Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Interjú 2009. január 06. 0 hozzászólás
 

Legyen az online-játék, online-shop, vagy kapcsolatápolás, az internet a virágkorát éli, és egyre több ember tölti el szabadidejét a virtuális világban. Ez a cikk az internetfüggőségről fog szólni,

Legyen az online-játék, online-shop, vagy kapcsolatápolás, az internet a virágkorát éli, és egyre több ember tölti el szabadidejét a virtuális világban. Ez a cikk az internetfüggőségről fog szólni, hosszas terjedelme miatt 2 részben Első részben általánosságban olvashattok erről a modernek számítható, de még hivatalosan nem elismert betegségről. Remélem, hogy minél kevesebben fogják magukat érintve érezni a cikk olvasása közben. Azt azonban biztosra veszem, hogy a cikk mindenkit érdekelni fog, és elgondolkoztat majd.

Bevezetés

Kína az első olyan állam, ahol az internetfüggőséget betegségnek tekintik. Ez 2008 november 12-én került a külföldi honlapokon a hírekbe. Magyarországon ugyan még nem számít az bejegyzett betegségek közé, de valószínű a világ fejlődésével nálunk is eljön majd az idő.
Igazságszerint addig semmi esély a téma normális kezelésére amíg a média felfújja az ügyet, és mindig a negatívumokat emeli ki. Lsd. azt, ami Németországban folyik.

Cikk folytatása
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Störtebeker


Mi is az az internetfüggőség?

Ez a kifejezés 1995-ben hangzott el első alkalommal "hivatalosan", ugyanakkor irónikus szövegkörnyezetben. Ivan Goldberg amerikai pszichiáter további vicces reakcióra számított a kifejezés nyilvánosságra hozása után, de ezzel szemben, olyan emberektől kapott választ, akik az ügyben érintettnek érezték magukat, és a leírtak alapján megállapították, hogy sajnos passzol minden tulajdonság. Ettől kezdve újból és újból kutatták, és elemezték ezt a témakört a tudósok. Ekkor került képbe az ugyancsak amerikai származású Kimberly Young pszichológusnő, aki Goldberg alapgondolatait felhasználva párhuzamot vont a szerencsejátékfüggő betegséggel, mely jelen esetben az internetre korlátozódott. Igaz pontos definíciót még nem találtak ki rá, de felismerték a párhuzamot. Az internetfüggőség megnyilvánulása széles skálát mutat, és a következő területeket érinti: kommunikáció, szex, online játék, és online shopping (Erről fog szólni a második rész).

Két faktor játszik közre a betegségnél: a játékszenvedély kielégítése, valamint a elégedettség érzése. Ezekhez még párosulhat a valóságtól való menekülés, valamint a saját egyéniséggel való kísérletezési lehetőség. A tudósok úgy gondolják, hogy az internetfüggőség kialakulásának egyik alapja az impulzuskontroll zavara. Az ilyen emberek nem tudnak például ellenállni egyes dolgoknak.


Nem csak a férfiak érintettek az ügyben

A Humboldt Egyetem tanulmánya alapján, ahol 8000 felhasználót kérdeztek meg a témában, 3,2 % a normálisnak számítható internetfüggőség tartományába esett, míg 6,6 % a kritikusba sorolható. A 18. életévig bezárólag az érintettek között kétszerannyi férfi van mint nő. Ugyanakkor a 19. életévvel kezdődően ez az arány megfordul, és az életkor előrehaladtával folyamatosan nő. A normális internethasználat és függőség közti határvonalat igen nehéz meghúzni.

Bernad Batinic, a Giessen-i egyetem pszichológiaprofesszora a következőket állítja: „ Online függőségnek az nevezhető, ha például az emailezés, és csetelés kényszercselekvésként jelenik meg." Gabriele Farke: „A függőség kialakulásában már létező pszichés károsodás játszik döntő szerepet, mint például depresszió, önimádó személyiségzavar." Az internetfüggőségnél nem jelenik meg automatizmus. Nem mindenkiből lesz automatikusan internetfüggő, de a veszély, hogy túl mélyen belemerülünk a virtuális világba, fenn áll.


Szociális rétegek

Olyasmi hogy „függőségre hajlamos személyiség" nem létezik. A jelenlegi kutatások eredményei azt mutatják, hogy a függőség kialakulása több tényező közrejátszásával alakul ki, mint például öröklődés, családi problémák, táplálkozás, sztressznivó, általános egészség, pszichés tényezők, valamint a függőség forrásának erőssége.

Így inkább a labilis személyiségek vannak veszélyben, nem pedig azok, akik egy stabil környezettel rendelkeznek. „Minél stabillabb a szociális, társadalmi helyzet, valamint a munkaviszony, annál kevésbé áll fenn a veszély az internetfüggőség kialakulására. Ennek ellenére az internetfüggőség bárkinél kialakulhat, nincs nemhez, vagy életkorhoz, sem munkaterülethez kötve. Éppen ezért akadnak olyan függők is, akik a valós életben orvosok, vagy bírók, vagy hasonló magasabb rangú beosztással rendelkeznek. Az internet lehetővé teszi, hogy ott emberek maradjunk, megszabaduljunk valós mivoltunktól, és társadalmi kötelezettségeinktől.

Mi az, ami az internethez köt?

Az érintettek sokkal szabadabbaknak érzik magukat az internet világában, jobban megértetik magukat, nagyon sokszor találkoznak hasonló gondolkodásmódú és problémájú személyekkel. „Ez természetesen intenzív örömet okoz, eufórikus állapotba juttat, és megvakítja szokásainkat." Állítja Greenfeld, aki maga is internetfüggő volt annakidején.

„Az emberek kellemes élményeket szeretnének megélni, és minél kevesebb kellemetlennel találkozni. Ha valami vidám dolog ér bennünket, nyilván szeretnénk azt megismételni. Ezen élmény intenzítása miatt a valós életünket szürkének, és egyhangúnak érezzük. És ez ad okot később arra, hogy ettől az élettől elmeneküljünk egy másik szebb, és egyszerűbb életbe. Eleinte természetesen csak unaloműzésként térünk vissza a virtuális világba, ám ez később függőséggé alakulhat, és ez az, ami problémát jelent.


Az elérhetetlen keresése

Az internet lehetőséget ad ara, hogy megnyilvánuljunk, szóba elegyedjünk valakivel, akivel a valós életben nem lenne merszünk beszélgetni. Megmutathatjuk azt az oldalunkat, amit a valós életben inkább elrejtünk. Ezek a lehetőségek felszabadítják gátlásainkat, és egyfajta szabadságérzést adnak. Szövetségeseket találva az interneten, elmesélhetjük titkos vágyainkat és kívánságainkat. A függőség kialakulásának alapja, hogy valami olyat keresünk, ami nem a miénk, amit nem tudunk elérni.

Az érintettek többé nem néznek szembe a problémáikkal a valós életben, nem beszélnek álmaikról, céljaikról, és elképzeléseikről. Hamarosan alábbhagy az érdeklődés az igazi családtagok iránt, és elkezdik felépíteni a „saját családjukat" az internetben. A szerepjátékok és más egyéb programok tökéletes alapot biztosítanak ehhez. Ugyanakkor egyre gyakrabban lép fel náluk bűntudat, ha arra az időre gondolnak, amelyet akár a családtagokkal,vagy a barátokkal is eltölthetnének. Nem akarnak többé elutazni olyan helyre, ahol nincs internet. Ha egy kivülálló megpróbál rávilágítani a helyzetre, akkor agresszívan reagálnak, és megpróbálják a szemrehányásokat valamiképp megmagyarázni. Megpróbálnak mindeféle kifogásokat találni, hogy újból a számítógéphez ülhessenek. A külvilággal való kapcsolat egyre jobban a homályba vész, és a társadalmi életük lassacskán áttevődik az internetre.

Folyt köv.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 2955
 
1420
 
 
 
kép 820
 
1783
 
 
de_dust_415
 
1500
 
 
 
kép 1129
 
1370
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu