Chat
Online
Chat now
10 látogató
 
vissza az oldal tetejére
 
 

Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


jamesbla hozzászólt a(z) Tesoro teszt Vol2, Gungnir egér című cikkhez. 9 órája
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2012. június 01. 37 hozzászólás
 

A szerkesztőségünkhöz kapott Counter-Strike: Global Offensive béta kulcsoknak köszönhetően, neki estünk, hogy leteszteljük a játékot, amely már lassan egy éve tartja lázban a Counter-Strike közösséget és amire már több éve várunk. Íme, az új CS, vagyis a CSGO tesztelve és alaposan kivesézve. Ja, és minimum fél óra olvasásra készüljetek fel.

Bevezetés

Már az elején leszögezem: ez egy játékbemutató cikk. Ami nekem tetszik illetve amire én azt mondom, hogy jó, az nem feltétlenül az is, mindenki saját maga fogja eldönteni, hogy tetszik-e neki a játék avagy sem. Megpróbáltam objektíven megírni a cikket, megmutatni a GO jó és a rossz oldalát, bevonni a tesztbe régi 1.6-os játékosokat, és megkérdezni még pár embert, akik már játszanak a játékkal, hogy mit szólnak hozzá eddig, ezáltál még több véleménnyel segíteni titeket abban, hogy eldönthessétek, szügségetek van-e a játékra, vagy nincs. Szóval nem kell egyből kipukkasztani a szemem egy csavarhúzóval ha valamiben nem egyezik a véleményünk, inkább nézzétek a jó oldalát; jó hosszú bemutatót kaptok a Global Offensive-röl. Lássuk hát először a trailer videót.

Az első pillanatok

Szerintem ugy a legegyszerűbb, ha szépen sorjában nézzük a folymatot. Ugye megvan az account, letöltjük a gépre a játékot, és indulhat a zúzda. Az elején kicsit félve nyúltam az egészhez, mert mai szemmel nézve már az alsó kategóriába tartozik a gépem, és nem tudtam biztosan, hogy most futni fog, vagy nem fog futni élvezhetően, alig vártam hogy kiderüljön. Mohón dörzsöltem össze a kezeimet, hogy "Vééégre bazzeg itt az uj CS lássuk, lássuk, lássuk máár!" Megnyugtatok mindenkit, akit hasonló kínok gyötörnek, a játékot rendkívül jól optimalizálták, ugyhogy akinek a Left 4 Dead 2 szépen futott a gépén, az bizony hasonlóan élvezhető minőségben nyomathatja majd a Global Offensive-et is. A cikk végén kitérek a gépigényre, és mivel még mindig nem találtam hivatalos adatokat, igy az én vasam paramétereit írom le, igy be tudjátok majd lőni, hogy szügség van-e a fejlesztésre a játék megvásárlása elött, avagy sem. Szóval kattintunk az ikonra és megjelenik a már megszokott kopasz forma, piros csappal a kis tarkójában, majd a HP Entertainment logoja, alatta a hivatalos trailerböl is megismert zenével és bejön a menü. Yeah!

Itt négy dologra van lehetőségünk, az első, hogy indithatjuk a játékot,a másodikban lecsekkolhatjuk az eddig elért achievement-eket, vagy épp az aktuális statunkat: kedvenc pálya, kedvenc fegyver, eddig ellőtt lövések, azokból mennyi volt fejes, stb; ergo a mostani felmegyek Steamre, megnézem a profilom és azon belül a statom már nincs, ez mostmár egy kattintással elérhető közvetlenül a játékból. Emellett van még egy Leaderboards menüpont, ami jelenleg nem aktív, ez a megjelenés után lesz elérhető.

Harmadik opció az Options and Help, értelemszerüen itt szabhatjuk személyre a gépünk lehetőségeihez mérten a játékot; mindezt a már Source-ban megszokott mélységekben, ugyhogy aki szereti a legapróbb részletekig variálni a játékot, az bizony itt maradéktalanul megteheti. Egy kicsit ez a része a Portal2 beállitási lehetőségeire hajazott első ránézésre, mármint ami a konfigurálási lehetőségeket illeti. A negyedik opció az Exit, na ezt remélem nem kell bemutatni senkinek.

Jó akkor, a beállitásokat megcsináltuk, fasza minden, mehet a játék, kattintsunk a Playre. Itt hat menüpontból választhatunk, ebből jelenleg négy elérhető, ezek a: Quick Match, (egyböl indul a játék random mappal, warmupra jó) a Find a Game menüpont, itt választhatunk a további négy lehetőség közül amiket bemutatok mindjárt, van még a Community Servers amiben a már jol megszokott szerverkeresőnket találjuk, mindazokkal a funkciókkal ahogy az eddig is volt, ebben nem változott semmi. Ezen kívül még elérhető az Offline with Bots menüpont, itt a jó öreg BOT barátainkkal zúzhatunk és anyázhatjuk őket kedvünkre, mert bizony itt sem változott semmi, mocskos módon lőnek ezek még mindig. Megjegyzem érdemes a publik elött kicsit foglalkozni a botokkal, márcsak azért is mert 5 fokozatban állihatjuk a nehézségi szintjüket, igy akár játszhatunk ugy is, (hello 1.6 BOT-ozás) hogy csak rohangálnak szerencsétlenek, mi meg Dezivel űzzük őket és huzzuk fel a skillünket. Másik érdekesség még a BOT-okkal kapcsolatban, hogy játék közben, például Competitive módban, ha vannak a csapatban BOT-ok is, akkor miután megöltek minket, az E betű lenyomásával átvehejük az irányitást az addig gép által mozgatott karakterek felett, igy folytathatjuk a játékot. Gondolom ti is ugy lesztek vele, mint én, hogy hagyjuk már a f*szba a BOT-okat, csak nyomassuk már végre a játékot, lássam mit hoztak össze eddig.

Játék módok

Hát akkor lássuk. Említettem az előbb ugye a 4 opciót amik közül választhatunk majd, és itt jön ki a GO két beharangozott újítása is. Ezek pedig az Arms Race és a Demolition módok. A VALVe okosan, ahogy eddig rájuk jellemző is volt, lásd ugye magát a Counter Strike-ot, vagy a Portal-t elöszeretettel karolja fel azokat a garázsfejlesztőket, akik az ő játékaik alá készítenek mod-okat. Így került a GO-ba az Arms Race is ami a mostani GunGame megfelelője, igy aki imádta a CS ezen lehetőségét, azoknak most már a játékon belül is választható a játékmód. Ide és a Demolitionba kerültek az uj mapok, ezek bemutatására most nem térnék ki, HeNtEs már megtette nem is olyan rég. ( a bemutatót ITT olvashatjátok ) Ettöl függetlenül a régi, old-school mapokon is játszhatjuk az Arms Race-t aminek a lényege, hogy kezdesz egy alap kis automata fegyverrel, és kill-enként kapsz ujat, erösebbet; a játékot pedig az nyeri, aki elsőként végez a tabellán úgy, hogy mindegyik fegyverrel ölt. Egyszerű, de nagyszerű és mindez rendkívül pörgős játékmenetet eredményez.

A Demolition is hasonló rendszer, azzal a különbséggel, hogy itt egy AK-val kezdesz, ha megölsz valakit, nem játék közben kapod a következő fegyvert (P90) hanem a következő kör elején; itt ugyanis nincs deathmatch szerű ujraéledés, mint az Arms Race-ben, hanem viszitek a bombát, amit ugye le kell rakni, és hiába löttél ellent, ha három frag után kilőnek akkor bizony meg kell várnod, mig a csapatod nyer, vagy veszít, így az uj fegyverre is várni kell. A következő fegyó eléréséhez egy kill kell, és nem kapsz ujat, ha azzal ami nálad van nem frag-eltél, értelemszerűen. Itt is játszhatunk a régi mapokon, de az ujakra is van lehetőség. Ami furcsa volt, hogy nem választhatod ki hogy te mondjuk most épp Dust2-n akarsz zúzni vagy például a Bank mapon. Ha elinditod a mission-t akkor a játék randomban dob be egy aktuálisan futó játékba, és még az is előfordulhat, hogy a hőn szeretett Dust2-re csak három vagy négy map után váltanak. Igaz ez a játék többi módjára is, külön saját szánk ízére válogatni a mapok közül csak a szerverkeresőben tudunk. Jelenleg.

Ez tehát a két (régi) új játékmód, lássuk a maradékot. Az egyik a Classic Casual a másik pedig a Classic Competitive. Nagy különbség itt sincs, annyi csupán, hogy a Casual mod sima publik, a friendly fire ki van kapcsolva, akárcsak a csapatcsere, mapváltás pedig 10 kör után esedékes, míg a Competitive modot ugy képzeljétek el, mint egy publik war-t. Kiválasztod a csapatod, és 15 körig vagytok egy oldalon, majd csapatcsere, viszont itt már csak annyit játszotok amennyi kell a győzelemhez, de legrosszabb esetben is 30 kör után mapváltás van.

Ha nem haragszotok meg, mivel a legtöbbet a GO-val a Competitive módban játszottam, igy gondolatban ezt a módot kezdem el futtatni és ezen belül folytatom a játék bemutatását. A következőkben kitérek a régi mapokon belüli ujításokra, külön-külön pályára lebontva, az uj fegyverekre, azok szórásaira, a vadi uj hitbox-rendszerre, a hangokra és magára az együttes játékélményre. Szóval lehet bontani az uj sört, vagy szólni anyának, hogy üssön össze egy kakaót, mert még olvasni fogtok sokáig.

Irány játszani

Ahogy azt az elöbb már emlitettem csak a szerverkeresőben tudunk a mapok között a saját kedvünk szerint keresgélni, de ez csak az elején zavaró, illetve furcsa. Hogy miért is? Hát mert az összes régi map olyan szinten lett újjá varázsolva, hogy még az is szívesen elkommandózik mondjuk Aztec-on aki eddig rühellte a mapot, mint a sz*rt. Nade ne rohanjunk ennyire elöre, ott tartottunk, hogy inditjuk a játékot. Az eddig megszokott töltőképernyőt ne is keressétek, mert nincs. Szavakban informál a játék arrol, hogy hol tart a töltés, ( creating game - joining game - retrieving data ) majd megjelenik az aktuális map infója, innentől tudhatod, mire számíts.

Itt fel van tüntetve mi kell ahhoz, hogy nyerjen a csapatod, mi a játékmód, és magának a map-nak a felülnézeti képe, ahol a töltőcsík elörehaldtával szépen feltünnek a csapatok kezdőpontjai és a lerakók pozíciói. Ahogy betölt a játék ér az ujabb meglepetés, ez pedig a csapatok közti választás lehetősége.

Négy opció van, vagy Terror, vagy CT, vagy Spectator, illetve az Auto Select. A játék jelenlegi állása szerint nem tudsz sem T-ben sem CT-ben játékos skint választani, a rendőrök ruháit, vagy épp a rossz fiuk cuccát a játék randomban aggatja a karakterre, igy aki a jol megszokott gázmaszkos SAS kommandós szerepében szeretné porrá alázni az ellent, többé nem teheti meg. Egyrészt azért mert nincs is, másrészt még ha lenne sem tudná választani, csak ha véletlenül pont azt kapja a játéktól. Ez elég furcsán hatott számomra az elején, de hipp-hopp hozzá lehet szokni, végülis nem attól leszünk pro-k a játékban, hogy milyen ruhában futkározunk a mapon. A csatlakozástól számitva 15 másodpercünk van a csapatunk kiválasztására, ezután a játék abba a team-be állit ahol kevesebben vannak, vagy ahova beférünk.

Azok után, hogy beálltunk a szemünk elé tárul maga a játék. A legelső kör elött 15 másodperc warmup van, ezután lesz éles a meccs. A buytime pedig minden esetben, minden kör elején 45 másodperc, míg minden uj kör a respawn-tól számítva 15 másodperc mulva indul. A mapok 80%-ban a megszokottak, mégis minden más. Az egyik pálya kicsit nagyobb lett, a másik kisebb, innen elvettek valamit, oda raktak egy plusz dobozt, stb, stb; a lényeg és talán a legfontosabb, hogy minden változtatás a játék javára vált. Sok helyen nem is kicsit. Majd ha elérünk a mapok bemutatásáig kitérek ezekre is, de nem lövök le minden poént, a felfedezés gyönyörét vagy neadj' Isten, a lehetőséget, hogy WTF fejjel szörnyülködjetek, meghagyom nektek. Szóval, beálltunk a játékba, kezdjünk mondjuk CT-ben. Az első ami feltünik, hogy maga a nézet kicsit közelebb került hozzánk, a pisztoly és maga a kéz is, ugy egészében véve viszont egységesen nagyobbak lettek a mapok (egy kicsit) és kissebbek a karakterek. Nemtudom ti hogy vagytok vele, de én mikor még az 1.6-ot nyomattam mint az őrült, ott szinte reflexből nyomogattam a guggolást, föleg, mikor a távoli emberekre céloztam, mert ugye pontosabban és biztosabban lehetett lőni, aztán mikor átváltottam a Source-ra egyszerüen nem éreztem szügségét, mivel a messzi karakakterek is könnyen célba vehetőek és sebezhetőek voltak guggolás nélkül is, akár egy pisztollyal. El is szoktam a guggolástól csunyán, viszont ahogy játékba kerültem a GO-ban és bekövetkezett az első komolyabb ütközet, egyből szinte zsigerből nyomtam ujra a Ctrl-t, ugyanis azzal, hogy állitottak a karakterek méretén ujbol szükségessé vált a guggolás használata.

Pisztolyok

A következő ami feltünik a kezedben lévő pisztoly. "Hát ez meg mi a picsa?" gondoltam magamban, a jol megszokott USP-t ugyanis menesztették a fejlesztők, helyette kaptunk egy uj alap fegyvert, ez pedig a P2000.

Ezen kívül egy uj pisztolyt kapunk (P250), amik maradtak, az a Deagle, a Five Seven, a Glock és a Dual Beretta. Érdekesség, hogy mostmár Ct-ben is megvehetjük a T-k pisztolyait, és fordítva, de ez csak a kis kézifegyverekre igaz, a többi esetben az a helyzet, hogy például öt fegyverböl három elérhető mindkét oldal számára, a maradék kettő pedig csak az adott csapaté lehet, ahogy eddig is. Volt szó régebbi bemutatókban arrol, hogy a fejlesztők megpróbálkoznak azzal, hogy a Ct-knél egy Defuse-t osztanak ki véletlenszerűen, úgy ahogy a T-k kapják a bombát. Erröl a baromságrol hál' Istennek letettek, nyugodtan vásárolhatjuk kedvenc kitünket szabadon, és baszogathatjuk a csapattársunkat, hogy Ő miért is nem vett. Meglepődve tapasztaltam, hogy a Defuse árát felemelték, a megszokott 200 dolcsi helyett mostmár 400-at kell leszurkolnunk kör elején a cuccért. Sokallom ezt az összeget kicsit, és ezek után jogos lesz a válasz, hogy "Azért nem vettem bazzeg, mert nem volt rá pénz!" Más dolog, hogy nekem mindig az első amit megveszek a Defkit, és csak utána a többi cucc, de ez persze személyfüggő. Így ha veszünk Ct-ben def-et akkor a kezdő 800$-ból marad 400 ami elég lehet mondjuk egy Decoy és egy flash gránátra, vagy egy füstre vagy egy HEG-re. A kevlar és helmet árak maradtak, alap pajzs 650$, a fullos szett egy ezres. Itt jegyezném meg, hogy ugyanúgy, ahogy Source-ban is, van olyan lehetőség hogy az előző körben vásárolt motyóidat egy gombnyomásra ujra tudod venni. Hát itt valami hiba csuszott a mátrixba, ugyanis sokszor előfordult, hogy spóroltam első három körben, vettem egy defuse-t azt kész. Mentem, lőttem, meghaltam, aztán köv kör elején, nyomtam a gombot, hogy majd veszek magamnak egy defet csak újra, és nem. A játék a kis összegyüjtött pénzemböl vett még a kit mellé egy gránátocskát, meg egy pajzsocskát, tök aranyos, hogy gondoskodik rólam, de ha én spórolni akarok, akkor hadd spóroljak már baze. Nem? Ugyanez előfordult nagyobb összegeknél is, megvolt az M4-em, pajzsom defem és 3 gránátom, lehoztuk a kört, életben is maradtam, ergo kaptam plusz pénzt, az eldobált gránátokat mégsem vette ujra a játék. Vagy. Meghaltam, volt pénzem, M4-et mégsem vett, de a defuse-t és a gránátokat igen. Komolyan mondom, nem értem. Mindegy, nem savazok, bétárol beszélünk, és hogy őszinte legyek nem sok negativumot tudok jelenleg felhozni a játék rovására, ennyi bőven belefér.

Gránátok

Apropó gránátok. Már az első hírmorzsáknál örültem és kíváncsian vártam a két uj gránát bevezetését. Az egyik ugye a Molotov (ez CT-ben Incendiary Grenade néven fut) a másik pedig a kamu balhét előidéző Decoy Grenade. Hát fiuk, lányok az hogy eddig a Molotov senkinek sem jutott eszébe egy bődületesen nagy hiba. Rettentő módon illeszkedik a játékmenetbe, nagyon jól sebez, és nem utolsó sorban a látványa sem gagyi. Képzeljétek el a szitut. Dust2, Ct-ben fogod rövidet. Aki közepet nézi, infózza hogy jönnek négyen röviden, addigra meghallod te is a trappot. Van nálad egy HEG és egy Incendiary (mostantol Molotovnak hivom ezt is, egyszerübb, érthetőbb) gránát. Előveszed szépen a Molotovot, aláb*szod a rusholóknak, szépen pukkan alattuk, sebzi is őket csúnyán, ( 1 hit 8 dmg a sebzés, 1 másodperc alatt kétszer hit-el, és 8 másodpercig ég.) eluralkodik a totális káosz, azt se tudják hova ugráljanak, vagy fussanak, de addigra már robban a HEG is alattuk, 4-ből 3 minimum meghal, az utolsót meg vígan leszeded akár a pisztolyoddal is: tapsvihar, ováció, virágok az öltözőbe, sztár lettél. Volt szerencsém végignézni Spectatorként egy hasonló szituációt B felső sötétben, ne tudjátok meg mekkora fejetlenség volt (és utána mennyi hulla) egy Molotovnak és két HEG-nek köszönhetően.

A másik gárnátfajtárol nem tudok ilyen őszinte örömmel nyilatkozni. Tény, hogy taktikai szempontból lehet életképes a játékmenetben,de csak és kizárólag warok, azokon belül is tétmeccs esetén. Egyszerüen nem nyujtja azt amit elvárunk tőle, (miután eldobtad, fegyver, illetve lövöldözés hangot ad ki magából) ráadásul ha nem dobod valami fedezék mögé, akkor igen gyorsan ki lehet szúrni, ugyanis még füstöl is meg villódzik, majd a végén pukkan egy nagyot. Egyelőre nem mondom hogy fölösleges volt a játékba illeszteni, de majd versenyek alatt derül ki igazán, hogy a csapatok mennyire tudják a taktikába beépiteni, és egyáltalán mennyire lesz ott is életképes. A többi gránát maradt a régi, áraikat tekintve is, a Molotov pedig 850 dollárt kóstál. Nem olcsó mulatság, de ha jol használod fel, akár még kört is hozhattok egy jol irányzott égetéssel.

Pisztolyok még

Szóba kerültek a pisztolyok, folytatom akkor velük. Ahogy már említettem az előbb is, nincs többé USP. Ezt az elején kicsit sérelmeztem, ugyanis az egyik kedvenc fegyverem volt a Dual Beretta mellett, és kissé durcásan kezdtem el használni a P2000-et. A kezdeti idegenkedés hamar elmúlt, de azt kell hogy mondjam, nem olyan kezelhető mint az USP volt, persze minden csak megszokás kérdése. Ellenben ami nagyon meglepett, az a Glock. Mind külsőleg, mind felhasználhatóság szempontjábol. Én speciel rühelltem ezt a pisztolyt eddig, se 1.6-ban, se Source-ban nem tudtam vele lőni, pedig becsületemre váljon, meg szerettem volna tanulni, de egyszerüen nem sikerült soha ráéreznem. Amit viszont a GO-ban tapasztaltam a fegyverrel kapcsolatban, teljesen levett a lábamról. A külseje is megújult, a szán maradt fekete, a markolat és a szánvezető pedig homokszínű kamuflázst kapott. Talán a Burst módban nehezebb vele lőni, és itt a szórása sem a megszokott, de single action-ben iszonyat uralható, csak a negyedik-ötödik lövés után kezd felfelé húzni, de egy kis korrigálással, vagy beleguggolással simán hozható a frag. A másik kellemes csalódás a Desert Eagle-el kapcsolatban ért. A Glock-hoz hasonlóan eddig ezzel sem tudtam lőni, nekem túl lassú volt és sehogy sem tudtam célon tartani, hiába a hatalmas ereje, valahogy egy-két f*szmakknál tovább sosem jutottam vele, de nem is igazán érdekelt, hogy őszinte legyek. Ellenben amilyen most lett a fegyver az már sokkal szimpatikusabb. Elöre látom hogy fognak a Desert fanok a torkomnak ugrani, miután kipróbálták a fegyvert, de azzal, hogy csökkentették az erejét és növelték a tűzgyorsaságot, szerintem sokkal használhatóbbá tették a pisztolyt. Mostanában azon kapom magam, hogy oldalfegyvernek ezt veszem a GO-ban és a legtöbb esetben bizony nem bánom meg.

A Dual, szívem egyik csücske nem sokat változott, a legtöbb esetben a pisztolykörök alatt simán hoztam vele a megszokott minimum három fraget, külsőre szép, hangra pedig háááát, furcsa. De erröl majd később. Még itt gyorsan megemlíteném, hogy az USP eltünésével, eltüntek a hangtompítók is. Bizony. Az eddig megszokott három hangtompítós fegyver közül (USP, TMP és az M4) csupán az M4A4 maradt a játékban, és az is a kiegészítő nélkül. Így azokat, akik imádtak trollkodni a hangtompítóval -akárcsak jómagam-, aminek mellesleg taktikai szerepe is volt, el kell hogy szomorítsam. Nincs többé az, hogy füstben guggova elengedjük magunk mellett a rusht, és szép csöndben, patkány módon hátba lőjük az összeset, vagy a ninjában kempelve szedegetjük le Infin a plantra érkező Terrorokat. Ugyancsak szokható módosítás, viszont ezt a negatívumok listájára írom.

Shotgunok

Lépjünk egy szintet feljebb. A két megszokott shotgun maradt, de mindkét oldal kap mellé egy harmadikat, ami kicsi, és lassú de közelharcban tökéletes társunk lesz majd. A shotgunok amugy is személyes kedvenceim, most sem csalódtam bennük, főleg a CT oldalon lévő kis újdonság lett nagy haverom, pofám leszakadt, miket lőttem vele (ő a MAG-7). A shotgunok és a nehézgéppuskák egy csoportba kerültek, mégpedig a kettesbe, ezeket Heavy néven találjátok meg a játékban.

A nagypapa mellé kaptunk még egy nagymamit is, Negev néven. Újat nem mutat, k*rva sok golyót lehet vele kilőni k*rva rövid idő alatt, azt'csá. Minél jobban nyomod a gombot, annál jobban húz felfelé; akárhogy próbáltam, komolyabb célzott lövést nem igazán sikerült vele leadnom, hiába próbáltam pöttyözni vele, vagy rövid sorozatokkal operálni, egyszerüen használhatatlan volt, de ez igaz a nagypapira is. Biztos, ha megszokod, -meg ráérzel- kemény bajtársad lehet, de egyelőre nekem inkább  kiábrándító volt, nem pedig élvezetes.

SMG-k

A harmadik csoportba kerültek az SMG-k. Amik maradtak, az UMP45, az UZI, és a P90, mindkét oldal számára elérhető az uj fegyverek közül a PP-Bizon és az MP7. A jó öreg MP5 barátunkat számüzték, sokak sajnálatára, de hát uj szelek fújnak, bele kell törődnünk. A fegyverek igen jó szórásképpel rendelkeznek, uralhatók, viszont aki imádta a P90-et Source-ban, az nagy valószínűséggel itt váltani fog UMP45-re, ugyanis a két fegyver közül ez most a hatékonyabb. Tetszik vagy sem, sajnos ki kell mondanom, lebutították a P90-et, közel sem olyan pontos és használható mint amilyen a CS:S-ban volt, függetlenül a tárkapacitástól. Amit viszont senkinek sem ajánlok, -igazából nem is értem mit keres még a játékban- az a PP-Bizon. Hát egyszerüen ez a fegyver egy sz*r. Köp. Komolyan, még a Negev-el is használhatóbb voltam, mint ezzel a kis SMG-vel, viccen kívül mondom gusztustalan amit csinál; mintha lennél Te meg a célkereszted, meg Ő a kis szabad akaratával, és mindegy te mit szeretnél ő csak azért is máshova lő. Nem hittem a szememnek.. Mindegy, biztos vagyok benne, hogy semmilyen körülmények között nem fogom megvenni, történjen bármi.

Rifle puskák

Következő csoport a  Rifles. Itt szinte minden maradt a régiben, és ezzel elérkeztünk oda amit már nagyon vártam, hogy kimondhassam: a játék jelen állapotában a Galil (terrorban, ebben a csoportban a legolcsóbb vásárolható fegyver) jobb (!) mint az AK47, vagy a M4A4, és ez nem csupán az én véleményem, sok ember -föleg ugye külföldiek- válasza is ez volt, mikor rákérdeztem, hogy miért pont ezt a fegyvert veszi már 7. kör óta; és hát a frag-ek is magukért beszéltek. Nemcsak hogy jobban uralható, és jobb a szórása, mint az AK-nak, tűzgyorsaság szempontjából is maga mögé utasítja mindkét vetélytársát. Amellett nyilván nem mehetünk el szó nélkül, hogy a jol megszokott két favoritnak a sebzése persze nagyobb, de ez semmit sem ér, ha nemtudsz normálisan célon maradni a fegyverrel lövés közben. A tunkról persze nem is beszélek.

Tunkolás és hitboxok

Egyrészt a Global Offensive-ben a tunkot akár el is felejthetitek, abszolut nulla hatékonysági rátával bír, ha csak guggolsz és nyomod a gombot, hiába húzod lefelé a célkeresztet folymatosan. Másrészt a megváltoztatott szórásképnek hála teljesen másképp viselkedik a fegyver célzott pötyögtetésnél, meg pániktunk közben. Kipróbáltam a tunkot, nem egyszer, és nem működött, egy olyan alkalom sem volt (!), mikor frageltem volna tunkolva, arrol nem is beszélve, hogy meg is öltek minden alkalommal, tökmindegy hogy épp AK volt a kezemben vagy Colt. Ellenben ha higgadtan kezeled a szituációkat, és itt most mindegy, hogy Galil, vagy Kala, vagy M4, vagy Glock van a kezedben, és megpróbálsz fedezéket használni, inkább, minthogy fejetlenül nyomod a gombot, nagyobb az esélye nemcsak a túlélésnek, hanem a begyüjtött frag-eknek is. És ha már fedezékek, az ajtón és a fa dobozokon át lehet lőni, a sebzés hasonló, mint a Source-ban, de ami igazán fontos, hogy a fedezékhasználat, mostantól nem csak úgy ímmel-ámmal működik, hanem tiszta szívből ajánlott. Hogy miért is? Mert végre VAN NORMÁLIS HITBOX! Yeah!

Persze ez sem tökéletes, mert a változó latency megmaradt és sok függ a net szolgáltatótól is, DE! Már nincs olyan, hogy lövöd a hosszút, beugrassz CT felé, két lépéssel már a fal mögött vagy, de azért az a tuskó WP-s csak kilő még gödörből. Gondolom ismerős a szitu mindenkinek.. Ezek az idők elmúltak. Mostantól ha fedezék mögé kerülsz, nincs csúszó hitbox, amit ellőhetnek, igaz ez a futó karakterekre is. Most jelenleg az a helyzet, hogy a játék nehezebb lett ennek köszönhetően. Nem is kicsit, de meg kell hogy mondjam, a GO-val eltöltött napok számával egyenes arányban nőtt az ellőtt frag-ek száma is, ergó, ha nem is egykönnyen de meg lehet szokni azt, hogy vagy a karaktert lövöd, és sebzed, vagy mellé lősz és akkor bizony k*rvára mellé lőttél öcsém. Nincs olyan, hogy "Ez mi a f*szom bazzeg, nézdmeg lövöm mint az állat, de nem kapja, rohadjon meg nem kapja." Nincs bizony. Itt mostmár addig kapja mindenki, amig a célkeresztben van, amint kimozdult onnan, nem sebzed többé, húzhatod utána a célkereszted, célozhatsz ujra. Kiváncsi leszek, ennek hatására az elején hányan kerülnek agyvérzés közeli állapotba, de már most megnyugtatok mindenkit, nagyon hamar hozzá lehet szokni, és a kezdeti "Hát b*szdmeg ez egy sz*r!" véleményt iszonyat gyorsan felváltja a "Ez a játék zseniális lett!" kijelentés. Tudom, mert velem is így volt.

Még egy kicsi rifle

Térjünk vissza azonban a fegyverekhez még egy kicsit; ugyanis bár a Rifle kategóriában a fegyverek maradtak, van pár olyan dolog ami mindenképp említést érdemel. Kezdjük mondjuk azzal, hogy a magozókat mindkét csapatban lecserélték, és a CT-hez került az egyik kedvenc fegyverem a SCAR-20. Nagyon nagyon jó dög, rendkívül használható, de ahogy eddig is, már most akasztófára küldenék a játékosok azt, aki magozót használ. Annak fényében, hogy a SCAR-al mennyire jol lehet lőni, ezen nem is csodálkozom, így igazából csak war-okon villantja majd fel az oroszlánkörmeit.

Mesterlövész fegyverek

Változtattak a Scout-on is -ez mostantól SSG 08 néven fut- vagyis inkább úgy a pontos, hogy ezt is lecserélték egy nehezebb és lassabb tűzgyorsaságú fegyverre, ellenben a hatásfoka megnőtt, sokkal jobban sebez mint a jol megszokott kis mozgékony Scout barátunk. Az AUG maradt, a Krieget (SIG 552) pedig leváltotta egy nagyobb testvérmodell. Hatásfokában maradt mindkettő ugyanaz, még mindig ugyan olyan jók. Amit mindenképp meg kell említenem még a céltávcsővel rendelkező fegyverekről az az, hogy ha "belenézünk" a scope-ba és úgy mozgunk tovább, a kapott kép elmosódik, nehezítve ezzel a célzást, és úgy egyáltalán a látást magát. Hangulatos apróság, élethűbbé teszi a játékot. Ezen kívűl az Options-ben állíthatjuk a még azt is, hogy zoomolás közben milyen gyors legyen az egér sensitivity. Az AWP maradt a régi, legalábbis ami a tulajdonságait illeti, külsőre viszont sokkal nagyobb, tekintélyesebb lett, mint azt megszokhattuk. Amit még hozzá kell fűznöm a mesterlövészpuskához, hogy aki pro-nak számitott Source-ban és/vagy 1.6-ban lövészetből, annak bizony egy kis időbe fog telni, mire megszokja a fegyvert és az uj hitboxrendszert, sőt azt is megkockáztatom, az elején kiábrándítónak fog hatni, hogy nem mindig sikerül majd a célt elsőre eltalálni. Erre ugyanazt tudom mondani, mint eddig, nem kell kétségbe esni, gyakorlod egy kicsit, és ugy fog menni, mint az a bizonyos ágybasz*rás.

Movement

A futás a fegyverekkel uj szintre lépett mint ahogy eddig megszoktuk, sokkal jobban érezhető az, hogy ha nehezebb harceszköz van nálad, annál lomhábban mozogsz, és már van különbség a pisztolyos és késes futás között is. Nagyon jó 1.6-os feeling! Maga a mozgás lendületes, nem nyögvenyelős, vagy lassú, a karakterek animálása is sokkal élethűbb, nem olyan vicces, mint mondjuk a Sourceban volt. A bunnyhop-ra pedig innentől kezdve nem lesz lehetőséged. Végre..

Hangok

Most, hogy átnyálaztuk a fegyvereket, elérkezett az idő, hogy szóljak a játék talán legnagyobb negatív tulajdonságáról, amik jelenleg a hangok. Na nem a játékosok lépteinek hallhatóságáról van szó, a probléma sokkal inkább a fegyverek hangjából ered. De haladjunk szépen sorjában. Ahogy eddig nekem feltünt, akár fülhallgatóval, akár 5.1-el játszottam (mindekettőre átállithatjuk a hangokat az Options-ben) sokkal jobban kivehetőek voltak a léptek, illetve a karaktereken a ruházat susmorgása, mint Source-ban; hamarabb meghallottam a mögém futó ellent, vagy jobban be tudtam mérni azt, hogy a pálya melyik részén folyik nagyobb harc, azt viszont, hogy milyen fegyverekkel vívják az ütközetet, ha ütöttek volna sem tudtam volna megmondani. Hogy miért? Hát bazzeg azért, mert -nemtudom melyik retardált ötlete volt ez,de- az összes fegyverhangot lecserélték.

Megvettem az AK47-est és, hát, egyik 1.6-os barátomat tudnám idézni: "Ember ennek olyan hangja van, mint a Para-nak." És valóban. Nincs többé a jól megszokott agresszív-ugatós AK hang, csak ilyen szaftos-fingszerű szüttyögés. Iszonyat kiábrándító volt. Hasonló, bár nem ennyire vészes az M4 hangja, de a változás negatívuma az AWP-nél és a Dezinél is megmutatkozik. Semmi sem olyan, mint ahogy azt megszoktuk. Ebbe nem is nagyon mélyednék bele, meghagyom nektek a lehetőséget az értetlenkedésre, és a szolíd anyázásra, mert bizony az én számból is kicsuszott egy-két méltató szó a fejlesztők szüleinek irányába ez okból. Komolyan mondom, nem értem erre mi szükség volt, de hát ezt kaptuk, el kell fogadni, és hozzá is lehet szokni nem arról van szó, de egyelőre ez a legnagyobb tüske a szememben a játékkal kapcsolatban. Ahogy azt már fentebb említettem, a többi hangra egy rossz szavam sem lehet, sőt! A gránátok robbanásai hitelesek, a Molotov égése is hibátlan, és sokkal hamarabb meghallod az ellenfeled, sokkal jobban tudod azonosítani a pozícióját, mint az előző verziókban, csak azokkal a fránya fegyverhangokkal miért kellett babrálni, nem fér a fejembe...

Pályák

Most hogy kiszörnyülködtük magunkat, lássuk az utolsó kis bemutatót a bemutatóban, ez pedig a map-okat veszi górcső alá. Ahogy már az elején is szó volt róla, minden map maradt a régi, de csak 70-80%-ban. Hogy miröl is van szó? Kezdeném elöször azzal, hogy olyan mapokat -amik többek közt személyes nagy kedvenceim voltak-, mint a Season, CPL-Mill vagy Tuscan és Prodigy, elfelejthetitek, arrol pedig hogy lesznek-e a közeljövőben, nem találtam hiteles infókat; találgatni lehet, de nem érdemes. A megmaradt mapok a következők: Dust, Aztec, Office, Inferno, Train, Dust2, Italy és Nuke.

Két nagy félelmem van a mapokkal kapcsolatban, az egyik hogy úgy fogunk járni, mint ahogy a Source-al is volt annó. Nem tudom emlékeztek-e még, hogy ott is mozogtak a pálmák, vagy esett az eső, vagy a hó, voltak kis porfelhők, aztán ahogy jöttek a frissítések, ezek a hangulatelemek szépen sorjában kezdtek eltünedezni. Most ott tartunk, hogy Dust2 olyan steril, mint egy műtőszoba, nincs más csak a hordók meg pár pici szemét, ami bárhogy is vesszük, azért csökkenti a játékélményt. Legalábbis számomra; mert sokkal jobb volt ugy harcolni, hogy még értek ezek a hatások is. Itt a GO-ban jelenleg megvan minen, füst, por, eső, szélben lengő pálmafák, helikopter, ami lerak a kezdőre. Arra azonban kíváncsi leszek, ezek a hangulatfokozó elemek meddig maradnak meg. Nem hinném hogy sokáig, ugyanis már most készültek olyan mapok _se név-végződéssel ahonnan ezeket teljesen kiírtották. A másik, hogy hiába lettek iszonyatosan hangulatosra feljavítva a mapok, hiába lettek sokkal játszhatóbbak, félek attól, hogy megint úgy be fog szűkülni a játékostársadalom, mint ahogy most a Source-ban áll a helyzet. Ha beizzítom a szerverkeresőt, vagy csak végig futom a barátok listáját, az esetek 90%-ában csak és kizárólag az a nyomorult Dust2 megy, és ha esetleg találok egy Office-t vagy Nuke-ot, azt a csatlakozásom utáni 5 percben elváltják, mégpedig mi másra, ha nem Dust2-re. Épp ezért szoktam le már több mint két évre a publikról és álltam át a warokra, itt ugyanis találkozok olyan mapokkal is, mint a Season, vagy az Inferno. Nem tisztem fikázni a magyar publik közösséget, mert már régóta hidegen hagy, hogy mennyire egyszerű nép, élükön a D2 high-okkal, akiket ha beszabadítasz egy CPL-Millre, vinnyogva guggol be az első sarokba, mert azt se tudja, mi hol van. Ellenben, ha ez a tendencia lesz követhető a GO-ban is akkor hamar rá fogok unni erre is, az egyszer biztos. Mindegy, hagyjuk...

A kis ismertető során nem fogok teljesen elmélyülni az összes változtatásban, maradjon mit nektek is felfedezni, csak a látványosabbakat említem meg. Nézzük akkor őket szépen sorjában.

Dust

Sokkal lendületesebb és kiegyensúlyozottabb lett a map, már közel sem annyira CT orientált, mint eddig. Kapott ugyanis egy átjárót az elosztó felőli külső peremről a CT-WPs helye felé, bár odáig el is kell jutni.

Ezt segíti, hogy alsó sötétből mostmár fel lehet menni egy lépcsősoron a felette lévő teraszos részre, innen rálátásunk nyílik az elosztóra, és a WP-s fészkére.

"A"-planton nem történt semmi változás, "B"-n is csak annyi, hogy lehozták CT kezdőröl,egy szinttel lejjebb került, kapu mögé, így hamarabb elérhető és bevédhető, mint eddig.

Itt még van egy látványos Bug is, aminek hála végig lehet futni a tetőn, íme:

Aztec

Talán az egyetlen olyan map, amiröl képeket is felesleges beraknom, olyannyira nem változott rajta semmi, meghát ugye ezzel kezdték promózni a GO-t is. Az egyetlen látványos újítás, -az uj map skinen kívül- hogy sok lett a növényzet és a susnya, amikben megbújva lehet védeni a plantot, illetve a lerakott bombát, és a bokorból kiugorva a szívrohamot hozni az épp defuse-olással bajlódó CT-re.

Office

Hasonlóan az Aztec-hoz itt sem történt érdemben változás, egyedül a T-spawn kapott egy plusz asztalsort, -nem, nem akadnak bele a túszok- és változtattak a rabul ejtett BOT-ok skinjén is. Sokkal leharcoltabbak lettek, látszik rajtuk, hogy meggyötörték őket a fogvatartóik. Hangulatos apróság még, hogy terror kezdőn az asztalon lévő kis Sokol rádióban épp arrol a tuszejtésről és az okairól beszélnek, amit mi épp végrehajtunk.

Inferno

Na itt már több minden át lett alakítva, így az eddig sem unalmas map még hanglatosabb lett. A első ami fel fog tűnni, hogy változtattak a napszakon, már délutáni napsütés van, igy máshová kerültek az árnyékok is. A játékmenetet nem módosítja, csupán a játékélményt; pontosan úgy ahogy csirkék is. Hát nekik rohadtul örültem, nemcsak mert rettenet mókásak, hanem mert hitelesebbé is teszik a kis mexikói falucskát. Más szempontból jó is hogy vannak, mert ugye randomra teszi le őket a játék a mapon, és futni csak akkor látod őket, ha vagy a csapattársad, vagy egy ellen megzavarja a békés kapirgálásuk műveletét. Ez abbol a szempontból jó, hogy ha nézed a minimapot, és nem látsz rajta se csapattársat, se senkit, de veled szemből elszáguld egy csirke, éktelenül kotkodácsolva, akkor biztos lehetsz benne, hogy egy feléd walkoló ellen zavarta fel a kis pudvást. Kiemelném ismét, maguktól nem rohangálnak a csirkék, csak elvannak mint a befőtt.

Másik velük kapcsolatos móka, amivel már most játszanak a népek, a csirketerelgetés. Rohadt vicces, ahogy három unatkozó CT megpróbálja kiterelgetni a napra a szerencsétlen tojógépet a könyvtárból. Majd miután sikerült kizavarniuk CT kezdőre, a hátuk mögött bekolbászol egy másik A-plantról. Mondanom sem kell, szó nélkül lelötték. :D
Apropó plantok. A lerakók nevesítése visszaállt az 1.6-osra, tehát a nagy lett ismét "A", mig amire banánból rusholhatsz, az a "B". Banánban is módosítottak, mostantól nem lehet lenézni T-rámpára, ezáltal megnehezítették az AWP-sek dolgát.

Van még a mapon pár apróság, egyet azért még megemlítenék, ez pedig az, hogy végre nem azokat az aljas-szemét népellenség narancsokat kell elpusztítanunk, hanem a larakókon ládákban robbanófejek vannak, ezek mellé kell telepítenünk a C4-et. Hangulatfokozó módosítás, egy kis mezei pirospontot ér.

Train

A másik sokat módosított map, sőt továbbmegyek, talán ezen változtattak a legtöbbet. Sokkal játszhatóbb lett, mint a Source-béli elődje, bár az elején kicsit furcsa szemmel néztem rá. A régi Traint imádtam, nemcsak azért, mert nagyon jol el lehetett rajta takitkázni, vagy mert ha ügyesen kempeltél, még ninjázni is tudtad a bombát, hanem mert elég mennyiségű alkohol elfogyasztása után teljes mértékben bele tudtam élni magam a játékba, el tudtam hinni, hogy tényleg vonatok között harcolok, olyannyira élethűen volt lemodellezve a map. A rendezőpályaudvar hangjai, a vagonok külseje, a dohogó dízelmozdony, vagy épp a felrobbantásra váró radioaktiv szmötyi bugyogása a tartályban, rettenet módon hozzájárultak a játékélmény növeléséhez. Nem is csoda, hisz a Turtle Rock Studios keze munkáját dícséri a map, akárcsak a Nuke is, épp ezért lettek olyan látványosak ezek a pályák.

Na a GO-ban ez nincs. Olyannyira nincs, hogy első pillantásra, frankón kiábrándító volt az egész, főleg a vagonok szintetikus, műanyag hatása miatt. Ha azonban ezeken a külsőségeken felül tudsz emelkedni, egy minden szempontból tökéletes mapot kapsz. Megkockáztatom, ha minden jol megy, hasonlóan sláger-map lesz, mint a Dust2 most. Lecsupaszították, kivettek rengeteg vagont sőt, már alájuk sem lehet bebújni, felmászni is csak azokra lehet, amik nem depóban állnak -nincs felettük tető-. Jelen állás szerint, sokkal de sokkal hamarabb lemennek a körök, mint a Source-ban lévén nincs hol kempelni, vagy ha van is hol, ott hamar felfedeznek. Harcolni kell, baszki, utolsó vérig, itt már nincs helye a sunnyogásnak, bujkálásnak. Az egyik nagy változás, ahogy fent írtam, a vagonok számának ritkítása volt, a másik, hogy az "A"-plant kikerült a depóból "négyes" közepére, így szinte mindenhonnan rálátás nyílik a felrobbantásra váró vagonra; füleg ugy, hogy a sniperek kaptak még egy fészket, pontosan kakassal szemben, így két oldalról védhetik a lerakót.

Kilátás az új kakasból:

"Hatos"-ról egy kivételével eltüntették az összes tereptárgyat, fedezékként mostmár csak egy raklapnyi cementet használhatunk, ellenben itt a sarokra "ötösnél" került egy másik cementes halom is, igy nem látunk már rá a középen kirusholó Terroristákra.

"B"-planton is maradt össz-vissz 4 vagon a felrobbantani valóval együtt, így sokkal átláthatóbb, könnyebben támadhatóbb lett.

Dust2

Nahát itt aztán semmit sem változtattak nagyon, a pálya külsejét lecserélték, már tényleg hihetően egy arab kisváros kellős közepén dúl a harc; nem csupán fakapuk mindenhol, meg vakító sárga homok. Mindemellett a napszakon is változtattak, ennek egyetlen zavaró hátránya van, hogy rövidről "A"-planton nehezebben szúrod ki az ellent. Ja igen! Majd elfelejtettem, ezt nem csak itt, hanem szinte az összes mapon észrevettem, nemcsak hogy a skinek keverhetők össze nagyon könnyen, -távolrol és középtávolról egyaránt- hanem iszonyat nehezen lehet kiszúrni a messzeségben kolbászoló ellenfeleket, vagy épp csapattársakat. Jelenleg a hangok után ez is egy komoly negatívumnak számit a GO-val kapcsolatban, de mivel még a Betarol beszélünk, van remény arra, hogy ezen változtatnak.

Italy

Hát itt se sokmindenen variáltak. Kapunk egy hangulatos kis olasz falut, szabadon legelő csirkehaddal, házakból kiszűrődő zenével, és négy rohadtul szétszadizott tússzal. A pályát ért egy komolyabb és egy kisebb módosítás a következő:
A kissebb,ha túszos házból nézel lefelé terrorként a hosszu lépcsősoron CT felé, ott a bal oldalt volt egy kis beugró pinceajtó, ahonnan frankó kis meglepetéseket lehetett okozni a rusholó CT-knek, ha jol spawnoltál. Na ennek a kis helynek mostantól búcsút inthetünk, akárcsak a hosszú pincesornak, aminek a kijárata középre nyílt a híd alá. Most az van, hogy a CT felőli lépcsősoron felfutsz, és egy kis szobán keresztül kijuthasz középre fent, ezzel szemben pedig van még egy szoba egy lefelé vezető lépcsősorral, ami a híd alá vezet ki. Ezzel sokkal lendületesebb játékmenetet értek el, ráadásul kaptunk két olyan helyet, ahonnan nagy meglepetéseket okozhatunk az ellenfeleinknek, legyenek azok CT-k vagy Terrorok.

Igazán hangulatos lett:

Nuke

Utoljára maradt a másik nagy kedvenc, ami hasonlóan nagy módosításokon esett át, mint Train. Az életérzés maradt ugyanolyan mint a Source-os Nuke-on; a trafók folyamatos sistergése, az intenzív gyár hangok , és a tudat, hogy még mindig egy nukleáris erőmű felrobbantására készülsz Terroristaként, megadja a játékhoz az alaphangulatot. A map német nyelvterületre került, minden kiirás, germánul van feltüntetve ( Train-en a feliratok cirill betűsek ), így talán még inkább lendületet ad, hogy itt pukkantasz nem messze Magyarországtól. Amit viszont semmiképp sem tegyél, hogy elkezdessz lekommandózni kint, hátul a lépcsőn, ott ugyanis falba ütközöl. A fejlesztők egy stílusos huszárvágással eltüntették ezt a részét a mapnak, sőt alul is hiába akarsz kimászni középen csatiból, nem fogsz tudni, mert a lenti lerakó mellett ami még megmaradt, az a dulpa ajtó, ami hosszura néz, a lépcsős rádiós szoba felé. Így"B"-plantra, két helyröl juthatsz csak le: rámpáról vagy ha csúszol.

Ez rettenet módon zavaró számomra, nagyon sok taktikai lehetőségtől fosztották meg a játékosokat igy, feláldozva a variálást, a pörgős játékmenet oltárán. Ujabb minusz pont... Egy másik dolgot megemlitenék még, ami hasonlóan negatív élménnyel tett gazdagabbá: mind a lenti planton a rádiós szobában, mind a "kakas" alatti öltözőben az ablakokat lecserélték tejüvegre, vagyis rohadtul de semmit sem látsz rajtuk keresztül. Nem értem erre mi szükség volt. A többi felfedeznivalót meghagyom nektek, az egyik apróságról jöjjön itt még egy kép:

Összegezzve

Hát, talán összességében ez minden amit a játékkal kapcsolatban össze tudtam szedni nektek, természetesen a teljesség igénye nélkül. Ugyanis ha a legapróbb részletekig kéne elemeznem a játékot, a cikkel még a megjelenés idejére sem készültem volna el. Ami fontos, hogy úgy lesz az igazi, hogyha megveszitek a játékot, és tényleg folyamatában látjátok az egészet; biztos vagyok benne, hogy a kezdeti csalódottságot, vagy idegenkedést fel fogja váltani a kalandvágy, hogy megismerjétek és kiaknázzátok a játék nyújtotta lehetőségeket. Hogy harc közben próbáljátok ki az új hitboxrendszert, a fegyvereket és a gránátokat. Hogy rácsodálkozzatok arra a megújult régi világra ami már 1999. június 19-e óta szippant magába,( lol. egy napon van a szülinapunk.Wikipédia rulz. :D ) és lassan 13 éve áll koronázatlan királyként a többi online FPS felett és mind a mai napig tud, és akar újat mutatni. Biztos vagyok benne, -azok után, hogy láttam azokat az újításokat, éltem át azokat a harcokat, amiket a Global Offensive nyújtott, mégha csak Beta állapotban is,- hogy a megjelenés napján szépen felrakom a polcra porosodni a Source-t az 1.6 mellé, és megújult lelkesedéssel vetem bele magam ebbe az új világba, mert amit a VALVe tett ezzel a játékkal az bizony az Ő becsületükre is válik.

Hölgyek, urak a Global Offensive személyében a Counter Strike végre régi fényében -ha nem szebben- tündököl.

CSGO rendszerkövetelmények

Akkor ahogy ígértem itt vannak a gépem adatai, akinek ilyen, vagy ehhez hasonló cucca van, annak garantált minden mapon a 80-110 fps. Aki pedig ennél jobbal rendelkezik, hát az bizony nyalja meg! :D Hivatalos rendszer követelmény egyébként egyelőre nincs.

Processzor: Intel Core2 Duo 2.14 GHz
Memória: 4GB RAM
Videókártya: Nvidia GeForce 9600 GT
Operációs rendszer: Win 7, 64 bit.

a játékon belüli felbontásom: 1280*1024

Egy dolgot elfelejtettem még. A játékon belül nem látod se a latency-d, se a pinged sehol. Ezt a megszokott "net_graph 1" paranccsal tudod megjeleníteni.

A képek pedig az első nap készültek, ekkor még semmit sem szöszöltem a beállításokkal, max felbontáson volt minden, azért ilyen kicsi az fps-em. Jelenleg 80 és 110 fps között mozgok, szinte nulla laggal.

Akik még kipróbálták a CSGO-t

Még idéznék pár sort két jó barátomtól, ( c1p0 és *kavics ) ők 1.6 veteránnak számítanak, és akikkel volt szerencsém együtt tesztelni a Global Offensive-et, emellett pedig egyik kedvenc játékos társam, a P.M.C. klán adminja Turul, és közösségi oldalunk főszerkesztője, HeNtEs is megosztja veletek a játékról alkotott véleményét. Mindezt azért, hogy nagyobb rálátásotok legyen a Global Offensive-re, más nézőpontok alapján is.

c1p0 és *kavics:

"Ismerve a gépedet, nagyon jól optimalizálták, igazából nem számítottam arra, hogy ez ilyen látványos grafikával, ilyen szépen fog futni itt. Ahogy elnézem a pinged, az apróbb laggok a külföldi szeró számlájára írhatók, nem a géppel van para, ne aggódjál baszkikám, ez magyar szervereken csak jobb lesz. Tetszik, hogy a minimap fölött megjelenik aktuálisan a pozíciód, ha jol emlékszem 1.6-ban ez csak akkor volt látható, ha rádióüzenetet küldtél a társaknak. Király a HUD, és jó hogy nem kell nyomkodni a TAB-ot azért hogy lásd hányan vannak még életben a csapatban, elég csak fönt a képernyő közepére pillantani; a buymenü hasonlóan elfogadható, bár mi ugye mindig a GPSGUI-t használtuk, abba bindeltünk be mindent, hisz emlékszel.
Talán említhető negatívum, hogy nehezen lehet megkülönboztetni az ellent a társaktól, és hogy olyan fakó az egész, nincsenek élettel teli színek.
Igazábol ez az egész azoknak fog jobban feküdni, akik rendelkeznek némi Source-os rutinnal, ez már valahogy nem az 1.5-1.6 usereknek van. Élvezhető, meg minden, de ezzel ujra meg kéne tanulnuk játszani. Meg mit is mondtál mi ez a map? Inferno? Hát baszki, első látásra meg nem mondtam volna.
Csupán már csak kötözködésből, de miért nincs flashlight? Vagy miért nem lehet képet fujni a falra? Nem nagy dolgok, de azért hiányoznak."

P.M.C. Turul:

"Isten igazából hasonlítani sem 1.6-hoz sem Source-hoz nem szabad mivel teljesen más, egy új szint. A pro 1.6 illetve Source gamerek szerint ratyi, használhatatlan és mi több játszhatatlan! Ez nem igaz, sőt! Gondoljatok csak bele, nekik mi érdekük lenne áttérni a GO-ra mikor az 1.6-ba, vagy akár a Source-ba már éveket beleöltek és ezekben igazán jók; itt most a nulláról kéne kezdeniük mindent! Szóval ne nagyon higyjetek a savazásnak, tessék szépen kipróbálni a játékot, nem fog csalódást okozni.
A játékmenetröl:
A grafika igen jól sikerült, bár ez már-már sokszor a láthatóság rovására is ment, föleg távoli célpontok esetén.Gondolok itt a különböző fényhatásokra, fényviszonyokra, köd, stb. Igaz azokon a mapokon ahol ez nagyon elönytelen volt, (de_train,de_aztec) csináltak változtatásokat, ezeket a mapokat az _se utótaggal egészítették ki (de_train_se, de_aztec_se)! Természetesen ne BF3 grafikára számítsatok, de szerintem igen jó lett, és a gépigénye sincs akkora! A hang illetve hanghatások jók, bár közel sem tökéletesek és teljesen más hatást keltenek mint ahogy a többi CS-nél már megszoktuk. Sarkallatos kérdés a fegyverek témaköre,a legtöbbet használatban lévők (deagle,awp,ak,colt) korrektek, de nagyon másak a jellemzöik a megszokottnál! A kisebb fegyverek nem igazán lettek jók, talán csak az UMP45, de használhatóak, és ez számít.
A mapok igen jók lettek; van, ami rövidült van, ami kibővült, és van ahol áthelyezték a lerakót, de a játszhatóságot tekintve igen jól el találták az összeset bár hozzáteszem, mindet szokni kell!
A fejlesztök folyamatosan dolgoznak mind  a fegyverek szórásán, mind az erején, lévén a Beta-rol beszélünk; minél kiegyensúlyozottabbak legyenek, mivel ezek még hagynak némi kivánni valót maguk után! A hitbox a L4D2 motorjának hála sokkal elfogadhatóbb, de az igazi csak LAN-on lesz ez is, mivel az online küldött és fogadott csomagvesztés megmaradt, ahogy ez minden netes játék jellemzője.
A fegyverek illetve a billentyűkhöz való parancsok bindelése változatlan maradt!
Egy kis segítség!

bind L "buy deagle"
bind K "buy mac10"

[LAMAs]HeNtEs

"Először is köszönöm nuClear-nak, hogy nem nekem kellett megírni ezt a cikket J. De, ami ennél is fontosabb, az maga a játékban szerzett tapasztalataim és élményeim. Mindenképp leszögezném, hogy nem tudtam huzamosabb ideig játszani vele, tehát az én meglátásaim az igazi első blikkes gondolatok lesznek. Az első blikk az mindenképp remek, ahogy az a cikkben is le volt írva rendkívül szembetűnő az optimalizáltság mind a töltésben mind a Full HD grafikára felhúzott képen. Ha csúnyán akarnám kifejezni magam azt mondanám kurva jól fut. És nincsenek a Source-ban már megszokott apró indokolatlan döccenések sem. A játék maga nekem nagyon tetszett, az hogy mennyire szép ez indifferens, hiszen huzamosabb ideje azért Battlefield 3-al is játszom és persze ég és föld. De a CS sosem azért, volt frankó mert minden versenytárson túlmutató grafikával rendelkezett (bár valljuk be azért a CSGO szép, és pont. Sokan szidhatják, de szép letisztult és van egy különös feelingje, egy új feeilngje. Mint anno a CSS-nek az 1.6-hoz képest is volt.)… A CS azért CS, mert eltaláltak valamit benne, ami miatt igazán szórakoztató. Azt kell mondjam, hogy a CSGO ez alól szintén nem kivétel. Bár nagyon szokatlan ez a sok játékmód, amire egyértelműen azért volt szükség, hogy a TESCO polcain mondjuk egy COD mellett megállja a helyét a játék a felszereltségét tekintve, de valljuk be őszintén, ha ezek kimaradtak volna mi CS-sek nem sírnánk értük. A hangok azok újabban minden játéknál komoly gondot okoznak, ez ellen sajnos nem lehet mit tenni és kár, hogy a CS-t is elérte ez a fajta változtatás. Valóban nagyon hiányoznak az erőteljes kicsit több basszussal megáldott voice-ok, de aki játszott más játékkal az már megszokhatta… ez a trend és pont. Nekem egyedüli furcsaságot talán a modellek mozgása okozta, fura de nem rossz… bár mondjuk a CS sosem volt arról híres, hogy realisztikus mozgásokat mutasson be, de cserébe viszont ezúttal tényleg eltalálták a hitboxokat. És akik kipróbálják majd a játékot jönnek azzal, hogy ez nem így van mert nem tudnak egy embert sem megölni, tehát szar az egész pedig… a felállás egyszerű a Source és az 1.6 miatt a szarhoz vagyunk szokatva, és igen sokkal nehezebb a CSGO-ban belőni valakit mert basszus… el kell találni. Ehhez pedig célozni kell és megtartani a puskát, rohanás és tunkolás közben szinte lehetetlen valaki megölni, de ez nem Half-Life tehát így kellett volna ennek már működnie régen is. Itt jegyezném meg hogy a CS1.3-ban még azért nagyjából így is volt. Összességében tehát úgy érzem, hog igen erre vártunk ha sikerül a hibákat kijavítgatni, amik a bétában benne vannak (ezekre direkt nem térek ki mert ezernyi fórumbejegyzés foglakozik velük és úgyis ki fogják javítani) akkor bizony a Source csúfos indulása után végre egy méltó Counter-Strike relase elé nézhetünk, ami biztosan kitart majd jó pár évig megint."


Ez úton is szeretném megköszönni kili-nek, hogy a teszt idejére biztosította a szerkesztőségnek a CS:GO accountját; nélküle ez a bemutató nem jöhetett volna létre.
Köszönjük!

 

Kapcsolódó galéria
 
иucleaя
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
Eddig 33 hozzászólás érkezett. Szólj hozzá Te is!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
 
oZZy  És még valami. Lehet nem ide tartozik, de csatlakoznék a mai szerverekkel kapcsolatos véleményedhez. Szánalmas a D2 mánia. Illetve a régi játékosmorál is a múlté. Talán 2-3 szerver van, ahol a régi játékmorál, változatos pályák és jókedv megvan még. Nem íron le melyek azok, akik oda járnak tudják. Remélem a GO-val ez is javul.
 

sbK

jún. 27., 13:46
hát igen, elmúlhatna már a d2 mánia :D
 
 
 
 
oZZy  És még valami. Lehet nem ide tartozik, de csatlakoznék a mai szerverekkel kapcsolatos véleményedhez. Szánalmas a D2 mánia. Illetve a régi játékosmorál is a múlté. Talán 2-3 szerver van, ahol a régi játékmorál, változatos pályák és jókedv megvan még. Nem íron le melyek azok, akik oda járnak tudják. Remélem a GO-val ez is javul.
 

иucleaя

jún. 27., 11:42
hát igen, szerintem jó sokan vagyunk ezzel, de ahogy frissül és hígul  a közösség, ez sajnos természetes velejároja lesz.
sajnálom, mert emlékszem 10 évvel ezelött milyen jókat lehetett játszani, hajnalokba nyúlóan, mennyire összetartóak voltak a közösségek, és milyen barátságok születtek. ezzel ellentétben ma már messze sincs ez, csökkennek az igények, mára már elég pár óra a D2-ből fullrandom emberekkel, azt köszbocs, okhelló.
igen, bizom benne énis, hogy ez a GO-val ujra pozitiv irányba változik majd.

 
 
 
 

oZZy

jún. 26., 21:55
És még valami. Lehet nem ide tartozik, de csatlakoznék a mai szerverekkel kapcsolatos véleményedhez. Szánalmas a D2 mánia. Illetve a régi játékosmorál is a múlté. Talán 2-3 szerver van, ahol a régi játékmorál, változatos pályák és jókedv megvan még. Nem íron le melyek azok, akik oda járnak tudják. Remélem a GO-val ez is javul.
 
 
 
 
oZZy  Grat a cikkhez, átfogó, és érdekes!
Ha nem is kerül a polcra a CS:S, tuti meglesz a Go is, kíváncsian várom.
 

иucleaя

jún. 26., 21:42
köszönöm, igyekeztünk. :D

 
 
 
 

oZZy

jún. 26., 21:33
Grat a cikkhez, átfogó, és érdekes!
Ha nem is kerül a polcra a CS:S, tuti meglesz a Go is, kíváncsian várom.
 
 
 
 
javie  Bravó a cikkhez, már várom :) Egyébként miért nem írtátok le mik a cheat-ek a játékhoz?! Örökélet? Összesfegyver? 
 

иucleaя

jún. 07., 20:06
:DD
- IDDQD
- IDKFA

 
 
 
 
javie  Bravó a cikkhez, már várom :) Egyébként miért nem írtátok le mik a cheat-ek a játékhoz?! Örökélet? Összesfegyver? 
 

sbK

jún. 07., 07:03
-.^^^^^
 
 
 
 
noavatar

javie

jún. 06., 23:24
Bravó a cikkhez, már várom :) Egyébként miért nem írtátok le mik a cheat-ek a játékhoz?! Örökélet? Összesfegyver? 
 
 
 
 
ToMMo  Arról voltál híres, hogy 10 fps-ed volt mindig...ühümm...VAGY INKÁBB ATOMERŐMŰVED :D :D :D


 

sq

jún. 05., 09:24
ez kajak nem igaz :DD


 
 
 
 

superr0x

jún. 04., 20:13
mellesleg most tolták ki CSGO twitteren
Aug21, $15
http://www.eurogamer.net/articles/2012-06-04-counter-strike-global-offensive-release-date-announced
 
 
 
 

superr0x

jún. 04., 20:13
volt minden fajta mod, de csak modokban, az meg nem mindíg volt az igazi :)
 
 
 
 

Szoke

jún. 03., 18:05
CTF is volt már css-be. Sourcemodba elég sok féle lehetőség rejlik e téren.
 
 
 
 
superr0x  hát én egy normál tdm és egy ctf modnak nagyon tudnék örülni.
 

M1LLR

jún. 03., 14:41
a tdm eddig is megvolt a CSSDM modokkal,a ctfre meg megmondta nuclear a frankót.
 
 
 
 
superr0x  hát én egy normál tdm és egy ctf modnak nagyon tudnék örülni.
 

иucleaя

jún. 03., 14:36
át én nemmtom... még a quake3 világába tökéletesen beleillett, de hogy én a CSben ctf-ezzek. uhh.
el sem tudnám képzelni. :D
 
 
 
 

superr0x

jún. 03., 14:20
hát én egy normál tdm és egy ctf modnak nagyon tudnék örülni.
 
 
 
 
sq  remélem lessz 10 FPS em
 

ToMMo

jún. 03., 11:45
Arról voltál híres, hogy 10 fps-ed volt mindig...ühümm...VAGY INKÁBB ATOMERŐMŰVED :D :D :D


 
 
 
 
noavatar
sq  remélem lessz 10 FPS em
 

céé

jún. 03., 10:56
annyira nem ment sokkal lejebb az fps source ba 300 akad globálban meg 125
 
 
 
 

sq

jún. 03., 10:39
remélem lessz 10 FPS em
 
 
 
 
иucleaя  hát nagyon remélem hogy a GO lesz belőle..:D
 

ToMMo

jún. 02., 16:04
Az elmúlt 24 órában sikerült mindkettőt kipróbálnom...Háát nehéz döntés :D Valszeg a közös érdek fog dönteni a többiekkel, az pedig akkor csak egyet jelenthet... ;) :)
 
 
 
 
Szoke  Még csak az elején vagyok de már hülyeséget olvastam. A beállítások nem a COD-ra.

Mivel a játék a source legstabilabb és fejlettebb változatát használja azaz a L4D branch-ét, így arra hajaz sőt mi több majdnem meg is egyezik a beállítási opciókkal (egyebek mellet a Portal2 is ezt használja). 

A magánvélemény az ok, de hülyeséget nem kell annak titulálni.

 

иucleaя

jún. 02., 15:46
módosítva.
 
 
 
 
GoldBalls  Az már olvasmány! Nagyon szép cikk lett. Jó, hogy ilyen egyedi a hangvétele. Fasza... csak egy baj van... most még jobban akarok már vele játszani :D:D
 

иucleaя

jún. 02., 15:41
köszi, hát tettem, amit tudtam. remélem a megjelenés után nyomatjuk együtt..:D
 
 
 
 
ToMMo  Áhh ééértem :) Köszi az infot :) ejj hát most DIABLO vagy ez legyen? :D Szerencsére kaptam segítséget, hogy jól ki is próbáljam ezt a kis GO-t :)
 

иucleaя

jún. 02., 15:41
hát nagyon remélem hogy a GO lesz belőle..:D
 
 
 
 
HeNtEs  Ez az én hibám mert szerintem kitöröltem véletlenül pont a cikknek azt a bevezetőjét amiben benne volt. :) Na a helyzet az hogy a Valve állítja hogy június vagyis ezen hónap közepe végére itt lesz a fullos game. De a madarak azt csiripelik, hogy július közepe vége azért reálisabb.
 

ToMMo

jún. 02., 00:53
Áhh ééértem :) Köszi az infot :) ejj hát most DIABLO vagy ez legyen? :D Szerencsére kaptam segítséget, hogy jól ki is próbáljam ezt a kis GO-t :)
 
 
 
 

GoldBalls

jún. 01., 22:14
Az már olvasmány! Nagyon szép cikk lett. Jó, hogy ilyen egyedi a hangvétele. Fasza... csak egy baj van... most még jobban akarok már vele játszani :D:D
 
 
 
 
ToMMo  ui.: Mivel nem nagyon olvastam eddig a pontig utána ennek a game-nak, így felteszem a lama kérdést, hogy mikorra várható a megjelenés kb amúgy? :)
 

HeNtEs

jún. 01., 21:59
Ez az én hibám mert szerintem kitöröltem véletlenül pont a cikknek azt a bevezetőjét amiben benne volt. :) Na a helyzet az hogy a Valve állítja hogy június vagyis ezen hónap közepe végére itt lesz a fullos game. De a madarak azt csiripelik, hogy július közepe vége azért reálisabb.
 
 
 
 

ToMMo

jún. 01., 21:50
ui.: Mivel nem nagyon olvastam eddig a pontig utána ennek a game-nak, így felteszem a lama kérdést, hogy mikorra várható a megjelenés kb amúgy? :)
 
 
 
 

ToMMo

jún. 01., 21:35
Szép cikk lett! Köszi az ismertetőt. Biztos, hogy ki lesz próbálva. :)
 
 
 
 
Szoke  Még csak az elején vagyok de már hülyeséget olvastam. A beállítások nem a COD-ra.

Mivel a játék a source legstabilabb és fejlettebb változatát használja azaz a L4D branch-ét, így arra hajaz sőt mi több majdnem meg is egyezik a beállítási opciókkal (egyebek mellet a Portal2 is ezt használja). 

A magánvélemény az ok, de hülyeséget nem kell annak titulálni.

 

иucleaя

jún. 01., 21:10
ha más volt esetleg, szólj és javítom.
 
 
 
 

иucleaя

jún. 01., 20:18
jó, hát írhattam volna Portal 2-t is de CoD-ot írtam. lényegtelen, hogy mire hasonlít külsőre. nem egyedi.
biztos lesz akinek más ugrik majd be ahogy rápillant az Options menüjére. nekem a CoD.
 
 
 
 

Szoke

jún. 01., 19:19
Még csak az elején vagyok de már hülyeséget olvastam. A beállítások nem a COD-ra.

Mivel a játék a source legstabilabb és fejlettebb változatát használja azaz a L4D branch-ét, így arra hajaz sőt mi több majdnem meg is egyezik a beállítási opciókkal (egyebek mellet a Portal2 is ezt használja). 

A magánvélemény az ok, de hülyeséget nem kell annak titulálni.

 
 
 
 

иucleaя

jún. 01., 14:01
Egyúttal hálával tartozom HeNtEs-nek és c1p0-nak és*kavicsnak is, nekik itt szeretném újra megköszönni, hogy segítették a cikk írását véleményükkel.
 
 
 
 
.oLd.BiRD  Ohhh Nukkancs egy igazi író veszett el benned! xDDDDD
kk (qrva-király) lett a cikk grat!
 

иucleaя

máj. 31., 22:36
:DD köszi, kifolyt a szemem mire végeztem:D
köszönöm a segítséget, és hogy megosztottad a néppel a véleményed.
 
 
 
 
noavatar

.oLd.BiRD

máj. 31., 22:07
Ohhh Nukkancs egy igazi író veszett el benned! xDDDDD
kk (qrva-király) lett a cikk grat!
 
 
 
Hozzászólások betöltése...
 
 

CS2HU PUBLIC CSS & GO szerverek

 
CSGO HUN PUB: 94.199.178.238:27050
 
 

Counter-Strike videók

 

Mérkőzések és fogadás

 
vs.
09/09
 
vs.
09/08
 
vs.
16:13
 
vs.
04:16
 
vs.
02:01
 
vs.
00:02
 
vs.
02:00
 
vs.
02:00
 
26870 fogadás történt eddig
további meccsek

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3780
 
1078
 
 
 
kép 3333
 
1127
 
 
kép 1007
 
964
 
 
 
kép 3001
 
1216
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu