Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
CS2HU 2005. október 26. 0 hozzászólás
 

Az egész HL2 közösség lázban ég az elvileg még ezen a héten megjelenő Lost Coast-al kapcsolatban. Ez nincsenek egyedül, hiszen a Counter-Strike Source közösség úgy érzi, hogy velünk már nem is


Az egész HL2 közösség lázban ég az elvileg még ezen a héten megjelenő Lost Coast-al kapcsolatban. Ez nincsenek egyedül, hiszen a Counter-Strike Source közösség úgy érzi, hogy velünk már nem is foglalkoznak. Ez nem így van. Aki elolvassa ezt az interjút, az átfogó képet kap arról merre tart a Valve, és hogy a MOD-okra bizony szükség van. Nem tudod, hogy milyen pályákat kapunk a Valve-tól, mikor jönnek az új modellek, élvezhetjük-e a HDR-t a CS-ben is, akkor olvasd el az … ...interjút Eric Johnson-nal
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs


Kérdés: Vágjunk rögtön a közepébe. Sok becsvágyó mod designert érdekelne, mégis hogyan tudnának dolgozni a Valve-nak. Tudnál nekik tanácsot adni, hogy mire van szükség.

Válasz: Semmit, ennél nem tudok jobbat mondani csak azt, hogy készítsenek minél jobb MOD-okat. Mi mindig lessük a tehetséges srácokat, és soha nem hunyjuk le a szemünket a MOD közösség felett. Minden egyes modot mi is gondosan letesztelünk, ami megjelenik.

Kérdés: Kicsit menjünk vissza az időben, hogy a Half-Life2 megjelenése hogyan hatott rád, miként figyelted az eseményeket, emlékszel e dolgokra abból az időszakból.

Válasz: Nagyon boldogok voltunk, hogy elkészíthetjük a Half-Life2-őt, természetesen az utolsó 6 óra volt a legnehezebb és legkeményebb, főleg a Steam hálózata miatt aggódtunk, de szerencsére teljesen zökkenőmentes volt a megjelentetés.

Kérdés: A Steam elég vegyes érzéseket keltett az emberekben először, bár ez mostanra megváltozott. Más cégek, mint az EA is dolgoznak egy hasonló rendszeren. Honnét jött az ötlet a Steam megvalósításához?

Válasz: Az ötlethez igen sok út vezetett így nem beszélhetünk sima ötletről, hiszen itt szükségszerűség volt szó, egy olyan lehetőséget kerestünk, amivel a játékfrissítéseket a Counter-Strike-hoz, Team Fortress Classic-hoz, és más játékokhoz zökkenőmentesebben tudjunk kiadni, mint az elmúlt időkben, ez vezetett a Steam-hez. Ez egy igazán remek dolog, hiszen eszméletlen mennyiségű frissítést tudunk a felhasználóknak elküldeni, úgy hogy nekik semmit nem kell tenniük. Az ötlet nagyon bevált és a közösség növekedett, hiszen ez egy tényleg kényelmes megoldás. Az egyik legnagyobb találmány, amit létrehoztunk, hiszen így sokkal közelebb kerültünk a felhasználókhoz.

Kérdés: Sokan úgy gondolják, hogy a hatalmas Half-Life2 project befejezése után már csak a kiadók fognak a játékkal foglalkozni. Ennek ellenére a Valve, a játék megjelenése óta gyakorlatilag non-stop ezeken, a projecteken dolgozik. Half-Life2 Deathmatch, Counter-Strike: Source, Day of Defeat: Source, The Lost Coast és a folytatás az Aftermath, hogy csak a legnagyobbakat említsem. Hogy bírjátok ezt?

Válasz: Tulajdonképpen a Half-Life2 megjelentetésével egy új fejezetett nyitottunk a játékkiadások történelmében. Azon vagyunk, hogy a játékok még jobbak legyenek, hozzáadjuk a Source technológiához, amit csak lehet (pl. HDR), míg a csapat másik része azon dolgozik, hogy a „fun game play”-t fejlessze, hozzájuk hasonlóan a többiek pedig a Half-Life2 új verzióján dolgoznak. A Steam-en állandóan értesítjük a vásárlóinkat, illetve a játékosokat, hogy éppen mivel foglalatoskodunk. Természetesen az elmúlt egy évben kicsit elfáradtunk, hiszen megalkottuk a Day of Defeat Source-ot illetve, írjuk a Half-Life2 XBox-os változatát. Az embereinket kis csoportokra osztottuk, hiszen e nélkül nem lettünk volna képesek a Half-Life2 project elvégzésére, egy biztos, hogy az utóbbi évben többet dolgozunk, mint valaha.

Kérdés: Az utolsó Steam News-ban ismét a Lost Coast megjelenéséről volt szó. Azonban sokan szeretnék tudni, hogy ez a változás mit hoz majd a Counter-Strike Source illetve a Day of Defeat Source életébe.

Válasz: Amíg nem vagyunk kész a fejlesztéssel addig a Counter-Strike-al is csak kicsit tudunk foglalkozni, természetesen a munka nem állt meg! A Lost Coast kiadása után ráfekszünk a témára, két új pálya van a horizonton a Counter-Strike Source alá, amik nem mások, mint a de_nuke illetve a cs_militia, ezzel az alap pályák számát 18-ra növelnénk. A csapat igen elfoglalt, hiszen emellett dolgoznak az új játékos modelleken is, amik szintén a közeljövőben fognak megjelenni. Egy biztos a November a Counter-Strike Source fanok kedvenc hónapja lesz.

A Day of Defeat Source fronton is készülőben vannak az új pályák. Ezek a pályák az eredeti Day of Defeat Source-os változatai lesznek és még az év végéig ki is adjuk őket.

Kérdés: A Day of Defeat Source megjelentetésével bevezettétek a játékba a HDR technológiát, ami a legtöbb játékos azonnal meg is szeretett első látásra. Említettétek, hogy az összes közeljövőben megjelenő Valve játékba beépítitek a technológiát. Tervezitek, hogy a HDR-t a már megjelent játékokba teszem azt a Counter-Strike Source-ba illetve a Half-Life2-be is beleépítitek?

Válasz: A Counter-Strike Source-ba mindenképpen! Már dolgozunk is a pályák HDR-es verzióján, amiket természetesen hamarosan ki is adunk. A Half-Life2 átalakítása nincs a rövidtávú terveink között, de lehetséges, hogy egyszer odáig is eljutunk.


Kérdés: A Steam platform egészen kipofásodott a megjelenése óta. Azt már tudjuk, hogy az új verziót Steam 3-nak fogjátok nevezni, amiben felturbózzátok és aktiváljátok a Friends hálózatot is. Milyen terveitek vannak még a bolttól kezdve a help-ig, hogy a vásárlókat lenyűgözzétek?

Válasz: Állandóan vizsgáljuk a statisztikákat a Steam-en keresztül történt vásárlásokkal kapcsolatban. Már most meg vagyunk elégedve, hiszen a legtöbben nem várták meg a bolt megjelenést és rengetegen választották a Day of Defeat megvásárlásának e formáját. Ők már tudják, hogy milyen könnyű a Steam Store-ban vásárolni.

Kérdés: Azt tudjuk, hogy az Aftermath végigjátszásban kicsit többet tudhatunk meg Alyx-ról (hiszen vele kell végig játszanunk) illetve a kapcsolatáról Gordonnal. Tudnál nekünk valamit mondani az új ellenségekről. Sok játékos igen csalódott volt, hogy a Half-Life2-ben található, bár igen intelligens és sokoldalú ellenségek szinte semennyire nem emlékeztettek a Half-Life-ban már megszokott idegen fajokra, tehát lesznek új idegenek?

Válasz: Az Aftermath Episode 1-ben már megjelennek új ellenség típusok, és a továbbiakban is tervezzük új és még változatosabb ellenségek (és még színesebb kalandok) hozzáadását, hogy a játékosok még jobban élvezzék a gamet.

Kérdés: A Source motor az egyik legelterjedtebb motor, ami alá modifikációkat írnak. Igen nagy körben elterjedt és rengeteg fejlesztés zajlik jelenleg is, talán még olyanok is amik felülmúlják az eredeti játékot. Azt szeretném tudni, ez hogyan érint titeket, milyen kapcsolatban vagytok a közösséggel, hiszen gyakran látjuk azt, hogy igazán jó játékok maradnak észrevétlenek vagy figyelmen kívül.

Válasz: Alapvetően úgy gondolom, hogy akik MOD-okkal játszanak azok még csak kis csoportot, alkotnak. Lehetetlen illetve valószínűtlen, hogy egy ilyen MOD a legjobb legyen, így általában a csapat magára marad. Mialatt a MOD kiadások szinte állnak addig a beszélgetések folynak róluk, mindenki keresi a közösségben azokat az embereket, akik segítenének megalkotni a MOD-ot és nem csak elvi síkon.

