Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2009. február 20. 0 hozzászólás
 

Az első Source motorhoz tartozó modding tutorial egy egyszerű szoba megalkotásáról szól a Hammer Editor segítségével. Először is nyissuk meg a Source SDK-t és válasszuk ki az alsó fülön, hogy mihez is

Az első Source motorhoz tartozó modding tutorial egy egyszerű szoba megalkotásáról szól a Hammer Editor segítségével. Először is nyissuk meg a Source SDK-t és válasszuk ki az alsó fülön, hogy mihez is szeretnénk pályát készíteni, én most a sima Half-Life 2 beállításokat fogom használni. Miután kiválasztottuk a megfelelő játékot, indítsuk el a Hammer editort ami az első indítás utána automatikusan elvégzi a beállításokat és egyből neki is kezdhetünk az első szobánknak.

Teljes tutorial
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Ashkandi


Először is a négy nézet közül a bal felsőn kattintsunk a camera gombra és állítsuk át 3D textured-re, mostantól a perspektív nézetben egyből textúrázva látjuk majd a pályánk falait és szükség esetén igazíthatunk is rajtuk. Most a bal oldali menüben válasszuk ki a Block Tool-t, hogy felhúzhassuk az első falakat.

Húzzunk a jobb felső nézetben ( felülnézet ) egy téglalapot, majd nyomjuk le az entert. Most már a perspektív nézetben megkereshetjük a falat amit húztunk és beállíthatjuk a kamerát. Ha minden jól ment akkor körülbelül ez a látvány fogad majd minket.

A falunk egyelőre nem néz ki valami jól, például el vannak csúszva rajta a textúrák amit persze később javítani fogunk. Most elkezdhetjük megépíteni a többi falat és kialakítani a szobánk alakját. Minden fal végének érintkeznie kell, nem lehetnek "lyukak" a pályán. Ha kész a másik három fal akkor egy ilyen plafon és padló nélküli félkész szobánk lesz.

Most következik tehát a padló és a plafon. Húzzunk a felső nézetben egy pont akkora falat mint amekkora a szobánk és az oldal nézetek segítségével húzzuk össze, hogy valamivel alacsonyabb legyen. Helyezzük pont a szoba alá ügyelve arra, hogy mindenhol találkozzanak és ne legyenek lyukak. Ha kész, válasszuk ki a padlót és Ctrl+c, Ctrl+v segítségével másoljunk belőle még egyet, amit aztán a szoba tetejének lefedésére használhatunk majd. Ezzel el is készült az első, üres szobánk. Ahhoz, hogy ki tudjuk próbálni a pályát, el kell helyezni egy info_player_start entity-t és valamilyen fényforrást. Bal oldalon keressük meg az Entity Tool-t és a jobb oldali listából keressük ki az info_player_start-ot.

Felső nézetben helyezzük el az entity-t majd az oldalsó nézetekben is igazítsuk a helyére. Ha a zöld kereszt jó helyen van nyomjunk egy entert és kész is a játékosunk kezdőhelye. A fényforrás elhelyezéséhez az entity listában keressük meg a light entity-t és rakjunk le abból is egyet a szobánkba. Ezzel el is készült az első szoba amit most azonnal ki is próbálhatunk.

A map összerakásához és teszteléséhez nyomjuk meg az F9-et, itt lehet állítgatni pár dolgot, van sok szép pipa amit a későbbiekben érdemes okosan használni. Egyelőre minden legyen normal beállításon és az alsó két doboz ne legyen bepipálva. Az alsó helyre írjuk be, hogy -dev szóköz -console, így amikor elindítjuk a játékot egyből lesz konzolunk és a developer mód segítségével kiszűrhetjük az esetleges hibákat. Ha ez megvan, akkor nyomjunk az Ok-ra és az editor elkezdi összerakni a pályánkat, majd elindítja a játékot.

Ha mindent jól csináltunk, akkor hiba nélkül végigmegy a pálya építése és a játék indítása közben se kapunk hibaüzenetet. Rövid töltés után meg is tekinthetjük, hogy milyenre sikerült az első szobánk.

A gyakori verzióváltozások miatt sajnos több hiba is előfordulhat, akár tőlünk függetlenül is. Amikor a játék indítása helyett hibaüzenetet kapunk akkor manuálisan is tesztelhetjük a mapot ( például CS:source esetében vagy ha valamilyen hibát kapunk HL2 indítással kapcsolatban ). Ilyen esetben indítsuk a játékot -console paraméterrel és a konzolból indítsuk a tesztelni kívánt pályát a " map mapnév " parancs segítségével. Ügyeljünk arra is, hogy a pályánk ( az én esetemben tutorial.bsp ) mindig ott legyen a játék maps könyvtárában vagy különben nem fogja megtalálni a játék az indításhoz szükséges BSP-t.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Ezt a cikkünket olvastad már? close
Szerintünk ezek a legjobb CS2 pályák
A Counter-Strike-sorozat pályái több mint 20 év távlatából a videojátékok ikonikus helyszíneivé váltak, nem is beszélve a versenysport történelméről. Ma az 5 legjobb CS2-es pályát vesszük sorra.
0 hozzászólás
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3991
 
1424
 
 
 
kép 3218
 
1800
 
 
 
de_safehouse
 
2081
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu