Bizonyíték I: Az észak-amerikai csapatok átállása a Source-ra teljesen összekuszálta az addig idilli képet. Az olyan nagy csapatok, mint a 3D, a coL, a zEx és az EG lemondtak a további 1.6-os fellépéseikrõl és gõzerõvel készülnek a CEVO-ban a már estartolt CGS-re. Emiatt a CEVO 1.6-os részlege gyakorlatilag meghalt, mindössze néhány nagy név maradt, azonban a helyzet sokkal rosszabb ennél. Nagyon sok a defwin és egyre inkább elhanyagolják a meccseket a bennmaradt alakulatok A tengerentúlon még nem beszélhetünk tömeges átvándorlásokról, bár már vannak látható nyomai a váltásnak és nem úgy néz, ki hogy lassulna vagy megállna ez a folyamat.
Bizonyíték II: A DirecTv pénzügyi helyzetének köszönhetõen bármelyik nagy szervezet, verseny számára hatalmas konkurenciát jelent. Emiatt a játékosok logikus módon tovább akarnak lépni, még akkor is, hogyha ez olyan áldozatokkal jár, mint otthagyni azt a játékot, mellyel több éven keresztül játszottak és fektettek bele idõt, energiát. Ezzel egy újabb esélyt kapnak álmaik megvalósítására, hogy ténylegesen azzal keressék a pénzüket, amit a legjobban élveznek, azaz magával a játékkal. Egyvalami azonban még ennél is fontosabb: a DrirecTv-nek elég pénze van ahhoz, hogy a csapatokat rávegyék a regisztrációra és bármilyen szerzõdést aláírassanak velük.
Bizonyíték III: A közelmúltban a legnagyobb viták általában mindössze egyetlen témára korlátozódtak, mégpedig arra, hogy a CSS sokkal vonzóbb a szponzorok számára, köszönhetõen a feltupírozott grafikának. A legtöbben erre hivatkoztak azzal az egyszerû magyarázattal, hogy az olyan cégeknek, mint az NVIDIA és az Intel elsõdleges célja, hogy a srácok a legújabb játékokkal játszanak, melyekhez elengedhetetlenül szükségesek legújabb technikai csodák, de ennél többrõl van szó. Minden egyes cég, az internetszolgáltatótól a gyorskajáldákig szeretné beszippantani a fiatal generációt. Általánosságban nézve a játékoknál ez sikeresen mûködik, egy új, szemkápráztató játék sokkal vonzóbban hat feléjük. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az újabb játékok jobban megfelelnek a versenyekre, de nem zárhatjuk ki azt a tényt, hogy a nextgen grafika és a gyors, sodró játékmenet hatalmas tömegeket vonz.
Bizonyíték IV: Az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb tényezõje számunkra a Valve, akikre a közösség nem igazán tud nyomást gyakorolni. Ha õk úgy döntenek, hogy megváltoztatják a fegyverek kinézetét az 1.6-ban akkor sokat nem tehetünk ellenük. Pontosan tudják, mi tette naggyá a terméküket és a sikerességét nem szeretnék elrontani drasztikus változtatásokkal, mellyel egyben saját piacukat is rombolnák. A DirecTv színrelépésével a versenyszerû játékok hiányosságai javarészt eltûnnek, köszönhetõen az új megoldásoknak, ezzel a lehetõségek szinte kimeríthetetlenné válnak. Természetesen ez azt is jelenti, hogy az egyes közösségek nagy lökést kapnak, fantasztikus lehetõségek nyílnak meg elõttük is. Ez a Valve számára csak jót jelent, mivel így többeket könnyebben tudnak meggyõzi a váltásról.
Bizonyíték V: A Valve nemrég bevezetette az 1.6-ba a reklámokat, mellyel számos játékost haragítottak magukra, de ez még nem minden. A reklámoknak sokkal nagyobb kihatása lesz ennél, gondoljuk csak bele a versenyekbe, közvetítésekbe. Azt még nem lehet tudni, hogy az egyes versenyeken ki lehet-e majd kapcsolni ezt a „funkciót”, de az már biztos, hogy az otthon csücsülõ nézõk semmit sem tehetnek majd a reklámáradat ellen. Mit is jelent ez a szponzorok számára? Talán elfogadják és belenyugszanak, de elég nehéz elképzelni, hogy egy neves versenyen az AMD felajánl 100.000 dollárt nyereményt, közben az Intel pedig azért fizet, hogy a saját reklámjai jelenjenek meg a pályákon és a nézõk monitorján. A Counter-Strike: Source egyelõre még reklámmentes és a DirectTv garantálja, hogy csak rajtuk keresztül történhet bármiféle változatás ebben az ügyben.