Úgy gondolom, hogy az igazi hiba abból adódik, hogy egyéni MOD csapatokat építenek ki az emberek. Ebből kifolyólag csak a tétovázás és elzárkózás megy, nem tudják, hogyan kell design-t készíteni, fejleszteni és megjelentetni a saját játékukat. Például térjünk, vissza a múltba az első verziókhoz a  Counter-Strike, Team Fortress Classic vagy a Day of Defeat modoknál, láthatod, hogy kemény játékok, amik a single play ötleteket elsöprik a team play-el szemben. Az első verziója a Team Fortress a Quake alá készült és összesen 5 fokozatig jutott, de nem volt egy unalmas Team játék. A Counter-Strike első verziójában gyakorlatilag lehetetlen volt megkülönböztetni a CT és T oldalakat, mégis csapatjáték volt már. A lehetőség a MOD team-ek számára abban rejlik, ha körültekintenek és tanulnak a közösségtől, hogy mire van szükségük, mit tartanak jó ötleteknek és mit nem, és ezek után jelentetik meg az ötletüket. Jelenleg túl sok MOD team tűnt fel, akik azt hiszik, hogy megépítik, és elsőre befutnak vele, ezzel csak az a baj, hogy ez így egyenesen a bukáshoz vezet.

Egy teljes MOD elkészítése nem ilyen egyszerű, közös összefogással kell elkészíteni, hiszen kell egy egyedi ötlet, amin ellehet indulni aztán megtervezni a játék látvány világát. Nem a grafikák, a modellek, a szép honlapok, a lényegek, hiszen ha egy játék rossz ötleteken alapul, akkor úgyis megbukik.
A második lépésben, ami viszont nagyon fontos, ha megvan az ötlet, akkor csináld, minél gyorsabban csinálod annál nagyobb, lehet a sikere. Ha elkészítetted folytasd, folytasd és folytasd. Egy sikeres MOD akkor lesz az, ha a megjelenés után és az első használat után a készítők tanuljanak a hibákból és meghallgatják az új ötleteket az ú j verzióhoz. Ha valamelyik ötlet rossz, akkor azt a következő verzióban ki is kell venni, ha pedig valami jó, akkor azt fejleszteni kell új speciális elemekkel.

Néha úgy érzem, hogy a MOD közösség egyre inkább összeáll egy „professzionális” játékos közösséggé, ahol a felfogás egyre jobb lesz, elkészítenek egyet és valamennyien elindulnak egy új project felé. A MOD csapatok már képesek a saját perspektívájukat is kidobni az ablakon, hogy olyan valamit alkossanak, ami mindeknek jó, és más fejlesztőkkel együtt dolgozzanak

Én eddig egyetlen MOD-ot láttam, ami jó irányban halad nagyon és ez nem más, mint a Garry’s MOD, hiszen ebből a MOD-ból eljutottak a készítők a 9-es verzióig 1 év alatt! Garry’s MOD megmutatta, hogy van olyan ötlet, ami a legtöbb embernek bejön, hiszen a MOD egy szokatlan élményt nyújt a kipróbálóinak, igen magas szinten lett elkészítve remek ötletek remek kivitelezés és állandó frissített megjelenés. Ahogy ezt csinálni kell!

Kérdés: Említettétek hegy régebbi hírben, hogy a Valve mindent megtesz a modifikációk támogatásáért. Az első lépés az volt hogy a Browse Games szekciót kialakítottátok a Steam-en. Elárulnád nekünk, hogy a Valve milyen úton támogatja még a modifikációkat?

Válasz: Mi megpróbálunk minden felbukkanó MOD-ot a Steam News-ban bemutatni, illetve készek vagyunk mindig hírt adni róla, ha a visszajelzések megfelelőek.

Kérdés: Utolsó kérdéskén, az SDK frissítése hamarosan megjelenik ez köztudott. Ezután a készítőknek meg kell ismerkedniük a HDR-el és a munkáikba beintegrálni azt? Milyen lehetőségük van hogy ezt minél egyszerűbben megtehessék?

Válasz: Erről elegendő mennyiségű információt találhattok majd meg a Valve Developer Community oldalán az új SDK megjelenése után.

Köszönöm az interjút!

(Fordította: [LAMAs]HeNtEs)

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Ezt a cikkünket olvastad már? close
Lehet-e CS2-t játszani MAC-en?
Míg a legtöbb játékos Windowson fogja megtapasztalni a CS2-t, sok játékosnak lehet, hogy a CS2-t Macen szeretné játszani. Korábban a CS:GO natívan támogatta a Mac-et, bár az új játékban ez nem ilyen egyszerű.
0 hozzászólás
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 5798
 
1852
 
 
 
kép 3655
 
1540
 
 
kép 12
 
1556
 
 
 
kép 1894
 
2014
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu