Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2009. április 04. 0 hozzászólás
 

Február 21. én került megrendezésre a GIGABYTE Open Overclocking Championship magyarországi fordulója, és a jó angolosok már sejtik is mit is láthattunk eme rendezvényen. Brutális számítógépeket,

Február 21. én került megrendezésre a GIGABYTE Open Overclocking Championship magyarországi fordulója, és a jó angolosok már sejtik is mit is láthattunk eme rendezvényen. Brutális számítógépeket, melyeket nem éppen az aknakereső játék futtatására szerelgettek össze a versenyzők.
A TotalGaming -nek sikerült Európában elsőként megkaparintania a versenyen bemutatott egyik gépezetet, amely nem a szuper tuningok közé tarozik, hanem „csak egyszerűen" a manapság kapható felső kategóriás alkatrészekkel lett felvértezve.
A tesztem semmiképpen sem arra mutat rá, hogy hogyan lehet az utolsó bitekig szét tuningolni egy ilyen gépet, majd megnézni tényleg füsttel működik-e. Fő célom az volt, hogy megnézzem miként reagált a manapság legnépszerűbb játékokra a kicsike... Ennek megfelelően senki ne várjon száraz adatokat és egymástól felbontásonként 1-2 FPS-es eltérő táblázatokat. Nem! Célom a tesztel az átlagos játékosok, átlagos játékainak (Call of Duty 5, Counter-Strike:Source, GTA4 stb.) letesztelése volt, egy átlagon felüli gépen, amit ettől függetlenül némi anyagi tőkével bárki reprodukálhat otthon.

Lássuk a tesztet ...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: GeRgO


Mi van a dobozban?
Kezdeném az alaplappal, mely természetesen GIGABYTE termék, a típusát illetően pedig a GA-EX58-UD4. Mindent tud amit a nagyoknak kell, manapság népszerű téma, hogy még energia takarékos is, így a terheléstől függően fogyaszt, sőt a feszültség szintjeit szoftverből is állíthatjuk. A szokásos foglalatok megtalálhatóak rajta, már én lepődnék meg, ha nem Gigabites hálókártyával, és 8 csatornás hangkártyával adták volna ki.

Az alaplap a legújabb Intel i7 -es processzorokat támogatja, tehát ha már lúd legyen kövér, teszt alanyomban egy Intel Core i7-940 rejtőzött, így a 8 szál felkészülten várta, hogy meg birkózzon a feladatokkal. Ide még egy kis szárazság

A hűtéséről Zalman ventilátor gondoskodott. Ha nem is kimondottan tuningra született, de hűteni jól hűt, és csöndes, de nagyon. A mai rendszerekben megszokott, hogy az ember egy kisebb repülőtér közelében érzi magát, amikor felpörögnek játék közben a hűtések itt azonban még volt lehetőségünk a mikorofonba ordítozó tizenévesek hangját tisztán hűtőzajoktól mentesen élvezni.

Mivel az alaplap DDR3 -as foglalatokkal lett ellátva, így a gyors betöltéseket a 3G Kingston is elősegítette, ezekről túl sokat kár is lenne beszélni, a piacon kapható „egyszerű" RAM-okról beszélünk, de persze a felső kategóriában.

És a játék lelke minden bizonnyal az Nvidia GeForce GTX 260, melyen 896M memória ciripelt. Ezt a kártyát egyszerűen játékra teremtették, helyben simán elfoglalt két slotot is a gépben és már kivülről ordít róla, adjatok valami pörgős játékot megeszem vacsorára. Ide még specifikációk pieline stb


Talán a leggyengébb pontja a gépnek maga a kicsi méretű merevlemez volt, összesen 60G hellyel melyen nem sokáig van meg a mai hardcore játékos, hiszen egyre gyakrabban tapasztalhatjuk azt, hogy ez már nem az 2 Floppy lemezen elférő Wolf Einstein világa. A tesztünk alatt is okozott némi problémát a kevés hely, mert ha tesztelünk, akkor nem szeretünk várakozni márpedig ezt csak úgy tudjuk megtenni, ha előre felpakolunk minden játékot, ehhez pedig szükséges némi tárkapacitás. Típusra egy BUFFALO SiliconHardDisk -ről van szó, amely viszont nem foglalt túl sok helyet a gépezetben köszönhetően igen kompakt méreteinek.

Végül de természetesen nem utolsó sorban a gép igen fontos része az, amely isteni (de leginkább Paksi) energiával látja el az egész rendszert, egy Enermax Revolution 85+ tápegység volt meglapulva a gépben, amely ha kell képes XXX Watt energiát leadni és ezzel rövidtávon az áramszámlánkat megnövelni.

Tuning vagy nem?
Igazából annyira tuningnak nem mondanám az összeállítást, inkább Overclock az ésszerű keretek között (értem ezalatt, hogy nem kellett folyékony nitrogénnel a padlószőnyegen játszadozni), tehát az alaplaphoz kapott szoftverekkel mindent lehet állítgatni az alaplapi vezérlőkön, így a CPU sebessége is huzatható. Sőt kívánja is, hogy kicsit meg melegítsék, így az alapból 3Ghz-es processzor 3,5 Ghz körül is teljesen üzembiztosan működött.
Sima léghűtésről 2 ventilátor gondoskodott, és a ház ugyebár szimplán egy plexi bemutató keret volt, így a szellőzés és a hűtés is olyan volt amilyen. Az ember persze ezzel a házzal is kipróbálhatná azt amit szeretne (brutálisan túlhúzni a gépet addig amíg ki nem kapcsol saját maga a forróságtól) de ezt talán érthető okok miatt nem kívántam kipróbálni, hiszen itt lebegett előttem a fejvesztés terhe, hogyha ne adj Isten nem bírom soha többet visszakapcsolni a gépet.

Szokásos Benchmarkolás
Természetesen meg kellett nézzem, hogy miként teljesít a 3Dmark2006-ban a gépezet, vajon milyen rangsorolást kap. Azért választottam ezt a programot, mert ezzel talán már minden játékos hajlamú ember találkozott a gépén. Nem a csúcs gépekre lett kifejlesztve, mert a középkategóriás PC-k is vidáman kibírják a tesztet, maximum nem kapnak annyi pontot (Efölötti 3DMark-ok bizonyos gépeken számos tesztet kihagynak, így ha valaki össze akarja hasonlítani gépét ezzel, akkor a 2006-os megoldás tűnik a leg optimálisabbnak). Egész egyszerűen 18105 pontot kapott, és voltak részek ahol sikerült megizzasztani a videó kártyát.
A tesztelés során meglepő volt, hogy lehet kevés FPS -t is produkálni egy ilyen felső kategóriás összeállításban, bizony volt, amikor láthatóan bedöccentünk, de nem keseredtünk el, hiszen egy átlagos tudtuk, hogy egy átlagos gépen ilyenkor éppen egyszerű fényképnézegetés zajlik, itt pedig azért láttuk, hogy valami animációról van szó.

A telejsítmény felmérés PC Mark 2005-ben folytatódott, mely köztudottan inkább olyan tesztekből áll, melybekben nem a videó kártya a lényeg, hanem a PC többi része (CPU, RAM, HDD, Stb). Itt 13265 pontot sikerült kisajtolni a rendszerből, ami mondhatjuk „remek".

Egyéb teszt programokkal se sikerült zavarba hoznom az összeállítást, de azért jelentkeztek hibák, melyekre később még kitérek.

Aki szeretné maga is letesztelni a gépét, azoknak íme a két alkalmazás, amely ingyen leölthető és telepítés után nincs más dolgunk mint futtatni. Természetesen az általatok elért pontokat és konfigurációkat a hozzászólásokban várjuk, hogy másoknak is legyen viszonyítási alapjuk:

3DMark 2006 letöltése
PC Mark 2005 letöltése

Mindig csak a játék!
Ahogy azt a cikk elején már említettem én inkább arra voltam kíváncsi, hogy a játékosoknak mennyire lehet jó befektetés egy ilyen összeállítás. Ezért különböző ismertebb játékokat próbáltam ki, hogy meglessem, helyt áll-e az a bizonyos videó kártya, illetve az a bizonyos nyolc magos processzor a GIGABYTE deszkájába ültetve ebben az ördögi gépezetben. Nyilván a teszt előtt már éreztem, hogy azért 8 processzort nagyon nehéz lesz egyáltalán felhasználni is (köszönhetően, hogy nem sok játék támogatja), és a videokártyától sem várnék 100FPS alatt, de vajon ez így is lesz?
Azért, hogy a tesztek átláthatóbbak legyenek egy szokványosnak nem mondható, de annál szebb képet produkáló beállítás választottam minden játéknál, amely a következő volt:

- felbontás: 1280x1024
- antialiasing 16xQ CSAA
- Antrostopic filtering: 16x

Grand Theft Auto 4
Az érezhetően konzolról átírt játék az utóbbi idők legvegyesebb érzelmeit kiváltó egyede volt a piacon. Sokan mentek a Dunának, hogy az addig meglehetősen szépen muzsikáló gépükön, egyszerűen nem tudtak maximum grafikán játszani, mert a játék nem engedte. Optimalizálást a game csak igen messziről látott és néha elgondolkoztunk azon, hogy vajon a hardvergyártók álltak, az igen nagy várakozásnak örvendő játék PC-s „belassítása" mögött vagy egyszerűen nem volt ideje a Rockstar Games-nak befejezni a játékot és pont az optimalizációs szakasz maradt le.
A sok hideget és meleget kapott játék volt tehát az első, amibe belenéztem. Természetesen próbáltam felhúzni a grafikát maximumra, de a fránya játék nem engedte, mert Ő mégs cask egy játék és nem tudhatja, hogy a piacon jelenleg kapható egyik legdurvább vason próbálom futtatni. Itt persze felmerült bennem a gondolat, hogy a Rockstar Games-nél vajon min tesztelték? Vagy egyszerűen csak kihagyták a tesztelést mondván „Haggyad Sanyi konzolon jó vót itt is jó lesz". Ezt sajnos már sose tudjuk meg, viszont azért sikerült úgy beállítani a játékot, hogy egyszerűen gyönyörűen nézzen ki. A játék betöltés ripsz ropsz ment, és magára a FPS re se volt panasz. Az emberi szem olyan 60 FPS-t képes felfogni és akkor már folyamatos képsorozat rakódik össze az agyunkba n tehát itt bizony nem hogy megvan de még több is az FPS mint amire szükségünk lenne. (Itt jegyeznénk meg, hogy akkor mi a frászért nem engedi feljebb állítani alapból a grafikát?). A GTA4 tehát gyönyörűen muzsikált, bármennyi jármű is került a képre, viszont az idegesítő akadásokat nem tudtam elkerülni. Ez sok mindennek lehet a hibája, hiszen ilyet látunk, ha a VGA memóriája kicsi (ebben az esetben a 890M nem mondható kicsinek), ha a gép RAM-ja kevés (itt van 3G, ami szintén nem mondható kevésnek), de itt valószínűleg kénytelenek vagyunk a játékra fogni, hogy valami nem stimmel benne egészen. A GTA4 nevéhez kötődően négy processzor magot volt képes megdolgoztatni a játék alatt, ami dicséretes teljesítmény mind a géptől mind a játéktól. A GTA 4-ről annyit, ha egy ilyen géped van, biztosan hogy addig ülsz ott, míg végig nem vitted, egyszerűen magával ragad, és ha másért nem ezért még én is beruháznék egy ilyenre, nem hiába az a sok-sok elnyert díj.



Prince of Persia

Egy kicsit más műfajjal folytattam. Aki kipróbálta az láthatta, hogy egy érdekes környezetet ad ez a játék, és első ránézésre azt mondanánk, ennek minek ekkora gépigény. Jó kérdés, sőt felmerül a kérdés, hogy szaggathat-e egy ilyen játék egy ilyen konfigon. Nem kell aggódni, ezt simán vitte, mint vajat a forró kés, bár éles szemem némi porfellegeknél FPS csökkenést érzékelt. Viszont két processzorral beérte a mesegrafika.
A játékról a véleményem ki is alakult, pár óra ugra-ugra után. Érdekes, vicces, kihívásokkal teli az elején. Aztán unalmassá kezd válni, és már nem is várod a végét, de tesztelni mindenkép le akartuk, hiszen bár valóban szép a játék mégis sok korszerű PC-t képes megfogni teljesen, érthetetlen okokból. Ezúttal viszont ismételten nem kellett csalódnunk a mi „korszerű PC"-nkben és léphettünk is tovább




Call of Duty: World At War
Ez az a játék, amit bizonyára nem kell senkinek bemutatnunk, hiszen hónapokon át leszoríthatatlan volt az eladási listák éléről és még mindig ott van a TOP10-ben. COD5, amelyet mindenki annyira várt, persze vegyes érzelmekkel, de várt. Már az első képek alapján tudhattuk, hogy a grafikai motor olyat fog robbanni amilyet csak lehet és így is lett. Azonban most, hogy lábunk alatt egy izomos vassal állhattunk neki a tesztelésnek ismét átértékelődött bennünk a játék. Eddig mondhatni normális PC-n volt dolgunk a játékkal és így nem is tudtunk rá mást mondani, mint, hogy szép. Nem láthattuk a játék valódi énjét, hiszen nem vagyunk mazoisták egy jó kis lövöldözős játékhoz kell nekünk a 100FPS. És most hogy itt a 8 mag,, a GTX 250-es kártya, a GIGABYTE alaplap, a 3G RAM máris értékrendeket ugrott a játék előre. Ohh anyám az a grafika! Egyszerűen lenyűgöző a játék maximális grafikán úgy, hogy mellette még idegesítő FPS csökkenésektől sem kell szenvednünk.
Természetesen mindent csúcsra húzatva csöppentem bele a Második Világháborúba. Nincs gond, egyszerűen mintha erre a gépre írták volna a játékot, ami érdekes, hogy csak két magot használt ki, és azokat is csak olyan 20% körül. Ezzel mondhatjuk, hogy a játékoptimalizálás teljesen rendben van, a az elénk táruló képi világ is gyönyörű, amiről gondoskodik a 16X-os elsimítás a 16X Anizotróp szűrés és az 1280X1024-es felbontás.
A COD5 ugyancsak egy olyan játék, mely elé leül az ember, és a story magával viszi, erre rájön egy fantasztikus grafika, képtelenség elengedni. Arról nem is beszélve, hogy a több százezer vásárló nem tévedhet, de vajon ebből mennyien láthatták meg igazi szépségét szaggatás mentesen?




Counter-Strike: Source

A jó öreg CS, nem bátorkodtunk az 1.6-ot betenni a tesztbe, annak ellenére, hogy még mindig vannak olyan átlagos játékosok, akiknél az is szaggat, ezért maradtunk a Source-nál. A játék köztudottan kicsit hamar jelent meg, hiszen a 2007-es megjelenés időszakában még mndhatjuk hogy prebéta állapotban tündökölt. Azóta elérte a közel tökéletes szintet, de az optimalizáció még várat magára (remélhetőleg az OrangeBox-os átírat még az idén érkezik). A játék mondhatni, hogy egy átlagos gépen jól fut, viszont amint eldobálnak egy-két füstöt és megjelenik 4-5 ellenség hajlamos az FPS elkezdeni sikálni a lélektani 40-es határt, amiben már valljuk, be nem is élvezzük annyira a mókát.
A listára csak és kizárólag azért került fel a game mert, itthon a COD után a CS-nek van a legnagyobb FPS tábora, tehát most őket is meggyőzzük arról, hogy ilyen gépet venni érdemes.
Lekaptuk tehát a polcról felraktuk és eddig még soha nem látott sebsséggel élveztük, hogy tölt és fut. Természetesen az FPS-el nem volt baj az hogy magasan volt az nem kifejezés de még egy brutális 32 fős DM szerveren sem volt 100 alatt, amit az ugráló emberekből elnézve sokan nem mondhattak el a szerveren. A Source engine tehát meg van barátkozva a konfigurációnkkal és bár a CSS motorja még nincs kifejlesztve a MultiCore kezelésre azért kettő magot vidáman megzabált.




Crysis

És végül a meglepetés játék. De miért is okozott meglepetést az Eletronic Arts alkotása? Egyszer azért, mert eddig még nem látott grafikai megjelenítést hozott a játék, és még a fizikai engine is bátran mondhatjuk korszakalkotó. A fák csak úgy dőltek, a házak, bokrok csak úgy tűntek el az effektes robbanásokban. Na de ez a megvalósítás gépigényes is méghozzá olyannyira, hogy bár a játék engedte a csúcs grafikán elindulni magát, viszont a második pálya ahol befagyott jeges vidéken kell karcolni, na ott csak nagyritkán találkoztam 30-40 FPS-sel, sőt volt olyan rész, ahol mondhatnám azt is, hogy fényképeket néztem. Egyértelműen nem a processzorral volt gond, szimplán a videó kártya ezt már nem bírta (vagy nincs megírva 8 mag kezelésére a game). A felbontás itt is 17" TFT monitornak megfelelően 1280x1024 volt és nem adtuk lejjebb a 16X elsimításnál és a 16X anizotróp szűrésnél sem. Eme kis szaggatás ellenére a játék magával ragadott, tényleg ámulatba ejtő a megvalósítás, és az ötletes megvalósítás se utolsó. Persze picit csalódottak voltunk, hogy gépünk megizzadt, mégis boldogok voltunk, hogy a minimum grafikás 40 FPS után láthattuk a játékot maximum grafikán 100 FPS-el is futni és amikor vissza-vissza köszönt a 40FPS csak picit csóváltuk fejünket, hogy ilyet mintha már láttunk volna.


Mennyi az annyi?
Nagyjából a gépezet árából levehető az is hogy a kategóriája nem kispályás, de minden bizonnyal vannak ennél jobb konfigok is. Úgy, hogy a számítógép ház barkácsolt, bemutató és a merevlemez is lehetne jobb, megközelítőleg 400 000 forintból össze is lehet rakni egy ilyen monstrumot.
Ez az összeg persze első hangzásra sem kicsi ellenben olyan 2 évig szinte biztos, hogy minden megjelenő játékkal úgy játszhatunk, ahogy azt a tervezők a tervező asztalon megálmodták. Nem kell aggódnunk, hogy nem fogjuk látni azokat a korszakalkotó grafikai megoldásokat, amelyek egy napjainkban olcsóbban kapható PC-n ilyen felbontásban és ilyen beállítások mellett sajnos soha nem fogunk megtapasztalni.

Volt vele baj is...
Ahogy az a cikkből kiderül volt azért néha bedöccenés, amit nem vártunk volna de ezt többnyire a játékok nem megfelelő optimalizásálának vagyunk kénytelenek betudni. Ezen felül a gépnek is voltak néha problémái, de egy ilyen új konfignál ezen csöppet sem lepődünk meg. Egy-két bios frissítés és máris minden szép és jó.

Végül is...
Ha nekem dobnák elfogadnám, de egyértelműen a hardcore játékosoknak tudom ajánlani ezt az összeállítást, minden meg van ahhoz, hogy a legkorszerűbb játékokat kipróbálhassuk. És talán még három év múlva is tudunk rajta játszani.

A GIGABYTE alaplapja hozta az elvárt stabilitást, a i7-es processzor a tőle elvárt minőségben támogatta az Nvidia GTX 260-at, ami viszont néha megizzadt a feladatokban.

Most a gép robog tovább Németországba, hogy ott is tesztelgessék, majd jön haza, hogy itthon is egy-két nagyobb újság kipróbálhassa. Én pedig köszönetet mondok a GIGABYTE-nak, hogy Európában elsőként próbálhattam ki a játékszert, és bár nem laboratóriumi körülmények között, hanem mint egyszerű játékos vettem igénybe a gépet (meghagyva a száraz adatok közlését másoknak) boldog vagyok, hogy pár napot együtt tölthettünk "némi" játékkal.

Zárásul pedig a gépnek egyetlen egy nagy hibáját tudnám felhozni, hogy nem maradhatott örökbe nálam.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Ezt a cikkünket olvastad már? close
Lehet-e CS2-t játszani MAC-en?
Míg a legtöbb játékos Windowson fogja megtapasztalni a CS2-t, sok játékosnak lehet, hogy a CS2-t Macen szeretné játszani. Korábban a CS:GO natívan támogatta a Mac-et, bár az új játékban ez nem ilyen egyszerű.
0 hozzászólás
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 4151
 
1452
 
 
 
kép 2651
 
2278
 
 
kép 5648
 
2321
 
 
 
kép 841
 
1755
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu