Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
CS2HU 2008. március 31. 0 hozzászólás
 

Sokak szerint rossz sokak szerint jó, de valljuk be nélkülözhetetlen. Na nem a cheat, hanem, ami azt megfogja vagyis az Anti-Cheat. Cikkünkből most kicsit mélyebben belemerülhettek ebbe az igazán kényes témába, és


Sokak szerint rossz sokak szerint jó, de valljuk be nélkülözhetetlen. Na nem a cheat, hanem, ami azt megfogja vagyis az Anti-Cheat. Cikkünkből most kicsit mélyebben belemerülhettek ebbe az igazán kényes témába, és annak történelmébe. Mi az a VAC? Hogyan működik, és miért van rá szükség? Ezekre és még sok minden másra is választ kaphattok a cikkből!
Tovább
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Cumbee


Amióta a Doom II-vel együtt megjelent a multiplayer verzió, mindig volt néhány ember, akinek nem volt elegendő az eredeti (khm, izé, MÓDOSÍTATLAN) játékkal szerzett szórakozás, és saját, sarlatáni módszereivel próbált ellenfelei fölé kerekedni. Ez a csodálatos szokás a mai napig dívik egyre több és több felhasználó között, így a Valve anyáskodása alatt felcseperedő játékokkal is kellett valamit tenni ez ellen vagyis a "sportszerűtlen sport" ellen.

Kezdetben vala a mennyei magasságos PunkBuster, ami több-kevesebb sikerrel megóvta a szervereket az aljanéptől, viszont a Valve-nak vajmi kevés befolyása volt mind a program szigorúságára, mind a működésére. Éppen ezért 2002-ben a Counter-Strike 1.4-hez kiadta a VAC-ot (Valve Anti-Cheat sytem). Ez egy jól működő rendszernek tűnt, de 2004 március-április környékén a cég lecserélte a VAC2-re mindenféle nyilvános hírverés nélkül. Ezzel a VAC1-nek leáldozott, a VAC2 pedig jelenleg működőképes bétaként van minősítve. Utóbbinak megvannak a maga előnyei és hátrányai, de kétségkívül messze kevesebb csalás, messze kevesebb fórumokon elhangzó panasz mérhető az első verzió elvetése óta.

A csalásvédő rendszer lényege tehát, hogy központosítva van - pontosabban, a központ maga a Valve, ellentétben a PunkBusterrel, ami bár szintén központosított, de a hozzáférés csak a PB számára biztosított. Működése körülbelül annyiban rejlik, hogy ha egy játékos csatlakozik egy védett szerverre, akkor átfésüli a rendszermemóriát (a cheat felismerésének pontos mechanizmusa persze titok). Ha a játékos csalónak bizonyul, a központban megjelöltként tüntetik fel, de nem tiltják ki azonnal: VAC1 esetén, ez durván 3 nap, VAC2 esetén azonban már nincs pontosabb adat: a Valve még azt is titkolja, hogy napokról vagy hetekről van szó, de a tapasztalatok szerint ez nem egy pontosan meghatározott időtartam. Ez azért szükséges egyébként, hogy egy adott programról ne lehessen azonnal eldönteni, hogy átmegy -e a szűrőn vagy nem. Így valamelyest meg lehet fékezni a csalás gyors fejlesztését is, mert a programozó (remélem, legalább ennyit tudni kell hozzá, mert ha nem, nagy veszélyben van a mi világunk...) nem tudja azonnal észrevenni, fejleszteni kell -e a csalást.

A VAC háklijai:

Azonban, mint minden forradalmi újításnak, ennek is megvannak az előnyei és a hátrányai.

- Ahogyan a Valve életbe léptette a VAC-ot, azoknál a rendszereknél, ahol valami memóriahiba lépett fel, vagy az abban futó programok kicsit másnaposan viselkedtek, azonnal ment a központba a cheat-jelentés. Azóta ezt természetesen észrevették, és az ilyen jellegű problémák csak egy mezei kicket eredményeznek.

- A csalásokhoz hasonló módon működő, teljességgel békés programok éppúgy bannal jártak, mint kártékony társaik: jó példa erre a 2003-ban megjelent HLAmp, ami a Winamp egy Half-Life-fal közreműködő bővítménye volt, mégis emberek sokaságát tiltotta ki a program használata miatt a VAC1. A Valve gyorsan felismerte a bakit, és visszavont minden ilyen irányú büntetést 5 órán belül (szerintem ez becsületes teljesítmény).

- A szűrőn azok a cheatprogramok akadnak fenn, amik már megjelentek valamilyen bárki által elérhető forráson. A fészerben összetákolt aim, wh, godmode, stb. ellen tehetetlen.

- A késleltetett ban-nak köszönhetően a szabadlábon garázdálkodó csalókat legfeljebb az adminok szúrják ki, ha fenn vannak (hahó, public szerverek! Tessék mindig fent lenni legalább egy adminnak!). Ugyanezen oknál fogva a "megrontott" statisztikákat, ranglistát már a maradandó ban után sem lehet helyreállítani, hiszen bizonyos játékosokkal a csaló többször találkozott össze, és a statisztikájuk óhatatlanul romlik, mások mögé esnek vissza a rangsorban. Nem is beszélve ugye a warokról...

 

 

 

"De akkor mi az, amit szabad?"

A következő dolgok NEM eredményeznek VAC bant:

  • X-Fire és hasonló programok használata
  • Olyan multiplayer modok használata, amelyek nem módosítják a központi (mag, CORE) exe-t és a dll file-okat
  • Rendszer hardware-konfiguráció
  • Frissített rendszer driverek, mint a videókártya-, hangkártyadriverek
  • Egyedi skinek, hangok és pályák használata.

Ez utóbbi viszont felvet egy újabb problémát: egyedi skinnek minősül a pályák textúráinak áttetszővé, átlátszóvá tétele, és az ilyen jellegű módosításokat nem szúrja ki a VAC. Azt sem mondhatjuk, hogy rúgjanak ki minden áttetsző textúrát használó játékost, hiszen jópár mapon alapból van pl. üveg. Ezen problémára született az sv_pure használata, ami kizárólag az eredeti textúrák használatát engedélyezi.

Összegezvén:

Az, aki csalni akar, sajnos még mindig meg tudja tenni, de legalább a legotrombább módszereket ki tudják szűrni. Akinek meg ez nem elég, még mindig telepíthet a szerverére mindenféle más anti-cheat programot is, PunkBustertől az aknakeresőig. Aki meg élvezi, hogy adminként a szerverén korlátozás nélkül csalhat, annak meg jól zsibbadjon el a lába szára!
Egészségeinkre.

Forrás: www.efna_clan.extra.hu

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Ezt a cikkünket olvastad már? close
Szerintünk ezek a legjobb CS2 pályák
A Counter-Strike-sorozat pályái több mint 20 év távlatából a videojátékok ikonikus helyszíneivé váltak, nem is beszélve a versenysport történelméről. Ma az 5 legjobb CS2-es pályát vesszük sorra.
0 hozzászólás
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 1151
 
1365
 
 
 
kép 4028
 
1433
 
 
kép 3678
 
1520
 
 
 
kép 3832
 
1502
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu