szervezeteket emleget fel, mint akik potenciális támogatói lehetnek a CS:GO mögötti közösség(ek) felépítésének, amelyek egytől egyig problémásak.
CPL? Mióta halott is? Utolsó komolyan vehető rendezvénye?
WCG? Éppen idén lett bejelentve, hogy nem is lesz, majd most épp ott tartunk, hogy talán 1.6 meg még pár húzónévvel meg lesz tartva valami. Arról persze, hogy mikor, vagy éppen arról, hogy milyen rendszerben, vagy éppen arról, hogy a kvalikkal mi lesz, senki sem tud semmit. Erre alapozni szerintem badarság.
CGS? Mit is mutatott meg? Hogy két teherautónyi pénz sem elég ahhoz, hogy a legjobbak átmenjenek az 1.6-ból? Hogy az amerikaiak csináltak maguknak egy CS:S Megasztárt? Idővel persze gyarapodott a közösség, de ez nem a belelapátolt pénz vagy éppen az oly sikeres (sic!) versenysorozat, hanem inkább az otthoni számítógépek fejlődésének volt szerintem az oka.

Ha meg kell nevezni valamely szervezetet, amely fel tudja futtatni a CS:GO-t (és amely jelenleg is aktív és komolyan elfogadott nem csak CS:S körökben), akkor elsőként pont a Valve jöhet szóba. A DOTA2-es szcénának már összedobtak egy egymillió dolláros versenyt, épp most hozzák tető alá a másodikat, és egy ugyanilyennel előrukkolhatnak CS:GO-ból is. Elismert márka a játékosok körében.
Másodikként az ESL-t hoznám fel példaként. Személy szerint sokkal jobban örülnék neki, ha ők és nem a CGS karolná fel a CS:GO-t. Nem vagyok kíváncsi semmilyen draftolásra, nem érdekel a túlságosan is csilivili show és a hype (és szerintem az európai játékosok is inkább a "visszafogottabb" dolgokra kíváncsiak). Érdekelnek viszont a játékosok és a meccsek. És az európaiak számára ez is egy komoly márkanév.
Harmadikként pedig - ha már tényleg európaiként és nem amerikaiként gondolok az egészre - akkor az ESWC jöhet szóba.

És félreértés ne essék, jó alternatíva lehetne a CGS, de sokak szemében leírta magát. Túl amerikai, túl erőltetett stb. Viszont ha ők rukkolnak majd elő az első olyan komoly tornával, amire sikeresen lecsábítják a csapat FPS-ek koronázatlan királyait (fnatic, NAVI, Penta, mouz (és zárójelben Verygames)), akkor meghatározhatják évekre a CS:GO sorsát. Ha ez nem sikerül nekik, csak egy lesznek a sok versenyszervező szervezet közül.

Egyvalamit viszont lehet és kell is tanulni mind az amerikaiaktól, mind mondjuk a koreaiaktól esport terén, mégpedig a közvetítések professzionalizmusát. Na, az jöhet a CGS-es verzióban.
 
 
 
 
P4TR1K  kb 1 hónapja lehetett már előrendelni Győrbe az 576-ba és akkor szeptember közepét mondtak, hogy addigra kapnak belőle (nem tudom honnan volt az infója én ezt kaptam) Ismerőssel rendeltünk de csak és kizárólag gyűjtői változatban lesz majd a dobozos változat ami 22.500Ft. Ez az 1.6-ot a Source-t és a GO-t tartalmazza. Szóval aki mindenképpen dobozmániás annak tudom ajánlani a kartongyárat vagy a gyűjtői változatot 22.500Ft-ért.
 

M1LLR

jún. 13., 14:07
kb 1000 forintos euroval kerülne 20k-ba a CS, meg a CSS szóval ti jól át lettetek bszva a haveroddal. 1 hónapja hol volt még ráadásul bármilyen info az árról meg a megjelenésről? Sehol, mivel még senki sem tudott semmit. Remélem már ki is fizettétek
 
 
 
 

P4TR1K

jún. 13., 12:33
kb 1 hónapja lehetett már előrendelni Győrbe az 576-ba és akkor szeptember közepét mondtak, hogy addigra kapnak belőle (nem tudom honnan volt az infója én ezt kaptam) Ismerőssel rendeltünk de csak és kizárólag gyűjtői változatban lesz majd a dobozos változat ami 22.500Ft. Ez az 1.6-ot a Source-t és a GO-t tartalmazza. Szóval aki mindenképpen dobozmániás annak tudom ajánlani a kartongyárat vagy a gyűjtői változatot 22.500Ft-ért.
 
 
 
 

GoldBalls

jún. 13., 10:34
Más szemszögből, jó szemszögből, remek írás lett ez is :) Aki ezek után is még gondolkodik, hogy megvegye-e az buta :) Ez a games imán megér 4 - 5 ropit. Gondolom a retail meg ilyen 8-9 körül lesz, még annyit is megér. De azt már nem várom meg :)
 
 
 
 
M1LLR  A végéről annyit, hogy szerintem nem is igen lesz dobozos verzió, mivel xboxra is XBLA-ként fog kijönni, azaz Liveon megvásárolható letölthető játékként. Nem hiszem hogy kidobnák ezek után pcre 15$-ért dobozosan
 

HeNtEs

jún. 13., 00:05
100% hogy ki fogják adni dobozosan. És tuti sokan meg is fogják venni. Sajnos a steam bár az egyik legnagyobb disztribúciós hálózat közel sincs akkora jelentősége mint mondjuk egy Tesconak, vagy egy MediaMarknak, ahol gyerekek böngészve válogatnak. Ne magunkból induljunk ki, akik már akkor megveszik, amikor még meg sem jelent :) A Source is csak jó pár hónappal később landolt emlékeim szerint retailban. CSGO ugyanez lesz.
 
 
 
 
M1LLR  A végéről annyit, hogy szerintem nem is igen lesz dobozos verzió, mivel xboxra is XBLA-ként fog kijönni, azaz Liveon megvásárolható letölthető játékként. Nem hiszem hogy kidobnák ezek után pcre 15$-ért dobozosan
 

иucleaя

jún. 12., 21:54
majd meglátjuk, messze még az a doboz.:D
 
 
 
 
иucleaя  Nagyon jó cikk lett, pont ilyen szintű kiegészítés hiányzott az én, egyszerű felhasználók számára készült ismertetőmből, mivel e-sportos hátterem nincs, kétségkívül kellett a játék ilyenfajta elemzése is. Íme egy dicséretes ötlet megvalósítása.
Amit itt hozzáfűznék, hogy valóban, a Decoy-t elkezdtem használni én is előre felépített logika alapján az utóbbi időben, és bíztatóan hatásosnak bizonyult, viszont igencsak elszomorítana, ha versenyen tiltott lenne a Molotov használata. Remélem nem lesz ilyen megszorítás, mivel rettentő módon csökkenne mind a játékélmény, mind a taktikai lehetőségek száma, függetlenül a gránát árától.
Minden más kifogástalan ismertetése az újításoknak egy teljesen más nézőpontból, ami, azt hiszem még több játékost fog a megújult harcterekre csábítani. K*rvára remélem hogy két ilyen cikk után nem lesz nyafogás, és rettenet sok órát kockulunk együtt majd az uj CS-vel.

Apropó, egy friss infó.
Felkerestem itt Miskolcon az 576 KBtye-ban dolgozó ismerősöm, és ő azt mondta, hogy jelenleg náluk nem lehet előrendelni a CS-GO-t, és a dobozos verzió is várhatóan az online megvásárolható után érkezik, kb két hónappal.
Nem hivatalos információ, de hozzűávetőlegesen így számoljon az, aki dobozban szeretné megvásárolni a gyüjteményébe a CS legújabb verzióját.
 

M1LLR

jún. 12., 21:49
A végéről annyit, hogy szerintem nem is igen lesz dobozos verzió, mivel xboxra is XBLA-ként fog kijönni, azaz Liveon megvásárolható letölthető játékként. Nem hiszem hogy kidobnák ezek után pcre 15$-ért dobozosan
 
 
 
 
иucleaя  ToMMo, mi megtettünk mindent...:D
 

ToMMo

jún. 12., 21:45
hát így van! :D
 
 
 
 

иucleaя

jún. 12., 21:20
ToMMo, mi megtettünk mindent...:D
 
 
 
 

иucleaя

jún. 12., 21:17
Nagyon jó cikk lett, pont ilyen szintű kiegészítés hiányzott az én, egyszerű felhasználók számára készült ismertetőmből, mivel e-sportos hátterem nincs, kétségkívül kellett a játék ilyenfajta elemzése is. Íme egy dicséretes ötlet megvalósítása.
Amit itt hozzáfűznék, hogy valóban, a Decoy-t elkezdtem használni én is előre felépített logika alapján az utóbbi időben, és bíztatóan hatásosnak bizonyult, viszont igencsak elszomorítana, ha versenyen tiltott lenne a Molotov használata. Remélem nem lesz ilyen megszorítás, mivel rettentő módon csökkenne mind a játékélmény, mind a taktikai lehetőségek száma, függetlenül a gránát árától.
Minden más kifogástalan ismertetése az újításoknak egy teljesen más nézőpontból, ami, azt hiszem még több játékost fog a megújult harcterekre csábítani. K*rvára remélem hogy két ilyen cikk után nem lesz nyafogás, és rettenet sok órát kockulunk együtt majd az uj CS-vel.

Apropó, egy friss infó.
Felkerestem itt Miskolcon az 576 KBtye-ban dolgozó ismerősöm, és ő azt mondta, hogy jelenleg náluk nem lehet előrendelni a CS-GO-t, és a dobozos verzió is várhatóan az online megvásárolható után érkezik, kb két hónappal.
Nem hivatalos információ, de hozzűávetőlegesen így számoljon az, aki dobozban szeretné megvásárolni a gyüjteményébe a CS legújabb verzióját.
 
 
 
 
Nick  Szépen össze vannak szedve a dolgok.
Még nem volt szerencsém játszani vele, a decoy gránát a lövés hangot imitálja?

Molotvval meg elég jól meg lehet fogni mondjuk egy t rush-t nuke-on. Kiváltja az alap hevit nyikori elé és még egyet ha ledobnak sárga elé, akkor fenti rush az felejtős:D

Az igaz, hogy kevlar nélkül egy jó helyre dobott hevi 100 hit fölött sebez? Mert akkor ezzel is igencsak vissza lehet fogni a rushokat.

 

M1LLR

jún. 12., 18:00
Decoy - Egyrészt lövéshang, igen, másrészt pedig egy pötty a radaron.

Molotovról meg annyit, hogy egyelőre megy a vita, hogy betiltsák-e majd a ligákon.

Kevlar nélküli he engem még nem ölt meg, szóval elég nagy malac kell hozzá, kb mint a flashkillhez.
 
 
 
 
noavatar

Nick

jún. 12., 17:48
Szépen össze vannak szedve a dolgok.
Még nem volt szerencsém játszani vele, a decoy gránát a lövés hangot imitálja?

Molotvval meg elég jól meg lehet fogni mondjuk egy t rush-t nuke-on. Kiváltja az alap hevit nyikori elé és még egyet ha ledobnak sárga elé, akkor fenti rush az felejtős:D

Az igaz, hogy kevlar nélkül egy jó helyre dobott hevi 100 hit fölött sebez? Mert akkor ezzel is igencsak vissza lehet fogni a rushokat.

 
 
 
 

asasaad

jún. 12., 17:44
Megvesszük, mi baj lehet!
 
 
 
 

K0B4K

jún. 12., 17:22
jó kis iromány 
 
 
 
Hozzászólások betöltése...
 
 

CS2HU PUBLIC CSS & GO szerverek

 
CSGO HUN PUB: 94.199.178.238:27050
 
 

Counter-Strike videók

 

Mérkőzések és fogadás

 
vs.
09/09
 
vs.
09/08
 
vs.
16:13
 
vs.
04:16
 
vs.
02:01
 
vs.
00:02
 
vs.
02:00
 
vs.
02:00
 
26870 fogadás történt eddig
további meccsek

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 1881
 
1324
 
 
 
kép 4347
 
1296
 
 
kép 2639
 
1859
 
 
 
de_dust_419
 
1148
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu