Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
CS2HU 2008. március 26. 0 hozzászólás
 

Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója legutóbb a PC játékokat érintő, aggasztó dolgokról beszélt a TG Daily interjújában. Az iparág legnagyobb ellensége, Sweeney szerint a hardverkereskedők nem a potenciális

Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója legutóbb a PC játékokat érintő, aggasztó dolgokról beszélt a TG Daily interjújában. Az iparág legnagyobb ellensége, Sweeney szerint a hardverkereskedők nem a potenciális játékosokra koncentrálnak, hanem a tömegre.

„Nagyon fontos, hogy ne felejtkezzünk el a széles közönségről. Bajos lenne, hiszen a PC népszerűbb mint valaha. Mindenkinek van gépe. Akik régebben nem volt, most azok is vesznek, hogy felmehessenek a Facebook-ra, a MySpace-re, zenét töltsenek le, meg ilyenek. Korábban a PC-ket azok használták, akik dolgoztak, vagy játszottak. Persze azok a játékok még kezdetlegesek voltak, de az alkalmi és a World of Warcraft-hoz hasonló online játékokra mindig lesz kereslet. A World of Warcraft-nak DirectX 7-es grafikája van, hogy minden gépen simán menjen. De már ott tartunk, hogy a konzolok állva hagyják a PC játékokat" - fogalmazott Sweeney.

Forrás: OGi.hu

Tovább
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz


Az Unreal Engine 3 és a Gears of War fejlesztőjének vezetője kiemelte, hogy a jelen generációs játékok technikai igényei és a jelen generációs hardverek között eltérés van. Az integrált grafikus processzorokra utal, amit szerinte a PC játékok egyik legnagyobb ellensége. „A kiskereskedők, mint a BestBuy, PC játékokat és integrált grafikus kártyás PC-ket árulnak, de közben nem beszélnek az összeférhetetlenségről. Azok a gépek arra jók, hogy emailezzünk, netezzünk vagy videózzunk. De a játékokhoz egyszerűen nem felelnek meg. Nem meglepő, hogy a kiskereskedelmi PC-eladások döcögnek. Az online játékok másmilyenek. Akik online vesznek játékokat, azoknak már megvan a hozzá kellő hardverük. A legnagyobb probléma jelenleg, hogy nem lehet high-end PC-re játékokat tervezni, és aztán lebutítani a széles körben elterjedt gépek szintjére. És, a high-end meg a low-end PC-k teljesítménye között a különbség simán lehet százszoros!" - folytatta Sweeney.

Adja magát a kérdés: miért nem csinálnak az elterjedt PC-khez illő játékokat?

Sweeney szerint a válasz egyszerű: „Ha visszamegyünk 10 évet, a legjobb és a gyengébb képek közötti különbség mondjuk 10-szeres volt. A kettő között még volt átjárás. Például az Unreal első verziója 320x200-as felbontáson jól végezte a szoftveres renderelést, és, ha megvolt hozzá a megfelelő GPU-tartalék, ezt felvihetted 1024x768-ra. De az nem létezik, hogy százszorosan lebutítsunk egy játékot, mert az már két különböző program. Az egyik a high-end, a másik a low-end gépekhez készül."

Sweeney nagyon erős szavakkal illette a platform jelenlegi helyzetét: „A PC bármire jó, nemcsak játékokra. Minden PC-ben lennie kellene egy tisztességes grafikus kártyának. A PC-nek eleve működő játék-platformnak kellene lennie, ahogy kijön a gyárból." Ezután az Intel-re kezdett mutogatni, mint az integrált videókártyák úttörőjére. „A PC játékok nagyon furcsa helyzetben vannak. A gépek 60 %-ában nincs rendes grafikai processzor. És az Intel integrált grafikus kártyái képtelenek a modern játékok futtatására. Tehát ahhoz, hogy ne legyél meglőve az integrált kártyával, már eleve játékokhoz kell megvenni a PC-t. Ez szerencsétlen helyzet, és az egyik fő ok, hogy a PC, mint játékplatform, döglődik. És emiatt már a high-end PC-k kereslete is veszélybe került. Korábban, ha vettél egy játékot, valahogy csak működött. Lehet, hogy nem a legjobb élmény jött ki belőle, de mindig futott... Most, az Intel kártyáival egyszerűen nem megy. És nem hiszem, hogy valaha is fog."

Persze nem végig a sötét jövőről beszélt Sweeney, voltak optimista pillanatai is: „Ha visszatekintünk, a processzorgyárak egyre többet tanultak meg arról, hogy hogyan használhatnák a GPU-szerű szerkezet előnyeit. Azok ugyanis nagyobb adathalmazokat kezeltek, és szélesebb vektoregységeik voltak: a CPU-k így jutottak el a többmagos szerkezetekig. És ki tudja, talán egyszer a szoftveres renderelés is visszajön a divatba. Most mindegyik, még a legalacsonyabb teljesítményű PC-kben is kiváló processzorok vannak. Ha a szoftveres renderelés újra visszatérne, talán az egész problémára megoldást találnánk."

Érintett cégek nemrég megalakították a PC Gaming Alliance-t, hogy „megoldásokat keressenek a hardverspecifikációk egyszerűsítésére". Érdekes lesz, hogy az Epic és az Intel (mindketten PCGA tagok) mit kezd majd a nézetkülönbségekkel.

Sweeney cikke után volt szerencsénk elbeszélgetni az Epic alelnökével, Mark Rein-nel, így az ő véleményét is elolvashatjátok most.

 

Tim Sweeney kiábrándultnak tűnik az Intel PC-piachoz való hozzáállása miatt. Mindkét cég a PC Gaming Alliance tagja. Lehetséges, hogy fordulóponthoz érkezett a kapcsolat?

Mark Rein: Szerintem a végfelhasználók, ha jobb grafikai teljesítményt kapnak, nagy eséllyel válnak játékosokká. Ha ez megtörténik, akkor talán kicsivel több pénzt költenek el a PC-re. Többet a CPU-ra, többet a GPU-ra, és többet memóriára. Szerintem ez mindenkinek a javára válik a PC piacon, és akkor a PC Gaming Alliance tagjai is jól járnak. De először is, a felhasználóknak meg kell adni azt a minimálisan elvárható élményt, amivel a PC játékközösség részévé válnak. A jelenlegi inkább elriasztja őket. Ahogy Tim mondta: „A PC-nek eleve működő játék-platformnak kellene lennie, ahogy kijön a gyárból". Ennél jobban nem is lehetne összefoglalni. A PC Gaming Alliance egyik albizottsága kimondottan ezt a célt akarja megvalósítani.

 

A PC Gaming Alliance honlapján az olvasható, hogy a szövetség megoldásokat keres a hardverspecifikációk egyszerűsítésére. Ez a gondolat megegyezik az Epic Games céljával, hogy high-end gépek legyenek az elterjedt PC-k?

Mark Rein: Nem kell „high-end" gép ahhoz, hogy működjön. Rengeteg megfizethető megoldás van, ami tökéletesen jó élményt nyújt. Az én laptopomban például Nvidia 8600GT chip van. Shooter fan vagyok, úgyhogy nyomom rajta az Unreal Tournament III-mat, a Gears of War-t, a Call of Duty 4-et, de még a Crysis-t is. Persze nem a maximális, „high-end" élményről beszélek, de bőven elegendő ahhoz, hogy ha kihoznak egy jobb grafikus kártyával és jobb CPU-val ellátott laptopot, akkor megvegyem. Mert élvezem a játékot. És ez nincs is messze, azt látva, hogy az Nvidia milyen gyorsan jön ki az újabb generációkkal. A 8600GT nagyon jó GPU, egy remek grafikai cégtől. Ha minden PC-ben 8600GT lenne, máris sokkal több PC játékos lenne. Valószínűleg jobb és változékonyabb grafikai-szoftver közösség lenne, és a PC-gyártóknak is jobban menne a sora. Úgy értem, pénzügyileg.

De sajnos - és itt van a következő gond a PC játékokkal -az Nvidia-nak kellett könyörögnöm egy speciális driverért, mert a játékok nem mentek rendesen. A cég, akitől a laptopot vettem, nem ajánlja fel rendszeresen a legújabb drivereket, de azt sem engedi, hogy a grafikai cégek (Nvidia és az AMD/ATI) maguktól küldjék a frissítéseket, mert azt a laptopot ők szállították le. Soha nem értettem ezt a viselkedést. A 8800GT indulásakor az Nvidia vezérigazgatója azt mondta, hogy változtatni akar a szokáson, de eddig nem sok minden történt szerintem. Pedig nagy segítség lenne a játékosoknak.

Szóval, ha valaki vesz egy laptopot egy 8600GT-vel, akkor hamar megutálhatja a PC játékokat, mert nem elérhetők a driverek újabb verziói. Ez majdnem akkora probléma, mint maga a hardver, de legalább vannak olyan honlapok, ahonnan - saját felelősségre - le lehet szedni a módosított drivereket. Ez a másik alapvető probléma, amit a PC Gaming Alliance-nek meg kell oldania.

 

Van esély rá, hogy a hardverkereskedők és a játékfejlesztők kompromisszumot kötnek? Például, mi az esélye egy lejjebb butított Epic Games játéknak?

Mark Rein: Az Unreal Tournament III-mat a lehető legjobban lebutítottuk. Sajnos, ha még lejjebb mennénk a játékainkkal, az már pénzügyileg nem lenne kifizetődő a konzoljátékok sikeressége mellett. A kiadóink lenyűgöző grafikát várnak tőlünk, mert abban látják a bevételt. De még egyszer, ha a gépekben az Nvidia 8600GT szintje lenne a minimum GPU, akkor szerintem a kiadók is több pénzt fordítanának a játékok PC-optimalizálására.

Köszönjük, Mark.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Ezt a cikkünket olvastad már? close
Lehet-e CS2-t játszani MAC-en?
Míg a legtöbb játékos Windowson fogja megtapasztalni a CS2-t, sok játékosnak lehet, hogy a CS2-t Macen szeretné játszani. Korábban a CS:GO natívan támogatta a Mac-et, bár az új játékban ez nem ilyen egyszerű.
0 hozzászólás
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 5602
 
1712
 
 
 
kép 2940
 
1386
 
 
kép 1438
 
1320
 
 
 
kép 3109
 
1477
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu